{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Hamster fra dyrhandel - håndvænnes? {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg så heldig, at få en lækker lille dværghamster, i for tidlig julegave.

Der var 3 og de mindede alle om hinanden, så jeg havde meget svært ved at vælge.

Den første jeg snakkede med bed mig i fingeren, så den skulle det ikke være. :oP
Den næste snakkede jeg så ikke med, med pølserne for tæt på løvens gab, men hende skulle det være.

Men ja - Hun er utrolig nysgerrig, og rigtig aktiv.
Nu har jeg avlet dværghamstre i 2 år (for en del år siden), og har aldrig haft en aggressiv en af slagsen.
Jeg har avlet rotter de sidste 4-5 år, og de har heller aldrig været aggressive.

Men trunten lille her, er jeg ikke så sikker på.
Er blevet bidt af div. gnavere gennem tiden, og jeg kan godt undvære at prøve det igen, så er der nogle gode råd fra andre erfarende gnaverfolk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster fra dyrhandel - håndvænnes?
  • #1   9. dec 2010 Jeg havde svoret at jeg ikke vile købe dyr hos dyrehandler nogensind mere.
    Men for nylig ville jeg liiige kigge på de forhold dyrene gik under og taget i betragtning at det er en butik så det faktisk rimeligt ud.
    Og så skete det: jeg fik øje på en virkelig speciel og smuk lille syrisk hamsterpige der netop var taget fra forældrene og jeg var SOLGT! Ringede hjem tiil kæresten som så heldigvis sagde ja (tror han havde lidt ondt af mig fordi jeg mistede min elskede Gurlie for nylig)
    Men ihvertfald så er hun meget mere aktiv end mine "privat-avler" unger, men med tid og tålmodighed bliver hun mere og mere rolig.
    Har hende oppe få minutter af gangen i løbet af aftenen hver dag, og allerede efter en uge er hun blevet meget bedre til det.
    Fidusen (synes jeg) er at give dem mange små men godt oplevelser, så de igen ogigen finder ud af at hånden der kommer "brasende" ikke vil dem noget ondt. smiley
    ... hun er ikke oprettet herinde endnu, for hun kan simpelthen ikke sidde stille i mere end få sekunder og med kamera i den ene hånd og hamster der fiiiser rundt er det for svært at fange hende ordentlig endnu.
    Gider ikke oprette hende med dårlige billeder (man har vel en standard *griner)


  • #2   12. dec 2010 Tak for begge jeres råd.
    Jeg vil bestemt prøve mig frem.
    Dog har jeg fundet ud af, at hun på ingen måde er vant til at blive håndteret. Jeg forsøgte at give hende salat tidligere idag, og hun hoppede nærmest op for at bide.
    Hun lagde sig bagefter på ryggen og fnøs efter mig.
    Så ja, det kommer til at tage tid, med det lille pus.


  • #3   12. dec 2010 Hvis det er -så- slemt med det stakkels pus vil jeg anbefale at du så tit som muligt, gerne mange gange om dagen/aftenen når hun er vågen lægger bare en lille bitte stump guf ned til hende uden at røre hende, så hun kun forbinder din hånd med at den kommer med guf og derfor ikk er "farlig"/ubehagelig. Og når hun så ikke smider sig på rygggen og fnyser osv. kan du begynde at tage hende op som jeg foreslog længere oppe. Var ikke klar over hun var så "asocial"... Lille stakkels altså...
    Hun lader på ingen måde til at være klar til at være oppe bare få minutter som min unge er. Hun hverken bider eller hvæser/fnyser eller smider sig på ryggen, hun fiser bare rundt, men hun bliver nemmere at fange hver dag.


  • #4   12. dec 2010 Nej, hun er slet slet ikke klar endnu.
    Jeg tænker stadig over hvordan hende fra dyrhandleren bare kunne stikke hånden ind og fiske hende op. Jeg skal bare stikke hånden i næsheden af hende, så forsøger hun at bide mig.
    Det salat jeg gav hende, holdt jeg i hånden, og det eneste hun gjorde var at "forsvarshugge" efter det.
    Da jeg så lagde det, spiste hun det godt nok.

    Det føles simpelthen så underligt at have haft avlet både hamstre og rotter i så mange år, og når jeg så får en enkelt aggressiv/nervøs en ind, så er jeg helt på bar bund.


Kommentér på:
Hamster fra dyrhandel - håndvænnes?

Annonce