{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.737 visninger | Oprettet:

Dværg hamster. ~~Overvægt?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Vi har to dværg hamstre. De er begge krydsninger, men der er meget forskel på deres vægt, og spisevaner.

Den ene hamster vi har vejer 44 gram og virker ikke "buttet", han kan altid have sin mad stående fremme uden at spise det hele.

Hvorimod den anden hamster vi har vejer hele 56 gram. Han ser noget så "fed" ud i forhold til, og ligger der mad fremme spiser han det med det samme. (og han hamstrer det ikke. Det har vi set efter) Han spiser dobbelt så meget som den anden. Har kigget efter gens. vægt på diverse gnaver sider og fandt den til mellem 40-60 gram. Men han er altså så tyk at det ser ud som om han har svært ved at komme gennem sit rør. smiley

Er han overvægtig? Kan vi gøre noget for at styre han madindtag. Hvis ja hvor meget og hvor tit skal han så fodres? smiley

På forhånd tak smiley Ikke værd for hård mod mig smiley Spørger af uvidenhed og interesse for mit dyr smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværg hamster. ~~Overvægt??
  • #1   4. sep 2014 Prøv at lægge et billede ud, det gør det meget nemmere for hamster kyndige at vurdere smiley
    Men som udgangspunkt er det jo sådan, at hvis du synes dit dyr ser decideret overvægtigt ud, så kunne der godt være noget om snakken smiley
    40-60 gram er jo også et ret stort spring, og man kan sige, at hvis dit hamster burde veje 50 gram men vejer 56 gram, så skal det jo på skrump smiley


  • #2   5. sep 2014 Det er altid svært at bedømme en hamsters vægt ud fra et tal. Det er en fornemmelse ud fra udseendet man skal gå efter.

    Den bedste slankekur er: Hamster Complete (versele laga)
    Foder presset i piller, som dermed gør det umuligt at sortere. Den har haft stor effekt hos mine hamstere, når de har haft tendens til overvægt.
    Men det med at de faktisk æder alt med det samme har jeg ikke erfaring med. Jeg tænker at man skal prøve dagligt at give den fx 5 af disse piller og så se om en uge om den har tabt sig. Har den ikke det, så prøve med 4 osv. På den måde får den noget at spise uden at det bliver for meget. Jeg ville ikke turde andet end at give sådan en hamster bare lidt at spise dagligt. For i modsætning til andre har den jo ikke noget forråd og det er ikke meningen at den skal gå og sulte i flere dage. Så jeg ville gå efter nævnte metode med at give afmålt foder dagligt.


  • #3   6. sep 2014 Her er han

    profilbillede
  • #4   6. sep 2014 Mange tak for svar begge to. Vi har købt et større bur til han så han har meget mere bevægelsesfrihed, og han er begyndt på noget andet mad nu. Han spiser stadig op, men har nu på en uge tabt sig 2 gram smiley Billedet er fra i dag.

    Tænker vi foresætter med det han får nu at spise, ind til han har tabt sig et par gram mere, og så kan han begynde at få mere mad så hans vægt forbliver stabil. Hvad siger I til det? Lyder det fornuftig? smiley Skriv endelig


    profilbillede
  • #5   6. sep 2014 Det lyder som en god plan. Han ser godt nok lidt småfed ud. Hehe

  • #6   6. sep 2014 Tak smiley Heh ja det er han, det var derfor jeg nu ville søge hjælp fra nogen der ved det bedre end mig.

  • #7   7. sep 2014 Jeg ved ærligt talt ikke ret meget om dem, men du skal vist bare følge din mavefornemmelse. Det virker som om du selv har ret godt øje for dine dyr smiley

Kommentér på:
Dværg hamster. ~~Overvægt??

Annonce