{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål omkring kanin.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Jeg har fået en kanin(han).. Har så lige nogle spørgsmål.. Hvorfor begynder han at nappe når han slikker på mig, han gør det f.eks. når jeg nusser ham? Han har lidt udflåd halløj fra det ene øje, hvad kan jeg gøre ved det? Er det alle hankaniner der strinter når de bliver kønsmodne? Har ikke andre kaniner og han kommer højst sandsynligt ikke til at møde andre. Er der så ikke en lille chance for han ikke kommer til at strinte?:)

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål omkring kanin..
  • #1   29. maj 2011 Hvorfor begynder han at nappe når han slikker på mig, han gør det f.eks. når jeg nusser ham? - Det kan være fordi han kan li det, eller fordi din hånd er i vejen smiley

    Han har lidt udflåd halløj fra det ene øje, hvad kan jeg gøre ved det? - Til dyrlægen og få det tjekket. Det kan være starten på øjnbetændelse, og derfor skal han have øjendråber, da det ellers fortsætter og det er slet ikke godt for ham.

    Er det alle hankaniner der strinter når de bliver kønsmodne? - Nej det er det ikke, men en god ting er at få ham kastreret smiley

    Har ikke andre kaniner og han kommer højst sandsynligt ikke til at møde andre. Er der så ikke en lille chance for han ikke kommer til at strinte? - Det kan vi ikke svare på, da kaniner strinter om der er andre kaniner eller ej.. De gør det for at markere sig.. Min han strintede på mig, da han mente at han ejede mig. Han blev kastreret, da han kunne strinte på mig, hver gang jeg skiftede tøj. - han var kun 5 mdr. gammel der.


  • #2   29. maj 2011 Tak for svar!:D Jeg regner med at få ham kastreret når han engang bliver kønsmoden, han er omkring 10 uger, så det vare vel ikke så længe?:)

  • #3   29. maj 2011 Det er forskelligt - min ene kanins sten var allerede helt nede da den var 4 mdr. så der blev han kastreret.
    Andre er først senere hen smiley

    Du kan evt. lade dyrlægen mærke der nede, og så kan han/hun sige om han er klar eller ej smiley


  • #4   29. maj 2011 Okay:)

  • #5   29. maj 2011 min dyrlæge har så fortalt mig at det næsten er umuligt at finde balancen mellem at kaninen sover uden at kunne mærke noget og at den dør, så hun kastererer aldrig kaniner da hun ikke vil gøre det uden de sover 100 %

    selv har jeg haft en hankanin hvis bur ikke havde en eneste stribe i buret efter strint, det kom der først da en af mine hunner senere flyttede derned i stedet for ham smiley

    udflådet synes jeg du kan se an et par dage, det er ikke altid der er noget i det.

    og det med napperiet ved jeg ikke (:


  • #7   30. maj 2011 Enig med Signe..

    Dog sagde vores dyrlæge at kaninen skulle faste - men det vidste jeg godt at den ikke skulle.. Vi tog chancen med den dyrlæge, og det gik godt ved de to hanner vi fik kastreret.


  • #8   30. maj 2011 Der er jo ingen der siger at kaninen begynder at strinte og markere sig. Jeg har 6 hankaniner. Det er kun 2 af dem, der kan finde på det. De fire andre strinter aldrig smiley

    Hvis man kun vil kastrere for at slippe af med strinteriet, synes jeg først man skal vente og se, om det overhovedet sker.


  • #9   30. maj 2011 Okay. Jeg læste bare et sted at alle hankaniner strintede.. Jeg ser tiden an og hvis han begynder på det, bliver han kastreret:)

  • #10   30. maj 2011 Nej, man kan aldrig vide. Der er kun en af mine fire hanner, der ikke strinter, som er kastreret, men det var pga. noget andet. De tre andre er ikke og de strinter overhovedet ikke smiley

  • #11   30. maj 2011 Okay tak:)

Kommentér på:
Lidt spørgsmål omkring kanin..

Annonce