{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.318 visninger | Oprettet:

Handicappet kanin unge {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,min kanin fødte her for 12 dage siden og har fire sunde og raske unger, hun har en femte, men jeg er overbevist om den er handicappet.
De sidste fem dage har jeg ærlig talt gået og ventede lidt på jeg skulle finde den død, er ubeskriveligt glad for det ikke er sket endnu, men han er lille og ser anderledes ud end de andre, de andre er store sunde kanin unger, ham her han har et meget stort hoved, med en bule foran, tynd men dog ikke så tynd, altså Mary fodre ham og jeg har også flaske fodret ham lidt da jeg gerne vil have han overlever han spjætter som de andre kaniner når han bliver taget op, men han ser bare så anderledes ud, hans hoved er blødt i forhold til de andre kaniners og han ser lettere spastisk ud.
altså han er i live spjætter som de andre og ud over hans underlige udseene virker han faktisk helt fin, kan han være handicappet? og hvad skal jeg gøre? vil ikke have han dør hvis det kan undgåes !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handicappet kanin unge
  • #1   12. dec 2015 Billede? Han lyder bestemt ikke rask ud fra hvad du fortæller og jeg ville aflive ungen hvis det var mig.

  • #2   12. dec 2015 Ét billede af ungen, ville hjælpe meget på - at give dig så godt et svar, som muligt.

    Er begge dine kaniner dværg racen, for så kan der komme de såkaldte dværgunger som kommer inden for disse racer. Det vil sige, den har arvet begge dværggener fra forældrene og er altså Dværg, og disse overlever ikke længe. (Google evt. peanut bunny)


    profilbillede
  • #3   12. dec 2015 tak for dit hurtige svar!

    faren er dværg og moren har muligvis lidt dværg i sig, det ligner lidt den nederste, men han er større og har et udbulet ansigt hvis det giver mening, han ligner et får i ansigtet! smiley
    (men den siger de oftes kun overlever i nogle dage? han er 12 dage nu og det var for omkring 5 dage siden jeg opdagede han så sjov ud)
    skal nok gøre mit bedste med billede, men min telefon driller smiley


  • #4   12. dec 2015 De kan godt blive ældre end det, men ens for dem alle er at de på ét tidspunkt dør - de bliver aldrig til noget som sådan.


    Her kan du se en, som er så gammel den er ved at få øjne.

    - Men igen, noget letter at komme med ét ordenligt bud. Når man har set ungen, men ud fra hvad du beskriver. Og at du fortæller, den minder om den jeg viste billede af. Så vil jeg tro det er sådan en og så har den desværre ingen god fremtid.


    profilbillede
  • #5   12. dec 2015 Og her er faktisk om en, som nåede at blive ret gammel. Men igen døde, så personligt hvis jeg havde sådan en i mit kuld. Så havde jeg skånet den for de mange lidelser der venter den forude, og simpelhen sluttede det her.

    http://gardenshedbunnies.weebly.com/peanut-who-lived.html

    Det er jo bagsiden af medaljen, når man får unger. At man nogle gange skal være, herre over liv og død.


  • #6   12. dec 2015 Han er helt sikkert peanut, alle de andre har fået øjne, men han har ikke! endnu, han er lidt tyndere end det sidste billede du viste, men når det kommer til at slutte hans liv.. så tror jeg altså jeg venter og ser.. altså lige nu fodrer jeg ham med flaske som supplerende til Marys mælk. han virker ikke til at lide eller have ondt, så føler ikke det er det rigtige at aflsutte hans liv.. hvis jeg er heldig kan det være han overlever uden at lide!
    håber det er det rigtige at gøre! smiley


  • #7   12. dec 2015 Nogle kaniner med dobbelt dværggen KAN overleve - optimalt er det ikke og måske du hjælper til ved at flaske ham op og i princippet gør kaninen en bjørnetjeneste.

    Min lillesøster købte i sin tid sådan en kanin;
    http://www.gnavergalleri.dk/galleri/13366-kanin_nimbus__2011_

    Han (Hun?) måtte aflives, pga alt for mange fejl.

    Den stakkels kanin skulle have været aflivet fra start af - dobbelt dværggen er ikke noget man bør holde liv i.


  • #8   12. dec 2015 Hvis man er sart så kig væk smiley

    Den her unge, havde efter al sandsynlighed også dobbelt dværggen - den var så død ved fødslen.
    - Er en unge min hun fik her i november.

    Så de fleste dør, men nogle overlever - synes også at huske at Lisa/LGF Kaniner havde en som blev ret stor og klarede den i noget tid men måtte aflives?! Uden at være sikker.


    profilbillede
  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #9   12. dec 2015 Det lyder måske hårdt, men hvis man ikke er i stand til at tage det ansvar, det er at aflive en misdannet unge, så bør man ikke avle...

  • #11   12. dec 2015 Altså jeg avler jo sådan set ikke, Karina smiley . Kaninerne er her fordi Mary formåede at bryde Holgers bur ind, og så går det jo hurtigt derfra!
    Ang. aflivning af ham så tænker jeg på handicappet børn, dem afliver/ abotere man ikke bare, og så længe han ikke lider synes jeg virkeligt han skal have en chance, han er på dag 12 nu, han er aktiv og mary fodre ham og nusser ham stadigvæk, hun har i hvert fald ikke afvist ham så synes han skal have en chance!


  • #13   12. dec 2015 Jeg havde klart valgt at få den aflivet, hvis det var min.
    Kaninen ved jo ikke hvad den går glib af, ved at dø før livet knapt er begyndt.


  • #14   12. dec 2015 Den der med at sammenligne mennesker og dyr, er virkelig så dårlig et argument. Men VIL du bruge det - hvad så med alle dem som vælger en abort, fordi de finder ud af at de venter et handicappet barn?!

    Vi afliver heller ikke vores gamle eller dødeligt syge, vel? Så drop dog de sammenligninger, dyr og mennesker i mellem - der ER forskel og det er ikke forkert.

    Dernæst, hvordan ved du at kaninungen ikke lider? Den klarer det umiddelbart kun fordi du supplerer foder og tvinger den fremad af den vej, naturen havde nok selekteret den fra.

    Vil du så mene den lider, når den udvikler sig deformt, f.eks. tandsættet? Fordi kroppen ikke udvikler sig rigtigt og dermed ikke giver plads i kraniet?

    Jeg siger på ingen måde at du skal gå ud og aflive, men jeg synes du skal virkelig overveje kaninens livskvalitet, hver gang du håndterer den og vurderer status på den - hele tiden have i tankerne, for hvis skyld er det her...

    Jeg kender ikke til nogen eksempler på dobbelt dværg-gens unger, der klarer den i længere tid - eller jo, men der er det godt nok IKKE dyrets eget velbefindende der er i højsædet, men ejerens og sensationen i at have sådan en kanin, og så er man sgu ude på et skråplan.


  • #15   13. dec 2015 Jeg ville tage ham en tur til dyrelægen. Og måske også de andre unger, så de lige kan få et tjek om de nu er sunde og raske. smiley

  • #16   13. dec 2015 Man skal passe på med at stille diagnoser på grundlag af beskrivelser, men din beskrivelse peger hen imod hjernebrok - og i så fald er prognosen dårlig.

  • #17   13. dec 2015 hej alle sammen, nu ved jeg at i alle er uenige i hvorvidt han skulle holdes i live, når jeg siger jeg gav ham supplerene mad så vil jeg lige understrege at det var en gang dagligt da Mary fodrer ham som de andre, grunden til jeg vurderede han ikke led er fordi han ikke har pevet eller på nogen måde været anderledes end de andre ud over størrelse og jeg har erfaring med ungerne piver hvis de bliver håndteret forkert eller har ondt. Selv mor Mary afviste ham ikke, hun fodrede ham to gange dagligt og gav ham sommetider mælk udenfor fodrings tid. Jeg mener dog stadigvæk han fortjente en chance. om min sammenligning med handciappede børn og dyr så er underlig eller ej, men mener oprigtigt at han skulle have haft en chance.
    kan fortælle jer alle han er død i går aften helt naturligt hvilket jeg selvfølgelig var klar over kunne ske/ ville ske.. så desværre nåede han ikke at leve i mere end 12 dage. forhåbenligt led han ikke, jeg mener dog ikke man kan sige at det er bedre at slå ham ihjel fordi han er ung og ikke har oplevet livet så meget endnu han fortjente en fair chance, og jeg fortryder bestemt ikke jeg gav ham den, han var syg og det vidste jeg godt fra starten af, men så hellere lade naturen gå sin gang, det gjorde den hvilket gør vildt ondt, jeg kommer til at savne ham helt vildt og er ked af han ikke nåde at i det mindste se verdenen som hans søskende, men sådan skulle det være. i dag begraver vi ham og så vil han for altid blivet husket som min lille peanut! smiley
    vi kan have en lang diskution omkring hvorvidt man burde aflive eller ej, men min mening er alle skal have en fair chance og det fik han.


  • #19   13. dec 2015 R.i.p, kondolerer smiley

  • #20   13. dec 2015 Årh det er jeg ked af at høre. Jeg er glad for at du gav ham en chance for at leve, og ikke aflivede ham smiley

    R.I.P Peanut


  • #21   14. dec 2015 skriver ikke så meget i dette forum - men har man et dyr og er i tvivl om dyrets tilstand skal det til dyrelæge - man ved det koster at have dyr, og har man ikke penge til dyrelæge skal man ikke anskaffe dyr.
    gør mig ondt for dig at den døde


  • #22   14. dec 2015 Hej Jeanette, dyrlægen gør ikke noget ved én 12 dage gammel kanin unge, de fortalte mig jeg skulle lade naturen gå sin gang, da der intet er at gøre når den er så lille, alle mine kaniner er forsikrede så jeg har skam aldrig været bange for én dyrlæge regning. Dyrlægen har ikke kunne fortælle mig om dyrets tilstand da de rådede mig til ikke at gøre noget, den kan dø af turen til dyrlægen af kulde, kunne risikere moren ikke ville den når den kom tilbage og igen den var under en uge gammel da jeg først blev opmærksom på det, hvad skulle dyrlægen fortælle mig når jeg kom ud med noget der ligner et foster? de rådede mig til at se tiden an. Så havde snakket med en dyrlæge før jeg overhovedet skrev i dette forum, fik dog ikke af vide det kunne være en dværg sygdom, hvilket dyrlægen selvfølgelig heller ikke kunne fortælle mig da han ikke så på kaninen, han konstateret at kaninen nok fejlede noget men han synes ikke jeg skulle gøre noget da den var så lille .

  • #23   14. dec 2015 Meget fornuftigt, Nanamus - jeg synes ikke, at du har undladt at gøre noget, du skulle have gjort. De fleste af os "gamle" ville nok have aflivet ungen på et tidligere tidspunkt, men havde du gjort det, havde der også været masser af folk, der har faret i blækhuset.

  • #24   14. dec 2015 Nanamusen, øv bøv med den lille. Så må du hygge ekstra om dem der er tilbage, de er da også snart ved at kigge lidt ud af deres rede er de ikke? smiley

  • #25   14. dec 2015 hej igen
    vidste ikke du havde en dyrlæge indover - men er det gjort, kan man ikke gøre meget andet smiley


  • #26   15. dec 2015 hej alle sammen, tak for jeres støtte!! jeg er nok lidt af et tudefjæs når det kommer til afdøde dyr, kan slet ikke holde ud de ikke lever for altid smiley
    Jeanette du kunne ikke vide der var dyrlæge ind over, det havde jeg jo ikke nævnt før nu :)! og kan kun sige jeg bestemt er enig med dig i at man ikke skal have dyr hvis man ikke har råd til dyrlæge! smiley
    ja der er fire små engler tilbage og puha som de løber rundt, kigger ud af reden er hvis ikke det rigtige ord, de hoppe og farer rundt i buret! smiley


Kommentér på:
Handicappet kanin unge

Annonce