{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.126 visninger | Oprettet:

Hvornår er en løvevædder raceren? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg har undret mig lidt over.

Hvornår kan man kalde sin kanin en løvevædder?
Er en blanding mellem løvehoved og dværgvædder = løvevædder
eller skal begge forældre være løvevæddere før man kan kalde sin kanin løvevædder?

Håber nogen kan svare på mit spørgsmål.

MVH. Isobel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er en løvevædder raceren?
  • #1   27. jul 2012 En blanding imellem en løvedhoved og en dværgvædder er ikke en løvevædder men en blanding. En løvevædder er en løvevædder når dens forældre er racerene smiley Løvevædderen har været godkendt siden 2005 (mener jeg) og før det har der været udviklet på den i mange år. Derfor kan man ikke kalde sin blanding for en race, bare fordi den ligner. Det er synd og skam for de avlere der kæmper for at fremme racen, at folk de blander "skidte" gener ind og kalder det rent. At en blanding imellem en dværgvædder og en løvedhoved er en løvevædder er en udbredt misforståelse som jeg personligt gerne vil have haglet til jorden.

  • #2   27. jul 2012 Det kan forresten sammenlignes med at kalde en blanding imellem en dansk varmblod og en shetlænder for en islænder bare fordi den har nogenlunde samme størrelse - et lidt langt ude eksempel, men bare for at du forstår pointen hehe smiley

  • #3   27. jul 2012 Tusind tak for dit svar Lykkeline.
    jeg tænkte nok at en blanding ikke kunne kaldes en løvevædder.
    Men hvad så med Løvevædder + Løvehoved/dværgvædder kan ungerne kalde løvevædder der?


    Blev racen ikke lavet ved at krydse løvehoved og dværgvædder?


  • #4   27. jul 2012 Arrh det syntes jeg så slet ikke man kan sammenligne det med Lykkeline, haha :D.
    En islænder kan jo tölt og pas

    Men jeg forstår pointen.


    Men jeg tænker mere på ligesom der feks. er to forskelige katte racer, man kan krydse i 5 generationer, og så er det så en race ren "et eller andet"(kan ikke lige huske hvilke to racer der gav hvad? :S)
    Men håber du forstår pointen alligevel.


  • #5   27. jul 2012 Det var også mest for at skære det ud i pap smiley

    Hvis man skal følge Ny Nordisk Standard er det ikke i orden at udstille blandinger uanset hvor langt ude krydsningen ligger. Løvevædderen blev i sin tid udviklet ved at krydse løvehoved og dværgvædder men det er mange år siden og der er arbejdet rigtig meget på racen smiley derfor er det ærgerligt når nogen går ind og ubevidst ødelægger avlsarbejdet som nogen avlere har lagt i racen.


Kommentér på:
Hvornår er en løvevædder raceren?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce