Min kanin er ved at føde. {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har forstand på når en hun kanin er ved at føde?? Hun har de sidste par dage bygget rede med halm og sin egen pels. Nu er der lidt blod i buret, og jeg kan se hun prøver på at presse. Hun virker frisk, spiser og drikker. Hun er rød ved kønsdelene.
Skal jeg være der ved hende hele tiden og hjælpe hende, er der noget jeg kan gøre.?
Jeg har siddet ved hende og nusset hende, og det nyder hun. Jeg har åbnet lågen til buret, så hun kan komme rundt som hun ønsker.
Skal hun evt til dyrlægen??
Har aldrig prøvet dette før, derfor så mange spørgsmål.:-)
Fik af vide at købere, at hun var steriliseret, men det var hun åbenbart ikke.!!
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
En kanin skal have FRED under hele fødslen, ellers kan hun godt finde på at udskyde den, eller helt holde ungerne i sig
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 38
Nu er hun jo tyk på en anden måde, da hun er gravid..:-)
Jeg har lige snakket med min dyrlæge, han siger at hun ligger ned når hun føder, og at jeg skal holde øje med hende hele tiden. Og at hun KUN må presse i max 20 minutter. Hvis hun gerne vil ha at jeg er der, så syns han at jeg skal det.?
Han siger jeg skal give det nogle timer, før jeg evt skal køre ind med hende til dem. Han sagde også at de føder om natten??
Jeg ved intet om dette her, derfor spørger jeg jer..:-)
Der var ingen tegn på fødsel igår aftes, der hoppede hun rundt, spiste og drak. Hun plukkede sig godt nok igår, men det har hun gjort mange gange før.:-)
Hun står ude i skuret, og hendes bur er åben så hun kan hoppe rundt alt det hun vil. Jeg skal ikke tage hende indenfor vel?? Tænker om det er for koldt derude for ungerne??
Tak for jeres svar..:-)
apr 2010
Men er der ikke kommet unger i aften, så er det afsted.
maj 2010
Tusind tak for hjælpen..:-) Jeg holder øje med hende..:-)
apr 2010
Så jeg synes ikke du skal sidde ude ved hende hele tiden
maj 2010
Jeg kigger ud til hende engang imellem, har prøvet at sætte mig ned så hun kunne komme til mig, men hun har ikke lyst til at snakke, så jeg kigger bare til hende. Hun har lige spist, og nu ligger hun lige så lang hun er og slapper af..:-)
Har slukket lyset, ved ikke om det har nogen betydning om det er tændt eller slukket?? Har lagt nogle tæpper på gulvet som hun godt kan lide at ligge på.:-)
Er det sikkert at hun VIL føde der hvor hun har lavet en rede med halm og pels, eller kan hun sagtens føde midt ude på gulvet, også tage ungerne ind i buret og op i reden??? Det er mere om jeg skal kigge efter om der ligger nogle evt unger et sted i et hjørne i skuret.?:-)
apr 2010
Hun skal føde inde i hendes bur, og ikke ude i skuret.
Nej, det har ingen betydning om der er tændt eller slukket, det allervigtigste er at der er fred og ro.
Det er ik sikkert at hun lige vil føde der hvor hun har lavet reden, men så skubber hun ungerne hen i reden bagefter
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
Men Camilla Je syntes at du skal lade din kanin være, og så kigge til hende imorgen! :),,
Det eneste der sker ved at du går og kigger/rør til hende hele tiden er at hun holder ungerne i sig, :),, har godt nok hørt om tilfælde hvorejeren har fået lov at kigge på men langt de fleste kaniner foretrækker at føde i fred og ro!,, Og hvis jeg forstår dig ret så har du åbnt hende bur så hun kan løbe ud i et skur :S?? luk hende ind i buret igen hvis hun har bygget en rede så har hun besluttet sig for hvor ungerne skal fødes :D,,
- Det bekymre mig dog lidt når du siger at der ligger blod nede i buret, er du siker på at der ikke allerede ligge runger i reden ?,,
apr 2010
apr 2010
Men troede altså heller ikke at de kunne flytte dem på nogen anden måde :),, Så blev jeg lidt klogere idag :P!
maj 2010
Hun er gået væk fra den, skal jeg fjerne den?? Kan kun se 1 unge indtil videre.
apr 2010
Det forstyre mere end det gavner
apr 2010
Malega hvis hun lader ungen ligge så riskere hun jo at den dør hvis ik dn allerede er det,, Mit råd er at du tager ungen ind og varme den lidt og ligger den tilbage i redennår den har en normal temperatur!,,
apr 2010
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Jeg tror der kommer flere, det ser sådan ud på hende, men hun har det fint, virker ikke sløj eller trist. Har lukket hende inde i buret og lader hende være lidt nu..:-)
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Jeg tror/håber at det hele er slut..:-)
Så nu bliver den lille bandit som er skyld i dette her, cuttet strengen, så der ikke kommer flere babyer..:-) Han har fået sit første og SIDSTE put den lille bandit.;-)
Tak for alle jeres gode råd..:-) I er bare super gode..:-)
Vender selvfølgelig tilbage hvis der sker noget nyt. Men HÅBER det ikke.:-)
Knus til jer.:-)
apr 2010
Hvs hun stadig havde veer, så kunne det godt være at der skulle komme flere :/,, Men ellers er de godt at høre at hun har det fint,
apr 2010
Eller find en avler som har forstand på at mærke
maj 2010
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 32 Svar: 259
jun 2013
Følger: 2 Svar: 1
Jeg har en kanin den er en hvid og den skal have baby snart hvad skal jeg gøre det
nov 2017
Følger: 1 Svar: 1
Min kanin er ved at føde.