{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Raceren kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavergalleri medlemmer

Jeg har lige købt mig den sødeste lille kanin, og har derfor været på nettet og læst en masse om kaniner og om udstilling. Jeg kan læse mig til at kaninen skal være raceren, men kan ingen steder finde noget om hvornår en kanin er raceren?

Håber meget I kan forklare mig det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raceren kanin?
  • #1   6. maj 2018 Den er raceren når den ikke er en blanding.. Den skal fødes raceren, den kan ikke bare blive det

  • #2   6. maj 2018 Så hvad har jeg af muligheder når jeg lige har købt en lille kanin hos en som havde racerene hermaliner og løvehoved, og min kanin har en hermelin mor og en løvehoved far? Hun har ingen manke og her kort pels.
    Har jeg muligheder for at få hende bedømt som hermelin hvis hun opfylder kravene ifh. til vægt, længde på ørene, pelsen osv. eller kan det ikke lade dig gøre når hun ikke er helt ren?


  • #3   6. maj 2018 Det kunne i realiteten godt led sig gøre, hvis ikke hun var fejlfarvet. Dog kan hun udstilles som kælekanin, hvor der ikke er krav til udseendemen til deres temperament:)

  • #4   7. maj 2018 Hvor kan man læse om godkendte farver og andre kendetegen for hermelinracen? smiley Har søgt på nette, men mon ikke I har nogle gode sider

  • #5   7. maj 2018 nej, den er jo netop en blanding smiley

    min er også en blanding af løvehovede og hermelin og det kunne aldrig falde mig ind at tage ham afsted som en raceren..

    hvis du vil have en raceren så køb en raceren


  • #6   8. maj 2018 Du kan læse 'om race beskrivelser og - ideal i Nordisk Kaninstandard. Kan købes i Danmmarks Kaninavlerforening - som du i øvrigt skal være medlem af, hvis du vil udstille.

  • #7   12. maj 2018 1. Hvis du har købt fra en med racerene kaniner, ville denne person også kunne have fortalt dig at hvis du ønskede at udstille, så skulle du ikke have købt den unge. Som er wienertegnet og derved ikke kan udstilles.

    2. Kaniner behøver faktisk ikke være racerene, for at kan udstilles - de skal bare leve op til standarten, være øremærket inden 10uger, og du skal være medlem af DK (dansk kaninavlerforening) Men racerene kaniner klare sig jo self. ofte meget bedre da man jo bevist arbejder efter standarten og forbedre sine dyr.

    3. Mange siger desværre de har racerene kaniner fordi det lyder bedre, uden de er det! Så vil man have granit for dette så køber man fra en reg. opdrætter der er medlem af DK og som evt. udstiller og kan hjælpe dig godt igang med dette.

    4. Du kan læse lidt om hvad racen skal opfylde her - men vil du have en fyldsgørende beskrivelse så må du købe standarten som Jørgen også henviser til - det er én udstillers bibel.

    http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=56

    5. Find én opdrætter nær dig som udstiller, eller kig forbi en udstilling nær dig der kan du også lære meget mere om racen og det at udstille sine kaniner.

    Og ellers er der som sagt Stampe - hvor man udstiller kælekaniner:
    http://kaniner.dk/pjecer/1504/stampe.pdf


  • #8   12. maj 2018 Som jeg læser det på nettet så anses det som en 'fejl' når min (hvis man skulle udstille hende som hermelin) kanin har hvide poter, er det korrekt? I såfald ville man så slet ikke kunne udstille som hermelin hvis de har hvide poter, eller ville det bare have negativ betydning for bedømmelsen?

  • #9   13. maj 2018 En farvet kanin med hvide poter ville få 00 ved bedømmelse efter Nordisk Kaninstandard - uanset race.


Kommentér på:
Raceren kanin?

Annonce