{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdragelse
  • #1   5. nov 2011 Tror ikke det har så meget med opdragelse at gøre, mere tillid og tamhed..

  • #2   5. nov 2011 Mange tak for det der er nemlige vores første kanin, så vi ved ikke så meget om dem i nu :O)

  • #3   5. nov 2011 Nu kommer det jo an på, hvordan kaninen bider. Først og fremmest har den brug for tid til at falde til. Det stresser kaninen at blive flyttet til et nyt hjem. Personligt synes jeg, at den ny kanin skal sidde i buret de første 3 dage uden at blive løftet ud, på den måde får den ro til at lære sine omgivelser at kende. Efter det kan man begynde at vinde dens tillid ved at bestikke den med lækre godbidder. I den sammenhæng kan jeg se at i giver ham salat. Iceberg salat er ikke godt kaninmad, det er meget vandholdigt og giver hurtigt blød afføring. Det samme gælder for agurk. Hvis du ønsker det har jeg en glimrende liste over grønt til kaniner jeg kan maile til dig, den er super god smiley

    Hvis du ellers har nogen spørgsmål om din nye kanin, kan du bare spørge her eller i en besked, så skal jeg svarer jeg gerne smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #4   5. nov 2011 Nu er det jo ikke en hund, så man kan ikke opdrage den på samme måde.

    Den vigtigste ting er at I IKKE må skælde den ud, da den ikke fatter det og kan midste al tilliden til jer (lige som alle andre dyr).
    Hver gang den gøre noget godt, roser du den.

    Du kan også læse om kaniner her www.simsesdyr.weebly.com.

    Ved ikke lige hvor du har fra, at kaniner bestemmer over mennesker. Det har jeg aldrig hørt om.


  • #5   5. nov 2011 Okay, super.. Rigtig mange tak for svarene! smiley Det er en stor hjælp i hvert fald. Det lader til han er begyndt at falde til. når man kommer hjem vil han gerne op, stiller sig, så lang han er, på sine bagben og snuser og kigger op mod lågen, eller stiller sig opad

    Hvilken slags godbidder giver du din??

    Og du må meget gerne skrive en liste of de grøntsager du anbefaler i en pb smiley Ville være super...
    Hva med underholding? underholder den sig selv, eller kan den godt lide der er et slags legetøj i buret..? Har set i maxi zoo man kan få, til gnavere, noget legetøj i form af noget træ de kan rulle og bide i..

    men du sender bare en pb smiley


  • #6   5. nov 2011 simse: dit link virker ikke =/

  • #7   5. nov 2011 En kanin er inde i en oral fase, som unge, hvor den vil smage på alt og bruge tænderne. Ligesom menneskebørn smiley Så længe den kun napper og ikke konsekvent bider jer, tror jeg nok, I skal finde ud af det sammen med tiden smiley

  • #8   5. nov 2011 Jeg giver Vitakrafts Best For Kids foder som godbidder. De har en god størrelse som en lille mundbid, og de er så tilpas små at kaninen skal helt tæt på for at snuppe den - dermed mere kontakt. Og så elsker mine kaniner dem altså også bare smiley

    Jeg har sådan en bold til at putte godbidder ind i, som jeg til tider bruger som underholdning. Når de lige fanger fidusen, så går de helt amok for at få alle godbidderne ud. Ellers er en tom køkkenrulle med godbidder i og så foldet lidt i begge ender også et alternativ, så snart kaninen har fanget at der er godbidder i den så kan du nok tro at den får brugt en masse krudt på at få dem ud. Ellers er en lille ting som en kugle til hø i buret også en super aktivitet. Kaninen bruger meget tid på at få høet trukket ud. Man kan evt. også putte grønt ind i den.

    Ellers er der gode forslag her:
    http://www.gnavergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=4737

    http://www.gnavergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=7321

    http://www.gnavergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=2160


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #9   6. nov 2011 http://simsesdyr.weebly.com/

    Der er blandt andet en side der hedder "aktivering", hvor du kan få inspirarion til legetøj og sådan smiley


  • #10   8. nov 2011 Det er ingen grund til at overveje kasteration på nuværende tidspunkt. Så længe kaninen ikke er hormonelt forstyrret, kan jeg ikke se hvorfor det er en god idé at gå ind og neutralisere den smiley

  • #11   8. nov 2011 Det ville vi heller ikke gøre. tro det bare er fordi han er lidt udtryk ved os i nu.... men det skal nok blive bedere.....


Kommentér på:
opdragelse

Annonce