{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søskende (hunner) gå sammen?
  • #1   28. jun 2011 Ved et stort nok areal, kan kaniner jo sagtens gå sammen. Det er bare de færreste der har mulighed for det. Og indendørs mener jeg ikke det kan lade sig gøre.

    Men udendørs, jo, hvis du har pladsen til det. Kan ikke huske hvor meget man siger de skal have hver...


  • #2   28. jun 2011 Hvor stort er stort?? Jeg ville sige 20 kvm.. men anbefaler det ikke .. hvorfor tage chancen..

  • #3   28. jun 2011 Tanja, i naturen bor de jo i kolonier, så vil ikke mene man tager nogen chancer - hvis de vel at mærke har plads og huler nok...

  • #4   28. jun 2011 Som Tanja, vil jeg også gerne høre hvor stort et areal der er tale om? Selv de største udebure jeg har set, har ikke været store nok til at holde to kaniner sammen.

    Min mening er, at hvis man ikke kan overholde kaninernes behov, skal man lade være med at anskaffe sig to kaniner.


  • #5   28. jun 2011 Nej, man er ovre i selv at bygge bure og løbegårde, for intet af det der kan købes er stort nok...

  • #6   28. jun 2011 Tror ikke at der kan bygges et bur, som jeg synes er stort nok. Jeg er enig med Tanja i, at de skal have mindst 20 kvm at gå på.

  • #7   28. jun 2011 Min partner har tre kuldsøskende gående sammen i samme bur. Et stort udendørs bur, hvor de kommer i løbegården eller bliver gået ture med hver dag. Der er INGEN problemer! Og nej, ingen dominere hinanden, de får lige meget at spise så lad være med at sige det. Jeg har også to af mine hanner gående sammen i et indendørs bur. De har stået tæt på hinanden hele deres liv, fået det samme foder så de lugtede af hinanden, også videre, der er heller ingen problemer. Man skal bare stille dem ned i et sterilt bur. Altså enten købe et nyt eller gøre HELE buret rent med kraftigt sæbe, så det ikke lugter af nogle kaniner, også sætte dem ned samtidig, så kan det sagtens gå. Det er dog ikke ved alle tilfælde det lykkedes, så skal man jo bare skille dem ad igen. De vil parre hinanden det første stykke tid, indtil de finder ud af hvem der bestemmer også er der intet. De spiser sammen, putter sammen, og er de bedste venner nogensinde. De blev sat sammen fordi den yngsdte skulle tages fra moderen, og den ældste var meget ensom og bange. Så det kan godt lade sig gøre, men jeg har derimod ikke nogle af mine hunner gående sammen da den ene af dem er en killer, den anden er gravid og den sidste har bare ikke nogen lege kammerat efter at blive taget fra moderen.

  • #8   28. jun 2011 Tak for jeres svar.

    Lykkeline: Det er jeg enig med dig i. Jeg står nu heller ikke med to hunner
    som skal gå sammen. Det var ment i praksis, da jeg ved der er meget
    delte meninger smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #9   28. jun 2011 Se her:
    (link fjernet)


  • #10   28. jun 2011 har haft mine til at gå sammen engang de havde det godt sammen

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #11   28. jun 2011 To kaniner der er kønsmodne skal have mindst 10 m2 hver, + et hus og madskål hver.

Kommentér på:
Søskende (hunner) gå sammen?

Annonce