{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Kaninsygdom! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Ja i får lige historien først.

Jeg fik min kanin d. 6/3 så han er ikek ret gammel. Allerede dagen efter begyndte han at nyse og han begyndte også at blive snottet. Jeg kørte selvfølgelig til dyrlægen med ham hvor han fik en behandling som skulle vare i 8 dage. Efter behandlingen blev han faktisk rask men dette holdte desværre kun i en uge, så var den gal igen, jeg tog ham til dyrlægen endnu en gang, og min dyrlæge sagde så at der var chance for at det kunne være den frygtede sygdom Pasteurellosis (staves?). Han er nu igang med sin anden behandling men hvis dette ikke virker så er han nødt til at blive aflivet desværre smiley

Mit spørgsmål lyder så:

Hvordan kan jeg fremover forhindre at jeg får en kanin med denne sygdom en gang til (hvis det dog er den sygdom). Hvad skal jeg kigge efter når jeg henter min kanin ved avleren ? hvad kan jeg gøre for at forhindre det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninsygdom!
  • #1   29. apr 2010 Tusind tak for rådene , det vil jeg tage til mig smiley

  • #2   29. apr 2010 Har du overvejet at den kan være allergisk for noget? Det er ikke altid at dyrelægen lige sådan kan se, at det er dét der er galt.

    Har haft en kanin der var allergisk overfor halm, hun nøs også, og hendes næse løb smiley Vi begyndte at have hende til at gå på piller istedet for, og så stoppede hun med at nyse med det samme.


  • #3   29. apr 2010 Jeg har faktisk prøvet alt undtagen halm.. Så det vil jeg da lige prøve at tage fra ham smiley .. Men sidst han var i behandling der gik det jo over :s

    . men hvad skal jeg så give ham til at bygge rede i ? :S


  • #4   29. apr 2010 Zesina kig på piller, og havde hø i et hjørne som hun kunne hygge sig i. Hun brugte tissebakke, så der var intet problem. Men hun blev aflivet fordi hun var gammel og syg inden det nåede at blive vinter, så ved ikke helt hvad man kan gøre når det bliver koldere.

  • #5   7. maj 2010 Mit bedste råd er at købe hos en avler !!

    En seriøs avler vil hjælpe dig fra før du køber kaninen til den en dag måske ikke lever mere.. Fx. med negleklipning nogle gange om året..

    En seriøs avler har avlet i mange år, og har en stor viden om dyrene, og om familien, og kan rådgive dig om, hvad det er for en kanin du får dig ..

    (Jeg har kaniner der er allergisk overfor hø/halm smiley )


  • #6   8. maj 2010 Jeg købte ham hos en avler smiley

  • #7   8. maj 2010 Hvis det er en seriøs avler, ville han/hun komme og tjekke kaninen, det er jeg helt sikker på. Du har vel sagt det til ham/hende?

  • #8   9. maj 2010 Ja jeg ringede med det samme til hende da jeg fandt ud af at han var syg, også fordi at der evt kunne være tale om at han havde fået det ude fra hende af da han sygdommen brød ud dagen efter han kom hjem til mig (hvis det er pasteurellose), men hun sagde at hun ingenting kunne gøre og hun mente ikke det var alvorligt!

    Men nu har han altså været ved dyrlægen 2 gange og er i gang med antibiotika kur nummer 2 smiley - jeg vil IKKE anbefale den avler da!


Kommentér på:
Kaninsygdom!

Annonce