{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.700 visninger | Oprettet:

kanin opdragelse - muligt eller umuligt ? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om der er nogle der har fået en kanin, som bider, til at holde op.
Der er mange årsager til kaniner bider, men jeg har et bide problem med min kanin, som jeg vil høre om nogen har nogle forslag til, hvad jeg kan gøre.
Min kanin Nico er en 3 årig kastreret huskanin, han har en stor personlighed og er ikke bange for noget. Når han bliver passet på Guldborgsund kaninhjem så opfører han sig som om han ejer stedet.
Nico elsker at blive nusset, men kun når han ligger ved siden af mig på sofaen eller gulvet, - han er altså ikke en kanin som ligge i skødet. Når jeg nusser ham så lukker han øjnene og nyder det, faktisk er det altid mig som stopper nusseriet og ikke Nico som pludselig rejser sig op og går. Når jeg stopper og hvis jeg bevæger hånden og kommer ind fra siden, så bider han. Det samme på gulvet hvor jeg tit sidder på en lav skammel, så kommer han hen og puffer til min ankel altså han vil gerne nusses. Når jeg så stopper med at nusse og jeg flytter foden haps så sidder han i anklen. Han virker ikke aggressiv for hvis jeg nusser videre trods bider, så lægger han sig promt og vil nusses mere. Han bider altså ikke og stikker af eller virker aggressiv.
Jeg har kunne lære ham tricks ved belønning, så jeg kan vel også lære ham at bide er uacceptabelt, men jeg har ikke fundet en metode.
I dag har jeg gjort det som resulterer i et bid men nået at flytte foden og sige en bestemt lyd. Jeg prøver også at bevæge hænderne og komme ind fra siden og når han ikke har forsøgt at bide, så har jeg rost ham.
Jeg vil gerne høre, om der er nogen, som kender til en måde, at komme problemet til livs på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin opdragelse - muligt eller umuligt ?
  • #1   23. nov 2015 Hårdt men jeg sagde meget højt nej og løftede min gamle kanin væk - man skal bare gøre det hvergang smiley

  • #2   23. nov 2015 Det lyder som om han har fået magten over dig. Altså når du nusser ham og så holder op bidder han ud efter dig for at sige "Hey du. Du skal blive ved med at nusse mig."

    Jeg har ved dsv. ikke hvordan man vender ham af med det. smiley


  • Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

    Emner: 2 Svar: 56
    #3   23. nov 2015 hvin højt og skingert ligeså snart han prøver at bider

  • #5   24. nov 2015 Kaniner forstår ikke straf - så forsøg på bedre relationer må gå over at genopbygge et godt tillidsforhold - f. eks. ved at tage ham ud på et bord med et tæppe på og så kæle med ham der. Men på grund af tilfældig avl er der kommet mange aggressive kaniner frem, hvor vi på trods af gode intentioner ikke formår at fjerne "bideriet".

  • #6   24. nov 2015 Jeg er syg og er derfor nærmest altid hjemme og han hopper tit op til mig og ligger med mig i sofaen. Jeg er sammen med ham i alle døgnets timer og han søger mig hvis jeg har været for længe væk fra stuen. jeg føler han er meget tryg ved mig men han reagerer på bevægelsen. Det virker absolut ikke som om han er vred eller bange det er bevægelse fra siden som resulterer i bid. Tit bider han ikke engang hårdt faktisk holder han tit munden åben så man blot kan se et svagt mærke af tænderne.
    Han var frygtelig burterritorial som lille og blev kastreret som 16 uger gammel. Han er meget bedre nu men altså stadig irriterende at man ikke helt kan stole på ham specielt når vi har gæster hvilket godt nok er sjældent men til jul ville jeg jo gerne kunne stole på han ikke æder gæsterne.


  • #7   25. nov 2015 Kan det være fordi han er øm at han bider efter dig?

  • #9   26. nov 2015 Helt uenig med Mavis.

Kommentér på:
kanin opdragelse - muligt eller umuligt ?

Annonce