{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Hjørdith Hamster
Hjørdith Hamster
Tilmeldt:
13. jan 2015
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Ny hamster {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en sød lille guldhamster på 6 uger. Hun er meget vild, men jeg har læst mig frem til at det er meget normalt når hu ikke er ældre.
Jeg har prøvet at lokke hende hen til mig med alverdens forskellige godbidder, men hun virker ikke særlig interesseret i noget af det. Nogle forslag til noget nyt?
Jeg prøver at gøre hende tam, men jeg er bange for at skræmme hun får dårlige oplevelser når jeg tager hende op. Jeg bevæger mig med meget langsomme bevægelser. Hvor længe tager det normalt at gøre en hamstrer tam? Jeg kan sagtens sidde med hånden inde i buret uden hun gemmer sig i sit hun, men jeg kan ikke røre ved den.

Håber der en nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hamster
  • #1   13. jan 2015 giv den lige lidt tiddu har jo lige fået den smiley
    alt er nyt


  • #2   13. jan 2015 Jeg har haft den et par dage. Hvor længe skal jeg ca vente? smiley

  • #3   13. jan 2015 Når jeg får en kanin hjem så lader jeg den være altså giver den mad og vand og sådan men ellers i ca en uge:)
    men de 2 hamster jeg har haft der har de været tamme da jeg fik dem så svært og sige lige der men et par dage er ikke ret lang tid så ville gå langtsom frem ad og vente med og tage den, også så godt du kan måske snakke med den i buret


  • #5   13. jan 2015 Jeg har selv haft kanin da jeg var mindre og den var tam efter få dage, så jeg skal nok bare have lidt tålmodighed. Tak for svar:)

  • #7   13. jan 2015 Hvad siger den opdrætter du har købt den af? Opdrætteren er jo ofte en god sparringspartner ift. sådanne problematikker

  • #8   13. jan 2015 Hendes tidliger kuld med samme forældre var vilde i starten, men blev mere rolige med tiden.

  • #9   13. jan 2015 Ja så har du jo også et godt svar fra opdrætter og netop hvad mange oplever med unge hamstere: De er vilde og jo ældre de bliver, jo mere rolige bliver de også. Det er de færreste unge hamstere, der er puttedyr. Det har de ikke tid til, men ønsker at udforske verden.
    Det tager tid, mest fordi hamsteren bare skal blive ældre. Men når du har købt fra en opdrætter, så har du jo formodentlig en hamster, der er vandt til at være i hænder og dermed tam - og her definerer jeg tam som en håndvandt hamster og mere kan man ikke forvente af dyr i den alder.

    Jeg plejer at anbefale folk at bruge en skål til at løfte dem ud i og så lade dem kravle forholdsvis frit rundt på en. Hamsterne vil gerne have kontakten, men de har ikke lært at søge den på en konstruktiv måde. Det tager tid og kan ikke forceres. Bare vent til hamsteren er 12 uger, så vil du se en meget mere rolig og tryggere hamster.

    Godbidder er det ikke sikkert du kan få den til at tage fra hånden. Men prøv med noget friskt grønt, det plejer ofte at være godt - men overdriv endelig ikke


  • #10   13. jan 2015 Mange tak! Det vil jeg ihvertfald prøve. Tak for det gode svar:)

  • #11   14. jan 2015 Ingen af mine hamstere har været motiveret af frisk grønt. Ja de gider da godt spise det, hvis det ligger i buret, men det er altså ikke noget der motiverer dem til at komme hen til en "farlig hånd". Jeg ville i stedet eksperimentere med forskellige nødder, kerner og insekter fx solsikkekerner, melorme, flodrejer og fårekyllinger. Ja den slags feder, så vær forsigtig.

  • #12   14. jan 2015 Jeg har prøvet en masse forskelligt og indtil videre er det mandler og kylling der har virket. I går aftes da den var vågnet gjordr jeg lidt rent ved den mens den var i buret og der var den allerede meget mere nysgerrig. Så jeg er sikker på den nok skal blive tam:)

Kommentér på:
Ny hamster

Annonce