{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

lidt spørgsmål omkring chinchilla..... {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har nogen spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med....
1...kan man få en løbegård til en chinchilla?
2...er der nogen der har ideer til hjemmelavet legetøj til chinchillaer?
3...er der nogen der har et stort chinchilla bur tilsalg?
4...kan man lukke sin chinchilla ud på græsplænen i et bur
5... jeg har to hun chinchillaer som går i vært sit bur jeg ville jo gerne have at de kan gå sammen ....men den store jager den lille væk ..
please help...................


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt spørgsmål omkring chinchilla.....
  • #1   12. sep 2010 1: Det kan man vel godt, men de vil helst løbe løst i et chinchillasikret værelse smiley

    2: grene fra frugttræer elsker de, gerne nogle tykke nogen de kan hoppe rundt på..

    3: Kig i marked?

    4: Her vil svaret fra de fleste være nej. Min løber nogen gange løs rundt i haven en lun og vindstille sommeraften, og det elsker hun..

    5: Prøv at satte dem sammen på et neutralt sted, f.eks. et rum, hvor de sjældent er..


  • #2   12. sep 2010 Idéer til hjemmelavet tilbehør.

    Du kan f.eks sy nogle køjer i fleece-stof til dem. Det elsker de!


  • #3   12. sep 2010 tak alle sammen

  • #4   13. sep 2010 hejsa jeg har nogen spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med....
    Du kan også lige få mit besyv med smiley

    1...kan man få en løbegård til en chinchilla?
    Njaeh, ikke rigtigt. De fleste kan med lethed hoppe 40 cm. uden tilløb, så det bedste er faktisk et rum, hvor der ikke er ledninger e.l. Badeværelset er tit en god mulighed

    2...er der nogen der har ideer til hjemmelavet legetøj til chinchillaer?
    Frem for at lave hængekøjer som Petpile foreslår, så køb dem hos hende i stedet smiley De er super gode, og der er karabinhager i, så de er rigtig lette at montere i buret.
    Ud over det, kan du prøve at kigge forbi deedee.dk for at se hvad hun har af forslag, eller forbi chinchillaklubben.dk hvor der ligger mindst 1 artikel omkring legetøj smiley

    3...er der nogen der har et stort chinchilla bur tilsalg?
    Jeg vil råde dig til at gå på dba.dk, dyrenettet.dk eller chinchillaforum.dk for at finde et passende bur.

    4...kan man lukke sin chinchilla ud på græsplænen i et bur
    Det kan man for såvidt godt, men det er ikke smart. For det første har de ikke godt af at spise store mængder græs, og for det andet tåler de ikke luftfugtigheden her hjemme ret godt. Det er fint nok at tage dem lidt med ud, men længere tid af gangen er et problem.
    De kan kun komme af med varmen gennem deres ører. Hvis luftfugtigheden er for høj, forhindre det dem i at komme af med varmen, og så risikerer man at de får et hedeslag. Det er både et problem om vinteren og om sommeren

    5... jeg har to hun chinchillaer som går i vært sit bur jeg ville jo gerne have at de kan gå sammen ....men den store jager den lille væk ..
    please help...................
    Der er flere forskellige måder at gøre det på. Men prøv at smide dem på løbetur sammen.
    De skal have lov at komme lidt op og tottes, men det må ikke blive for voldsomt.
    Du kan ikke undgå at der vil flyve lidt pels. Det er en forsvarsmekanisme de har, hvor de kan smide deres pels.
    Hunner kan også finde på at strinte. Så stiller de sig på bagben og hopper lige op og ned. Det er sjældent noget man kan mærke, men lugten er ret voldsom.
    Hvis de begynder at klapre tænder og løbe efter hinanden for at slås, skal du tænke på at hive dem fra hinanden.
    Det er bedre med en kort men positiv oplevelse, end en lang tur ude, hvor de ender med at se sig så sure på hinanden, at de slet ikke kan sammen.






Kommentér på:
lidt spørgsmål omkring chinchilla.....

Annonce