{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Ny hamster! {{forumTopicSubject}}

Hej der ude!
Jeg har jeg lige købt en hamster den 27 marts, og har nu haft den i 2 dage.
Har læst på google at Guldhamstre bider mere end alm. dværgehamstre, så planen var at jeg skulle have et dværghamster,
men da vi så kom der over i dyrhandleren var der lige 2 guldhamstre tilbage og de var bare så søde, så jeg skulle jo selvføglelig have sådan en.
Da jeg kom hjem og havde ordnet buret og min guldhamster som nu hedder ''Candy'' var kommet ned i buret, ville jeg lige lade hende undersøge buret i ca. en time hvor jeg så tog hende ind i stuen til min mor, og så lagde jeg hende ind i buret igen. Næste dag som jo så er idag gider hun bare ikke ud!? jeg har lagt sådan et rør ind i buret fra et toiletpapir ind i sådan et lille rum der er i buret, så vær gang jeg åbner buret kravler hun der ind i eller bider mig, ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gøre hende tam? Hele dagen sover hun og spiser kun hun har kun været på sit løbehjul 2-3 gange men i det bur hun var i i dyrhandleren var der heller ikke et hjul....men altså hvordan gør jeg hende tam for hun vil jo ikke ud?? smiley
M.v.h Yasemin håber i kan hjælpe mig smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hamster!
  • #1   28. mar 2013 De er jo nataktive, så hvis du har prøvet at komme til hende i løbet af dagen, har hun nok set sig noget sur på dig.

    En time er også meget kort tid at lade dyr falde til.

    Men en anden gang, så køb ved en opdrætter...


  • #2   28. mar 2013 Jeg holdte hende også mange gange den første dag jeg fik den, og jeg snakker også med den rigtigt meget med uden for buret..

  • #3   28. mar 2013 Hun sover jo hele dagen fordi hamstre er natdyr, hvilket du også skal huske på når du vil have hende op om dagen, du vækker hende jo og derfor kan hun godt være lidt sur. Men altså, lad hende lige vænne sig til sit nye hjem - og du kan jo altid bare tage røret ud, når hun er inde i det, så har du hende ude af buret?

  • #4   28. mar 2013 Men hvorfor holdt du hende meget den første dag du fik hende?
    Hvorfor gav du hende ikke en dags tid til lige at falde til?
    Og hvordan tog du hende ud af buret? Lod du hende komme til dig (positiv oplevelse, og godt indtryk af dig), eller tog du hende bare?

    Som udgangspunkt skal man ikke bare samle nye dyr op, hvis de ikke selv søger kontakten.


  • #5   28. mar 2013 Hun sover ind i rørene, og kan jo ikke tage rørene af buret for så er der jo to huller, og der er også sådan en lille hule hvor man skal kravle op af rørene for at komme op i og hun kan godt lide hulen smiley

    www.petworld.dk/product/hamster--andre-smaagnaverbure/pink.aspx#top -- Product

    det er buret!


  • #6   28. mar 2013 *Furrytails* Pia N
    Jeg lagde min hånd ved lågen og så kom hun hen til mig, men det gider hun ikke mere dsv smiley


  • #7   28. mar 2013 Arh, så kan jeg bedre forstå problemet. Har aldrig selv været en fan af de der bure med rør fordi man så nemt ender i den situation du står i nu.

    Kan du ikke prøve at lokke hende frem med en godbid?


  • #8   28. mar 2013 Fik lige kigget ordentlig på buret, og er enig med MissBims, synes altså også det er alt for lille til en guldhamster.

  • #9   29. mar 2013 WHAT det er da et mega lille bur uanset om det er til en dværg eller guldhamster.

    1. Find dig et større bur (og hjul - det skal være minimum 20 cm. i diameter)
    2. Lad den falde til
    3. Begynd tillids-træning mellem hamsteren og dig (hvilket jeg vil forklare dig, så snart den har fået et større bur!)


  • #10   29. mar 2013 Okay.. Jeg skal nok få kigget på et større bur helst uden rør
    MissBims ja hun kom selv hen til mig


  • #11   29. mar 2013 Okay men vil helst bestille fra danske sider hvis det er.

    Update: hun er blevet SÅ fantastisk efter jeg prøvede og løfte hende op, først kravlede hun lidt på mig efter ville hun kæle og nusse til sidst sov hun på mig smiley
    Efter ca. 2-3 timer lagde jeg hende ned i buret hun ville næsten ikke ned i buret, men da hun kom ned i buret lagde jeg min hånd ved siden af hende og så slikkede hun den og lagde sin pote på min hånd, mærkeligt nok smiley
    Så kan lige sige det går RIGTIGT godt!


Kommentér på:
Ny hamster!

Annonce