{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Hvad er det bedste for min kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude! smiley

Jeg har en hun fransk vædder, hun er født D. 6-6-2013..

Hvordan er det bedst at have et bur til hende på? Har set mange indendørs bure med tæpper istedet for halm og hø, men hvordan er det aller bedst at indrette buret på? Med tæpper og nogle bamser, eller spåner og halm? Hun har toiletbakke, men er ikke så god til at bruge den endnu..
Har set så mange helt igennem fantastiske bure hvor der er tæpper, bamser og en masse legetøj til kaninen, og så en toiletbakke eller to.


Jeg har et til spørgsmål, min kanin skal være alle ca fra kl 07-15 hverdag, da jeg er i praktik indtil november.. Hvordan kan jeg sørge for at hun ikke føler sig ensom? Noget legetøj? Og hvad er bedst, at hun kan gå frit rundt i det rum hvor hendes bur står, eller at hun er inde i buret imens jeg er væk..

Hvis legetøj er en god ide, vil jeg rigtig gerne hvis i kunne beskrive noget man evt selv kunne lave med billeder eller en god forklaring smiley

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det bedste for min kanin?
  • #1   20. sep 2013 Jeg får selv en lille kanin hjem i morgen, og jeg har tænkt mig at forsøge mig med fleece smiley Derfor ved jeg ikke endnu, om det fungerer, men jeg har læst om mange positive oplevelser med det. Her er nogle gode ideer til legetøj,du selv kan lave: http://www.youtube.com/watch?v=ttW03SEKQmQ , http://www.youtube.com/watch?v=f2U35B5mxl4 , http://bunnyapproved.com/diy-rabbit-toy-ideas

  • #2   20. sep 2013 Tja. Min har hele altanen, så i hans bur er der kun toiletbakke og vand/madskål. Spåner/hemp og hø/halm..

    Dengang min Snøv var lille, så elskede han at putte med sin bamse. Dengang var han en lidt utryg kanin, så den hjalp ham. Fandt ud af han ikke gad den længere da den endte i hans toilethjørne smiley

    Grene og hø er guf og ren tidsfordriv (samtidig med at det passer tænderne), så vil egentlig råde dig til ikke at fylde dit bur med alt muligt. Menneskekontakt og regelmæssig motion er den vigtigste nøgle til et godt kaninliv smiley

    Mine havde også på et tidspunkt den her http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/gnaver/legetoi/102583006187.jpg

    den elskede de at kaste rundt med, men ellers.. En foderbold, så det tager hende længere tid at spise sit foder, grene, gulerødder - hårde grøntsager.

    smiley


  • #3   21. sep 2013 Jeg synes det er skønt, at I lader hende være fritgående når du er hjemme. . Det vil hun blive meget glad for, og en meget trofast kanin. Det anbefales af nogle at holde kaniner i bur de første dage.
    - Du ka jo også gøre buret til toilet ved at bruge det i starten. Så vil hun se resten som jeres og dit område, og forhåbentlig buret som sit og kun tisse i buret som en stor bakke.
    Jeg har en lille ”frithoppende” stuekanin hun løs, når jeg er hjemme og den lukkes så ind på værelset når jeg ikke er hjemme og af og til ude i entreen med en tissebakke.
    Jeg plejer at samle kuglerne over i bakkerne, og det virker faktisk. Jeg har opdaget, at det ikke kun behøver være kanin-tis de kan lugte, al slags kan bruges som undskyldning for at "så må jeg også"
    -Min kan godt være alene hjemme en hel dag (og to) uden at splitte hytten ad, særligt fordi vi lukker den i et rum med sin bakke, vandskål, træ-legetøj ala den i linket Tanja Zofia linkede til smiley Vi er faktisk aldrig (7 - 9 - 13, bank under bordet) kommet hjem til ødelagte bordben eller lign unoder, det er kun noget den er blevet så modig nu til at kaste sig over, når vi kommer hjem (for at få opmærksomhed måske?). Lidt afmærkningskugler rundt omkring må man nok leve med når man har kanin, men tisse uheld har der været ganske få af. (Her siges en stereliseret kanin at være nemmere at gøre renlig) Ledninger er vigtige at gemme af vejen - og især også lidt oppe i højden så ikke hun stiller sig på to ben og bliver stor..:D


Kommentér på:
Hvad er det bedste for min kanin?

Annonce