{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Marsvin bo ude nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 marsvin, og da de lugter rigtig meget selvom der bliver strøget med ren strøgelse hver tredje dag. Derfor tænkte jeg at det var muligt at flytte dem ud i vores nye skur.
Skuret er ikke isoleret, men de vil få halm i bunden af buret og få et tæppe over. Er det forsvarligt eller skal jeg holde lugten ud og lade de blive inde?

Jeg har også det problem at de er begyndt at spise vildt mange piller, selvom de får grønt og græs hver dag. De plejer at spise 1 kilo på en måned, nu spiser de 1 kilo på 2 uger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin bo ude nu?
  • #1   25. maj 2014 Jeg vil tro du godt kan sætte dem ud nu.

    Angående fodret så er det jo bare sådan det er.

    Får de hø? Du nævner ikke hø, de skal have fri adgang til hø. Er høet rigtig godt så spiser de mindre tørfoder.



  • #2   25. maj 2014 De har altid hø i deres høbold, så det er ikke derfor, men vil sætte mig til at bestille noget mere foder hjem så jeg har på lager smiley

    Tror jeg vil give dem et ordentligt lag halm i bunden også et ekstra hus, også tjekke til dem set i aften og tidligt imorgen for at se hvordan de har det smiley


  • #3   25. maj 2014 De behøver ikke alt det tørfoder - giv dem hø og græs.. og kun fyld madskålen hver anden dag, hvis de har æde problemer.. det ville jeg gøre

    dog ikke fase dem

    altid hø og grønt


  • #4   25. maj 2014 De har lige nu ingen piller i skålen, en fyldte skålen med græs istedet, og så gav jeg dem en halv gulerod hver smiley

    De er blevet flyttet og tager det så flot smiley de begyndte at snakke da vi bar dem ud og da de opdagede de havde fået græs og halm "popcornede" de lidt smiley


  • #5   25. maj 2014 Det er nu ikke alle marsvin kan trives uden tørfoder.

    Derudover så kan jeg ikke se hvorfor man skulle tage tør foderet fra dem bare for at spare penge.


  • #6   26. maj 2014 Har lige været ude og tjekke ved dem, og de kom gryntende ud og hilste smiley så fik de lidt ekstra halm i buret og en lille smule piller, så de spiser deres hø og grønt smiley
    Jeg vil mene det bliver varmt for dem i dag, så skal jeg lade døren stå åben eller?


  • #7   26. maj 2014 Sortfod - minus dejlig, hvem har dog skrevet noget med at spare penge?

    Ingen.

    Ihvertfald ikke mig -.-


  • #8   26. maj 2014 Nej men vi har med 2 grise at gøre som er vant til tørfoder og så er begyndt og spise mere, og det er et problem.
    Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem bare fordi de spiser mere hvis ikke det handler om det koster penge.

    Og rådet om at de slet ikke behøver tørfoderet er sikkert givet i en god mening, men måske lidt malplaceret. Ment på den måde at hvis man endelig ville fjerne tørfoderet så gør man det ikke bare lige vupti.

    F.eks er marsvin vane dyr, dyrene lære hurtigt på kl. et eller andet så plejer der at komme grønt eller tørfoder eller lign. og den vane har de meget længe. Ligesom der faktisk findes forbavsende mange marsvin som ikke trives uden tørfoder. Flere af dem som i en overgang mente tørfoder var noget fanden havde skabt måtte erkende at dyrene gik og tabte sig når de manglede deres tørfoder.

    Men vi er enige om at tørfoder ikke skal være det primære det skal høet og derefter grøntet. Så de bør aldrig have madskålen fyldt hele tiden. Så længe de har hø til rådighed i buret så behøver de ikke en fyldt tørfoder skål.


  • #9   26. maj 2014 - Hvilket man bør vide, når man får dem.

    Ikke nu?

    Og man kan da sagtens fjerne tørfoderet hvis de bliver fede.

    enige om det skal ske roligt og stille men bare fordi de har fået det nu skal de ikke have samme mængde resten af liveT?


  • #10   26. maj 2014 Jeg tror bare du gerne vil være uenig med mig, men fint for mig.

    Men i hvertfald så mener jeg ikke man bare fjerner tørfoder fra den ene dag til anden. Og marsvinene er der ikke nævnt noget om bliver fede i indlæget.

    Så i bund og grund synes jeg bare du burde rådgive helt i stedet for at komme med halve råd.

    Men som sagt tror bare du gerne vil være uenig med mig, og det må du da også selvom.

    Jeg håber bare trådstarten bruger sin sunde fornuft så. smiley


  • #11   26. maj 2014 Man bør aldrig bare fjerne tørfoderet eller skære mængden drastisk ned.

    Hvis man endelig vil gøre det, bør det, i hvert fald i min verden, ligesom alt andet ske gradvist - men jeg forstår ikke årsagen?


  • #12   26. maj 2014 De har stadig piller, de havde intet da eg skrev beskeden, for jeg havde ikke hentet det indendørs smiley

    Jeg vil lige give en opdate, med dem smiley de havde det super godt kl. 4 i nat, og stak hovedet ud af deres huse da jeg sagde hej til dem smiley de fik derefter mere halm og en gulerod mere smiley og nu her når jeg får lukket computeren vil jeg smutte ud med et par gulerødder mere, samt en skål piller(hamsterskål der fyldes). De har altid adgang til hø, da eg ved det er deres primære foder smiley


  • #13   27. maj 2014 Sortfod :Bare jeg kunne røre dig, så du kunne mærke hvor ligeglad jeg var med hvad du tror smiley


    - Dorte J : Det lyde rigtigt godt! smiley



  • #14   27. maj 2014 øh nå smiley

  • #15   27. maj 2014 Hihi smiley

Kommentér på:
Marsvin bo ude nu?

Annonce