{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Ny hamster {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har købt en dværghamster (sød lille gut).
Det er under 4 uger siden han ankom fra en dyrehandel og var på ingen måde tam, nu er det sådan at jeg kan sætte hånden ind til ham, nusse ham, fodre ham og til og med få ham strække ud og vaske sig mens han bliver nusset. Der er bare den underlige lille ting at hvis jeg laver en flad hånd, så bliver jeg bidt hver eneste gang😅, om jeg har foder/godbidder i hånden eller om den er tom så får jeg et lille men hårdt bid.
Kan man vænne ham fra sådan noget.
Han er ca 3 mdr nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hamster
  • #1   14. jun 2023 Det bedste du kan gøre er at give den tid, og lade den vende sig til dig, samt selfølgelig være sikker på at dens bur og pasning lever op til standarden. Hamstere er ikke sociale dyr, og derfor kan man dsv ikke være sikker på at de gider at have noget med en at gøre

  • #2   14. jun 2023 Anne-sofie med hensyn til bur så købte jeg et der var lidt større end det anbefalede i butikken, har læst på nettet at det skulle være helt fint, men som du skriver så får han bare tid og massere af kommunikation samt godbidder så han kan vende sig til mere mig.
    Jeg tror bare jeg ville være sikker i at det ikke lyder som en helt unormal og underlig adfærd fra den lille fyr☺️


  • #3   14. jun 2023 Arnes B, dsv har dyrebutikkerne ikke styr på dyrevelfærd. De er der kun for at sælge. https://www.hamsterwelfare.com er en god hjemmeside at læse op på. Der står alt man har brug for at vide

  • #4   19. jun 2023 Til det med bide i hånden høre jeg ofte fra en Hamster gruppe på facebook jeg er i, at det kan være en god ide at vaske ens hånd inden håntering i vand og neutral sæbe, så din hånd ikke dufter af noget den syndes kunne være intressant. smiley
    ikke sikkert det virker, men værd at prøve. smiley


Kommentér på:
Ny hamster

Annonce