{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Det bedste for kanindyret {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil jo gerne gøre det bedste for uldtotten og nu er der et par spørgsmål der presser sig på smiley
Altså; jeg har læst mig til at hvis han ikke spiser de bløde "prutter", så er det fordi han får får meget kraftfoder....? Vi fodrer med versala-lege (tror jeg det hedder) og han får ca 30 g om dagen, som jeg har læst mig til at han skal have med den blanding han er...
Det ser ud til at han så småt er begyndt at spise dem, han spiser også mere hø, men jeg føler mig bare så ond når hans madskål er tom, når jeg tjekker om aftenen...
Er det ok at madskålen er tom nogle gange, når han har hø og grønt? (han får mad hver aften og det kan pt ikke lade sig gøre at dele den til både morgen og aften)
Han gnaver meget i buret, hvad kan jeg gøre ved det? Idag har jeg, igen, prøvet at lægge en gren ind til ham (de sidste par gange har han ikke ville have noget med dem at gøre)
Har i forslag til hvad jeg ellers kan gøre?
Han er ude hver dag enten i sele på vores grønne fællesarealer eller i haven under opsyn.
Han er langhåret og bliver redt hver dag med en karte (havde håbet at kunne nøjes med hver anden dag, men så er der begyndende knuder) er det en god idé at give ham gnaver malt? (kattene får malt hver anden/tredje dag forebyggende)
Han laver efterhånden nogle meget vilde spring når han er ude, er det fordi han er ved at være kønsmoden eller er det bare sjovt?
Det var vidst det for nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste for kanindyret
  • #1   21. jun 2014 Er der seriøst ingen der kan/vil hjælpe??
    Forventer ingen mirakler, bare svar på et eller flere af mine spørgsmål....


  • #3   21. jun 2014 Tusind tak! Han har faktisk gumlet i den gren jeg gav ham, så han har fået en mere;-)
    Det er simpelthen fordi han ikke har ville røre dem tidligere, så troede jeg bare at han var sær smiley nu gumler han løs i dem, håber han bliver sødere ved buret nu.
    Han får kun det mad han skal og jeg prøver at have det ok med tom madskål smiley
    Han har 2 høhække der altid er fyldt, så det er der nok af. Derudover får han også grønt.
    Han er mega fræk, når han er ude! Han skræmmer mine stakkels katte smiley han hopper hen og snuser til dem, så de bliver bange. De skal nok lære at blive "venner" de er i hvert fald forsigtige og nysgerrige. Og bliver nøje overvåget når de er ude sammen!
    Tak for svar, følte mig helt alene


  • #4   21. jun 2014 Det er godt madskålen er tom, så skal han nemlig spise sit hø (som skrevet ovenfor smiley )
    Min gamle kanin var en dværgvædder fuchs, og han skulle også redes hver anden dag.. Det var lidt irriterende nogle gange, men til gengæld fik jeg et rigtig godt bånd med ham smiley
    Ift. malt må jeg være dig svar skyldig, kender ikke til det.. Du kunne evt. ringe til en dyrlæge og spørge?
    Hvis du synes han gnaver meget kan du evt. købe nogle høbolde, og lægge nogle grøntsager i dem. Det er rigtig god aktivering for dem! Min ene kanin jeg har stående i soveværelset larmede helt vildt meget, lige så snart det blev lyst om morgen. Nu fylder jeg hans høbold hver aften med grøntsager, og vi har ikke de problemer længere. Så kan man sove godt smiley
    Alle mine laver også de "badut" spring! Det er skønt at se, for det betyder de har det godt og er trygge. Det er nogle vilde ture de kan tage, når de løber fra den ene ende af lejligheden til den anden i fuld firspring smiley
    Fedt det er ham der skræmmer kattene!! Han lyder til at have meget selvtillidt smiley ;)


  • #5   22. jun 2014 Jeg har faktisk lagt et par ting i kurven hos zooplus, tror i de er gode?

    http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/spielzeug/zwergkaninchen/189181

    http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/spielzeug/ratte/9320

    Han er en blanding, hvor løvehoved delen er meget tydelig! Hans pels ser ud til at være crepet (er det normalt? Hos katte hedder det feberpels, når det ser sådan ud)

    Fedt at det betyder han er glad! Og hans selvtillid fejler intet! Igår var han direkte provokerende smiley det så ud til at han syntes at det var sjovt at drille kattene, han gik direkte til dem og skræmte dem, gang på gang. Til sidst var jeg nødt til at sætte ham ind, så de også fik en chance for at nyde haven lidt...

    Han står i haven, så jeg hører ikke når han larmer smiley

    Det er dejligt at han gnaver i grenene nu, for jeg har tørret alle grenene da jeg fældede mit piletræ og de hænger ALLEVEGNE smiley




  • #6   22. jun 2014 Bolden på link nr 2 kan stærkt anbefales!

    Jeg havde problemer med, at en af mine kaniner hev høhækken ned smiley

    Så købte jeg bolden og den elsker han smiley jeg pleje bare at fylde den op med hø, nogle gange forkæler jeg ham og putter salat i, det elsker han smiley


  • #7   22. jun 2014 Jeg køber dem begge! Han skal jo ikke forkæles mindre end kattene smiley
    Den første kommer ikke til at hænge i buret, enten kommer den til at stå eller også som løs bold...


Kommentér på:
Det bedste for kanindyret

Annonce