{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

Søskende-kærlighed {{forumTopicSubject}}

Vi er ejer 2 skønne søster, teddy kaniner, som nu er 8 mdr. De har gået sammen i et stort bur med løbegård til udenfor indtil for ca 1½-2 mdr siden. Da erfarede vi, når vi lukkede dem ud i vores store løbegård på græs, den ene så prøvede at parrer sig med den anden.. Og så ved vi jo ikke hva der sker når vi ikke er tilstede. Andre, der har erfaring med at en hun kanin(tror vi) parrer sig med sin søster? Vi har skilt dem ad nu, men så de stadig kan se og mærke hinanden. Vi oplever, at de ihærdigt prøver på at gnave, grave, skubbe sig igennem tråden ind til hinanden. Kan de savne hinanden? Bliver helt i tvivl, om vi har taget den rigtige beslutning om at skille dem ad... De nyder meget at sidde samme hos os og løbe sammen i den store løbegård (hvor vi indimellem stadig oplever den ene prøver at parrer sig). Hva er jeres tanker omkring dette?

Mvh Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søskende-kærlighed
  • #1   7. nov 2013 Kaniner bør ikke gå sammen. At to hunner parre hinanden, er tegn på dominans. Jeg syntes at i skal holde kaninerne skilt. Også i løbegård.

  • #2   7. nov 2013 Som Mette skriver er parring tegn på dominans. Jeg mener i har taget den rigtige beslutning om at skille dem ad. Jeg tror godt det kan lade sig gøre at sammenføre to hunkaniner, men det skal ske på neutral grund og det er ikke sikkert at det vil fungere. Hvis jeg ikke husker forkert, ved > Simse < en del om sammenføring og en masse andre ting smiley

  • #3   7. nov 2013 Hej Heidi

    Parring mellem to hunner, hunkanin og hendes unge samt unger indbyrdes er klassiske dominanstegn.
    Dine kaniners alder passer meget godt med, de burde være kønsmodne nu og er i færd med at statuere, hvem der er den 'hårde hund' i løbegården - De har sikkert allerede fået det på plads i det daglige bur, hvor den dominante hunkanin sætter dagsorden - når ingen kigger eller forstyrrer dem, selvfølgelig smiley

    Den ene kommer måske altid først til madskålen? Snupper 'det gode mad' fra den anden? Kommer først til burlågen, når der skal kæles? Den anden nusser og slikker den, som parrer?

    Ovenstående er nogle af de relativt uskyldige tegn på et master/slave forhold mellem kaniner smiley - og får den underkastede en dag nok af det hele og siger fra? Ja, så ender det gerne i slåskamp.


    Helt personligt synes jeg, det er rigtig godt de er blevet skilt ad, og jeg synes de bør forblive adskilt smiley


  • #4   7. nov 2013 Min anbefaling vil være at få dem begge neutraliseret - så burde der ingen problemer være.

    Nu hvor de allerede kender hinanden, så burde det ikke være et problem at sammenføre dem i fx. løbegården efter neutraliseringen. Det er blot hormonerne der er på spil.


  • #5   7. nov 2013 Hej. Og velkommen til Gnavergalleri, Heidi smiley
    Jeg synes, det lyder af meget dominans når kaninerne er hunkanine? Ser jeg bort fra det tror jeg også en del af problematikken ligger i, at de er blevet kønsmodne for de 1-2 mdr siden. Nu er de pludselig ikke små pjattede unger, som enes og `leger` med alle og alt, men nu har de egne meninger om dig og mig, Men det skader jo ikke at dobbelttjekke for om "den hun der parrer" nu også er en hunkanin smiley Er den det er der den mulighed at få dem strereliseret.
    Kaniner er meget sociale og trives godt sammen. Medmindre man har ikke-strreliserede kaniner i et bur, så kan det ikke undgåes at de slås, da hormoner fortæller dem at der ikke er plads nok til "dit" og "mit" og "når du må være i bakkenå jeg os". De kan ligesom os andre have små "skænderier" om en bagetel, selvom de ellers har det hyggeligt, men der skal selføgelig ikke være tale om slåskampe eller at de får sår.

    "Kan de savne hinanden?"
    Tætte kaninpar kan reagere kraftigt på at blive skilt helt ad. Men nu når dine fortsat kan se og hilse på hinanden, ville jeg ikke bekymre mig der. At de graver og skubber til nettet er ved jeg ikke


Kommentér på:
Søskende-kærlighed

Annonce