{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.388 visninger | Oprettet:

Min kanin er ved at føde. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har forstand på når en hun kanin er ved at føde?? Hun har de sidste par dage bygget rede med halm og sin egen pels. Nu er der lidt blod i buret, og jeg kan se hun prøver på at presse. Hun virker frisk, spiser og drikker. Hun er rød ved kønsdelene.
Skal jeg være der ved hende hele tiden og hjælpe hende, er der noget jeg kan gøre.?
Jeg har siddet ved hende og nusset hende, og det nyder hun. Jeg har åbnet lågen til buret, så hun kan komme rundt som hun ønsker.
Skal hun evt til dyrlægen??
Har aldrig prøvet dette før, derfor så mange spørgsmål.:-)
Fik af vide at købere, at hun var steriliseret, men det var hun åbenbart ikke.!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kanin er ved at føde.
  • #1   3. mar 2011 Hvor lang tid har hun gjort det ?

En kanin skal have FRED under hele fødslen, ellers kan hun godt finde på at udskyde den, eller helt holde ungerne i sig

• #2   3. mar 2011 Ja hun var ret tyk, da jeg købte hende, men har fået de kilo af igen..:-)
    Nu er hun jo tyk på en anden måde, da hun er gravid..:-)

Jeg har lige snakket med min dyrlæge, han siger at hun ligger ned når hun føder, og at jeg skal holde øje med hende hele tiden. Og at hun KUN må presse i max 20 minutter. Hvis hun gerne vil ha at jeg er der, så syns han at jeg skal det.?
    Han siger jeg skal give det nogle timer, før jeg evt skal køre ind med hende til dem. Han sagde også at de føder om natten??
    Jeg ved intet om dette her, derfor spørger jeg jer..:-)

Der var ingen tegn på fødsel igår aftes, der hoppede hun rundt, spiste og drak. Hun plukkede sig godt nok igår, men det har hun gjort mange gange før.:-)
    Hun står ude i skuret, og hendes bur er åben så hun kan hoppe rundt alt det hun vil. Jeg skal ikke tage hende indenfor vel?? Tænker om det er for koldt derude for ungerne??
    Tak for jeres svar..:-)

• #3   3. mar 2011 Har set en enkelt, og der lå kaninen halvt ned og halvt op.

Men er der ikke kommet unger i aften, så er det afsted.

• #4   3. mar 2011 Stald Malega:-)

Tusind tak for hjælpen..:-) Jeg holder øje med hende..:-)

• #5   3. mar 2011 Men husk også at hun skal have fred.
    Så jeg synes ikke du skal sidde ude ved hende hele tiden

• #7   3. mar 2011 Hvor er jeres erfaringer bare super gode...:-) En kæmpe hjælp..:-)

Jeg kigger ud til hende engang imellem, har prøvet at sætte mig ned så hun kunne komme til mig, men hun har ikke lyst til at snakke, så jeg kigger bare til hende. Hun har lige spist, og nu ligger hun lige så lang hun er og slapper af..:-)
    Har slukket lyset, ved ikke om det har nogen betydning om det er tændt eller slukket?? Har lagt nogle tæpper på gulvet som hun godt kan lide at ligge på.:-)

Er det sikkert at hun VIL føde der hvor hun har lavet en rede med halm og pels, eller kan hun sagtens føde midt ude på gulvet, også tage ungerne ind i buret og op i reden??? Det er mere om jeg skal kigge efter om der ligger nogle evt unger et sted i et hjørne i skuret.?:-)

• #8   3. mar 2011 Hvis du ikke har gjort det, så skal du få hende ind i buret og så lukke det.
    Hun skal føde inde i hendes bur, og ikke ude i skuret.

Nej, det har ingen betydning om der er tændt eller slukket, det allervigtigste er at der er fred og ro.

Det er ik sikkert at hun lige vil føde der hvor hun har lavet reden, men så skubber hun ungerne hen i reden bagefter

• #9   3. mar 2011 Maega, Syntes at jeg har læst et sted at en kanin ikke kan flytte sine unger ? smiley

Men Camilla Je syntes at du skal lade din kanin være, og så kigge til hende imorgen! :),,
    Det eneste der sker ved at du går og kigger/rør til hende hele tiden er at hun holder ungerne i sig, :),, har godt nok hørt om tilfælde hvorejeren har fået lov at kigge på men langt de fleste kaniner foretrækker at føde i fred og ro!,, Og hvis jeg forstår dig ret så har du åbnt hende bur så hun kan løbe ud i et skur :S?? luk hende ind i buret igen hvis hun har bygget en rede så har hun besluttet sig for hvor ungerne skal fødes :D,,

- Det bekymre mig dog lidt når du siger at der ligger blod nede i buret, er du siker på at der ikke allerede ligge runger i reden ?,,

• #10   3. mar 2011 De gør ikke som katte, nej, men de skubber til ungerne, så det kan de godt smiley

• #11   3. mar 2011 Jaja ved godt de ikkan flytte dem som katte smiley
    Men troede altså heller ikke at de kunne flytte dem på nogen anden måde :),, Så blev jeg lidt klogere idag :P!

• #12   3. mar 2011 Der ligger 1 unge, men den er iskold, og bevæger sig ikke.:-(
    Hun er gået væk fra den, skal jeg fjerne den?? Kan kun se 1 unge indtil videre.

• #13   3. mar 2011 Vent med at fjerne noget til du er sikker på at hun er færdig.
    Det forstyre mere end det gavner

• #14   3. mar 2011 En kold unge der ikke bevæger sig lyder kke godt smiley
    Malega hvis hun lader ungen ligge så riskere hun jo at den dør hvis ik dn allerede er det,, Mit råd er at du tager ungen ind og varme den lidt og ligger den tilbage i redennår den har en normal temperatur!,,

• #15   3. mar 2011 Og så synts jeg også at det er mærkeligt at hun er gået væk fra den for mor kanin pleger at føde ungerne stor set lige efter hinanden, :S

• #16   3. mar 2011 Jeg er bare bange for at hunnen blvier mere stresset end hun nok allerede er, ved at hun går ind og fjerner den

• #17   3. mar 2011 Det har du også ret i, Men hvis den lever endnu så vill jeg da prøve at varme den lidt op,, Og hvis den er død og ligger i reden og er helt kold så har den næste unge ik helt nemt ved at få varme, smiley

• #18   3. mar 2011 Ungen var død, har været nede hos dyrlægen med den. Den var helt blå og kold.

Jeg tror der kommer flere, det ser sådan ud på hende, men hun har det fint, virker ikke sløj eller trist. Har lukket hende inde i buret og lader hende være lidt nu..:-)

• #19   4. mar 2011 Hvordan går det med hende ?

• #20   4. mar 2011 Det er jeg ked af at høre :(,, ´Kom der flere ?

• #21   4. mar 2011 Hej igen..:-) Intet nyt, kan ikke se at der er kommet flere. Hun har dog ændret sin rede lidt som om der var flere på vej fra i går. Men jeg har kigget forsigtigt og kan ikke se flere.:-) Jeg kunne se på hende i går sent at hun havde lidt veer, men der skete ingenting. Jeg har lige haft hende indenfor for at undersøge hende, trykket på hendes mave, og det føles ikke som om der er flere indeni hende.:-) Hun er ikke nær så rød og hævet omkring sine kønsdele længere..:-) Hun er utrolig kælen og søger mig meget..:-) Hun spiser og drikker super fint.:-)
    Jeg tror/håber at det hele er slut..:-)
    Så nu bliver den lille bandit som er skyld i dette her, cuttet strengen, så der ikke kommer flere babyer..:-) Han har fået sit første og SIDSTE put den lille bandit.;-)
    Tak for alle jeres gode råd..:-) I er bare super gode..:-)
    Vender selvfølgelig tilbage hvis der sker noget nyt. Men HÅBER det ikke.:-)
    Knus til jer.:-)

• #22   4. mar 2011 Jeg ville tage til dyrelægen og få hende undersøgt istedet for selv at begynde at tykke hende på maven,, smiley
    Hvs hun stadig havde veer, så kunne det godt være at der skulle komme flere :/,, Men ellers er de godt at høre at hun har det fint, smiley

• #23   4. mar 2011 I stedet for at trykke på hende, du kan hurtigt ødelægge vigtige organer, så tag til dyrlæge og så ham/hende til at mærke på hende.
    Eller find en avler som har forstand på at mærke

• #24   7. mar 2011 smiley Hun er i fin form, der kom ikke flere unger..:-) Men der er noget der undre mig lidt, hun bor i et bur i 2 etager, og øverst oppe er der et lille rum, hvor hun sover med masser af halm. Men efter hun fødte den unge som var død, har hun ikke rigtig været deroppe, jeg ved jo ikke om hun sover der om natten. Men hun plejer tit at ligge der, og jeg har ikke set hende gøre det siden..?? Hvordan kan det mon være?? Nogen forslag??

• #25   12. maj 2013 er der kommet flere unger??

• masom R
    masom R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Svar: 1
    #26   10. aug 2017 Hej Camilla

Jeg har en kanin den er en hvid og den skal have baby snart hvad skal jeg gøre det

• Emely M
    Emely M Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #27   25. nov 2017 smiley min kanin er svær at få ud af buret hvad skal jeg gøre smiley tror hun er gravid men ved det ikke smiley har fået hende ovre fra min klub smiley hvor hun har boet lidt med sin søn smiley kan han ha gjordt hende gravid smiley Camilla vil du være sød at hjælpe mig

Kommentér på:
Min kanin er ved at føde.

Annonce