{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Ørkenrotte død :'( Hvad kan jeg gøre for den efterladte?? {{forumTopicSubject}}

Hej Piger og drenge med ørkenrotter. smiley

Min dejlige Blobber er død her til morgen, havde allerede set den komme i går aftes, da hun bare lå og ville hverken spise eller drikke. Hun blev dog også 3½ år.
Hun har efterladt sin 'roomie' Puzzel som har ca samme alder. Hun virker dog ikke så syg og gammel endnu til at hun snart kradser af.
Hvad kan jeg gøre for hende nu? Er hamrende bange for at hun bruger de næste mange uger på at lede efter sin ven, da de trods alt har været sammen i 3 år.

At købe en ny unge er ikke en mulighed, da hun er 'piv' aggressiv overfor andre ørkenrotter. Jeg har 3 tamrotter i forvejen, ville det hjælpe at sætte hende ind ved siden af dem som en slags selskab?
Arg ved ikke hvad jeg skal gøre ved hende smiley synes tabet af min lille Blobs har været hårdt nok.

Nogle ideer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørkenrotte død :'( Hvad kan jeg gøre for den efterladte??
  • #1   13. sep 2014 Jeg tænker at hvis hun ikke kan gå med andre (har selv to piger der bestemt ikke vil kunne acceptere en ny burven) og hvis hun har samme alder vil jeg prøve at lade hende gå selv, bare husk på at hun kan blive syg af at være ensom, og så skal hun aflives, hun er en ældre dame. At sætte hendes bur ved siden af tamrotter hjælper ikke. Mens vores ene han gik alene, stod hans bur ved siden af vores pigers bur, og det hjalp ikke på ensomheden, jeg var heldig at han er den mest rolige ørkenrotte, som fik sig en dejlig ny burven.

  • #2   13. sep 2014 Er bange for at jeg er nød til at få hende aflivet mandag, hun leder efter sin ven lige nu. smiley Hun er gammel ja, og har 2 bylder under maven. Vil selvfølgelig ikke have at hun skal dø af ensomhed.

  • #3   13. sep 2014 Kan godt forstå at det er det valg du tager, er hun ensom, og har bylder så er det bedre for hende at få fred. Det er mega hårdt at miste dem, man knytter jo et bånd, men du skal huske på det er det bedste for hende. Det er egoistisk at holde hende i live.

  • #4   13. sep 2014 Ja, det er så hårdt. Mit hjerte sad i halsen da jeg opdagede at Blobber nok var død nu. Var ved dyrlægen med hende for nogle uger siden da hun virkede sløv, men drak og spise og gnavede stadig. Hun var født med kun 3 poter, hun havde kræft i æggestokkene, så at hun er bleven 3½ er vist meget godt klaret.

  • #5   13. sep 2014 Ja det er jo rigtig flot at hun er blevet så gammel.

    Jeg har en han ørkenrotte på lidt over 2 år, og han har fået en svulst i duftkirtlen, så vi ved vi ikke har ham ret længe mere. Sådan er det desværre, de lever ikke så længe..


  • #6   13. sep 2014 Åh de svulster og bylder... smiley Det vigtigste er at få nydt den tid man har med dem.

Kommentér på:
Ørkenrotte død :'( Hvad kan jeg gøre for den efterladte??

Annonce