{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra hamster - til mus?
  • #1   21. dec 2010 1. mus er flokdyr og skal derfor være flere sammen, helst af samme køn, så man ikke stresser hunnen med samlebåndsavl

    2. Det kommer helt an på størrelsen, men jeg ville personligt foretrække et lille akvarium med trådnet over


  • #2   21. dec 2010 1. Man kan ikke altid være sikre på at hanner kan gå sammen. Det kommer meget an på de enkelte dyr.
    Hanmus er ikke så sociale som fx. hanrotter.
    På engelske/amerikanske museforums er det meget udbredt at man stærkt fraråder at holde hanner sammen. Men herhjemme ser vi heldigvis lidt mildere på det.
    Så altså, det lykkeds ikke altid, men det skader på ingen måde at prøve.

    Hunnerne bør under ingen omstændigheder gå alene.

    2. Ja, men som allerede skrevet må tremmeafstanden ikke overstige 1 cm. og man skal være opmærksom på at unger kan komme ud gennem den afstand.
    Personligt foretrækker jeg dog også akvarier, eller plastikbure/plastikkasser.


  • #3   21. dec 2010 Jeg er af den holdning, at hanmus er sociale som hunmus også er det.
    Problematikken ligger så i, at hanmus generelt er ret dominante og territoriale, hvilket kan gøre det meget svært at holde flere sammen.
    Men lykkes det, vil man opleve, at de nyder hinandens selskab som hunner også gør det.
    Jeg har lige nu far og søn til at gå sammen uden de mindste problemer, og de er meget glade for hinanden. De groomer hinanden, putter og nusser - faktisk mere end mine hunmus gør.
    Jeg tror det kommer meget an på hvor dominante de er.
    Men som udgangspunkt er jeg enig i, at det er svært at få hanner til at gå problemfrit sammen - det er lettere med hunner.

    Som Mapenzi foretrækker jeg akvarier som bur til dem.


Kommentér på:
fra hamster - til mus?

Annonce