{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge hun kanin og Kønmoden han?
  • #1   12. maj 2011 De kan godt, men kaniner er ikke flokdyr, og specielt hvis hannen har gået selv, kan det blive et problem. Men uanset hvad, ville jeg ikke gøre det. smiley Kaniner trives bedst alene, men man kan evt. lade dem gå ved siden af hinanden, med et stykke fintmasket net mellem, så de stadig kan se hinanden, men de skal kunne "gå hver til sit".
    Så jeg vil ihvertfald ikke anbefale det. smiley


  • #2   12. maj 2011 okay men jeg bor i lejlehed

  • #3   12. maj 2011 okay men jeg prøver ad ellers må jeg finde et ekstra bur. i starten tager jeg hannen ud af det store bur og hunne ind og så må de dagligt blive lukket ud med opsyn intil de kan enes<3(og hvis ikke finder jeg en løsning)

  • #4   12. maj 2011 Man kan også få sådan nogle stablebure, hvor de nærmest står ovenpå hinanden - de fylder heller ikke så meget, hvis du bor i lejlighed. smiley
    Fx noget alá dette: (link fjernet)
    http://hjem.dk/personligt-familie/dyr/gnavere/bure/gnaverbur-dobb-124x45x113-cm.aspx
    (link fjernet)

    (Ved ikke lige hvilke kaniner der er tale om, og har heller ej lige kigget på størrelsen) smiley


  • #5   12. maj 2011 okay. har fundet et blad som er skrevet af dyrelæger osv. og de siger at det godt kan fungere

  • #6   12. maj 2011 jamen jeg fik en lille bog da jeg fik ham<3

  • #7   12. maj 2011 Nu er jeg forvirret. En bog? smiley

  • #8   12. maj 2011 ja en lille bog / blad ved ikke hva det helt er


  • #9   12. maj 2011 !!Ida+Jackpot Forever!!<33 : Har lige kopiret en lille "dialog" jeg havde med en dyrlæge, som er brevkasseredaktør på Familie Journalen. smiley


    Min gode ven, dyrlæge Toftemark, har svaret som nedenstående, så her lærte jeg noget!
    God påske!
    Lennart Svane.


    Fra: anden dyrlæge
    Sendt: 15. april 2011 18:51
    Til: Lennart Svane
    Emne: Re: SV: To kaniner i samme bur

    Kaere Lennart.
    Tak for din henvendelse og venlige reference.
    Jeg maa medgive,at kaniner ikke egner sig til 'bofaellesskab' udover dieperioden hos det moedrene ophav. Skulle man overveje selskab,vil jeg foreslaa at man opdeler et stoerre bur i to dele ,adskilt af kraftig traadnet og een kanin i hvert sit rum.

    mvh. Preben Toftemark.

    ----- Original meddelelse -----
    Fra: Lennart
    Til: mig
    Dato: Ons, 13. apr 2011 08:34
    Emne: SV: To kaniner i samme bur
    Tak for nedenstående! Da jeg aldrig har hørt om sondringen mellem flokdyr og kolonidyr, vil jeg videresende dit brev til en af mine bedste dyrlægevenner, som hele livet har beskæftiget sig med kaniner dels privat, dels videnskabeligt!
    Han kan være i udlandet p.t., så det kan gå hen at vare noget, før jeg kan svare!
    Men tak for mailen og de pæne ord, det er altid en glæde at høre fra læserne!
    Mvh,
    Lennart Svane.

    Fra mig
    Til Lennart
    Sendt: 13. april 2011 08:25
    Emne: To kaniner i samme bur

    Hej Lennart!

    Jeg er en flittig læser af dine sider, da jeg interesserer mig meget for dyr, og synes det er interessant at læse dine svar. Men…
    Jeg læste i et tidligere nummer om nogle, som ejede en kanin, hvilken de overvejede at give selskab. De havde så overvejet et marsvin, men du rådgav dem til at købe en kanin som selskab, da at de skulle være sammen med deres egen artsfæller. Jeg er enig med dig i, at kaninerne og marsvin ikke skal gå sammen, men kaniner skal altså heller ikke gå sammen. Jeg har læst en del i forskellige brevkasser, på nogle hjemmesider og sågar på dyrenes beskyttelses hjemmeside at kaninerne skal gå to og to sammen, men dette er forkert og faktisk imod deres natur.
    Kaniner er ikke flokdyr – men kolonidyr. Det undrer mig derfor at flere rådgiver til at holde to kaniner sammen, når det er stik mod deres natur.
    Så jeg vil gerne lige, af ren nysgerrighed, høre om hvor du/I bygger din/Jeres viden på?
    Jeg har selv kaniner – alle har hvert deres bur og jeg ved af erfaring at det kan gå grueligt galt, hvis de får lov til at gå sammen.

    Mvh Anne Bendtsen

    P.s. Tak for en ellers god brevkasse. &#61514;
    OBS: Se evt. nedenstående links.

    http://www.bomosekaniner.dk/1956164
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #10   12. maj 2011 Obs: Skal læses nedefra. smiley

  • #11   12. maj 2011 forstår ikke helt

  • #12   12. maj 2011 finder ud af det men tak

  • #14   14. maj 2011 jeg kastrere ham. og hvis det ikke går med ungen og den voksne han så må jeg sælge ham til min veninde eller sådan noget:( har nemelig ikke mere plads

Kommentér på:
Unge hun kanin og Kønmoden han?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce