{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.634 visninger | Oprettet:

Sabine M
Sabine M
Tilmeldt:
7. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Søskende sammen!!! {{forumTopicSubject}}

Hjælp,hjælp,hjælp!!
Det ligger sådan at jeg har fået to søde hermelin kaniner i gave. De er ikke meget mere end 6 uger ca og er søskende.
Lige pt. har jeg dem i samme bur da jeg kan se de virkelig er kærlige overfor hinanden, vasker hinanden, sover tæt sammen og følges ad alle steder. smiley
Jeg er dog godt klar over at ligeså snart de er modne så er der en stor risiko for at dette ikke fortsætter, ups de skulle gerne være hanner begge to. Jeg har et bur ekstra så de kan gå hver deres når de er blevet lidt større, men jeg vil egentlig bare gerne høre om der overhovedet er nogen mulighed for at de kan være sammen uden at slås hvis de nu er på neutral grund og har hver deres bur? smiley
Jeg vil selvfølgelig kastrere dem når de er klar til det.
Håber der er nogle som kan.hjælpe!
Hilsen en forvirret pige !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søskende sammen!!!
  • #2   16. jan 2016 Syntes du skal prøve at læse her på denne side, der er mange gode råd til hvordan man bonder sine kaniner korrekt - og hvis du ønsker at få dem kasteret liste over dyrlæger som har erfaring med dette.
    http://frikanin.dk som også linket til i første indlæg.

    Hanner kommer desværre meget hurtigt op at slås, så du skal meget snart tænke på at have dem skilt - og det er desværre helt fejlagtig at tro kaniner hygger sig sammen - når de slikker hinaden og putter tæt - dette er lige så meget tegn på dominans. Hvilket vil sige den ene vil altid være undertrygt.

    Selv undre jeg mig over, du har fået to unger der kun er 6uger. smiley

    Men altid noget du spørger til hvordan, og hvorledes. Det giver da håb, for du tager vores råd til dig. - Og gør det der er bedst for dine to kommende kaniner, som helt sikkert er din hensigt. Vi har jo alle startede et sted smiley


  • Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   16. jan 2016 Har haft kaniner før så er ikke helt ny, har bare ikke haft søskende førhen. Så jeg skal altså allerede nu begynde at have dem hver for sig ? Og hvornår er de ca klar til at kunne kastreres/steriliseret?
    Og selvom de er søskende, kan man så stadig godt bonde dem? Har du ikk en bånd allerede på en måde?


  • Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   16. jan 2016 Okay, tak. Jeg lader dem blive sammen de næste par uger, og derefter skal jeg så bonde dem som man ville gøre alligevel med to forskellige kaniner ?:)

  • Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   16. jan 2016 Okay, så få at være helt sikker på jeg gør alt rigtigt, så skal jeg; lade dem Bo sammen indtil de 8 uger ca, der efter skal de Bo hverforsig indtil de kastreret og 6 uger frem indtil de helt fri for hormoner. Først derefter kan jeg begynde at bonde med dem på frit gulv?
    Min plan er at når de først kan sammen, så sætte de to bure sammen(1m i længden hver) så de bliver et stort. Kan det lade sig gøre når de er bondet, eller skal de stadig helst have hver deres?



  • Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   16. jan 2016 De vil blive bondet på neutralt grund, planen er at når jeg er hjemme løber de frit rundt i lejligheden, burene vil kun blive brugt når jeg ikk er hjemme.

Kommentér på:
Søskende sammen!!!

Annonce