{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

dværg hamster overvægtig {{forumTopicSubject}}

hej, min hun dværghamster som er 10 måneder, er utrolig overvægtig og har været det siden vi fik hende, bare blevet værre med tiden, har prøvet meget forskelligt foder, forøjeblikket er hun på complete fodertilskud, men har intet hjulpet.
Hun vejer for det meste 60 gram og kan hvis man er heldig for hende ned på 55 gram.
Hun er utrolig sur hele tiden hvis hun ikke får mad og hun spiser næsten alt sin mad med det samme.
Dyrelæge har sagt vi kan prøve at give hende gulerod og agurk også hendes grundfoder, men har ikke hjulpet med grundfoder.
Nogle der kan give gode råd til hvad jeg kan give hende? evt foder.
Synes det er så syndt for hende at hun spiser hele tiden, og når hun ikke får mad er hun bare sur.
Hun fejler intet andet end overvægt problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dværg hamster overvægtig
  • #1   12. jul 2013 plus hun nogen gange hiver meget efter vejret.

  • #2   12. jul 2013 Løber hun i sit hjul og er aktiv?

  • #3   12. jul 2013 Hun skal også altid have mad i buret, så at fjerne maden ville være forkert.
    Er hun tjekket for diabetes?

    Jeg går ud fra at det er en hamster fra en dyrhandler eller privat uden stamtavle (hybrid). Det kan hænde at Campbells dværghamsters gener slår igennem, og forårsager diabetes.

    Hvilket foder fodre I med?


  • #4   12. jul 2013 Ja hun løber meget i sit hjul og er aktiv.
    Lige pt får hun complete foder.
    Som skulle være slankende i sig selv, men har intet hjulpet.
    Selvfølgelige ville jeg ikke fjerne maden, jeg ville bare gerne have hende slanket, men indtil videre har jeg ikke kunne.
    Hun er fra privat opdrætter, jeg er ikke sikker på om hun havde stamtavle eller ej.

    Nej hun er ikke tjekker for diabetes, dyrelægen sagde bare vi skulle give hende gulerod, agurk også lidt af hendes grundfoder også må hun leve så længe hun nu kan.Hun snakket ikke om noget med diabetes.


  • #5   12. jul 2013 Her er et billede af hende, hendes tis i buret er begyndt også at lugte utroligt meget, og skal skiftes oftere, plejer jeg ikke at skulle så tit som nu. Dyrelægen siger at det kan være hendes urin lugt forandre sig med tiden.

    profilbillede
  • #6   12. jul 2013 Det kunne godt tyde på diabetes.

  • #7   12. jul 2013 Du bør se efter foder der er nærende, men magert og ikke indeholder for meget fedt og sukker. Mange dyrlæger ved ikke ret meget om små gnavere. Agurker og gulerødder er gode snacks, men bør ikke erstatte grundfoderet på nogen måde. Agurker er meget vandede, og egner sig derfor bedst til, hvis hamsteren mangler væske.

    Giv hende al den bevægelse hun kan få, og aktiver hende til at bevæge sig mere når hun er vågen.

    Jeg ville nok også se mig om efter en kyndig dyrlæge, der kan tjekke det lille pus for diabetes.


  • #8   12. jul 2013 Ja det er da en lille tyk klump:)

  • #9   12. jul 2013 Kender i nogle dyrelæger som har erfaring med hamster på nordsjælland

  • #10   12. jul 2013 overvejer at købe noget mad til hende som hedder: menu plus, har i hørt om det?
    Hun får agurk oveni da jeg ikke synes hun drikker vildt meget smiley


  • #11   12. jul 2013 God ide det det med agurken smiley

  • #12   12. jul 2013 Diabetes kan man nemt tjekke selv med diastix som købes på apoteket - det er de samme stix man bruger til mennesker. Sæt hende i en helt ren plastbøtte til hun tisser og put stix'en i urinet og tjek farven. Simpelt og hurtigt.

    Hybrider har høj tendens til både overvægt og diabetes - også ofte noget der bryder igennem uanset kost og motion, for deres gener passer ikke ordentligt sammen smiley du kan fodre optimalt og give hende masser af motion så hun bliver så sund som mulig! smiley


Kommentér på:
dværg hamster overvægtig

Annonce