{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.910 visninger | Oprettet:

Kanin ejer, ny i faget {{forumTopicSubject}}

Jeg har været i forum, men synes ikke at jeg finder svar på det hele...
Jeg har givet min datter lov til at få en kanin (hendes venindes storesøster har unger)
Det bliver en udekanin. Pt ved vi ikke om den skal bo her eller på byggelegepladsen.
Jeg har læst mig til at den IKKE skal have salt og mineralsten.
Den må IKKE få salat så tit (slet ikke agurk)
Den må gerne få gulerod (hver dag?) broccoli og rødbede. Er der andet frugt og grønt den gerne må få? Er der andet den IKKE må få?
Den skal have noget "tørfoder" af en art (ikke for billigt)
Hvad mere? Hvilke grene må den få?
Jeg er igang med at finde bur, madskåle, høhække, drikkedims og alt det andet.
Hvis den også har mulighed for at gå på fliser, er det så nødvendigt at klippe negle? (hvor tit?)
Hvad med dyrlæge? Skal de vaccineres? Tænker umiddelbart at den skal til tjek hvert år? Hvor gamle skal de være før de flytter hjemmefra? Hvor tidligt kan de fixes?
Tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin ejer, ny i faget
  • #1   6. maj 2014 Tillykke til din datter smiley
    Nej de må ikke få mineral og salt sten, da det ødelægger deres organer.
    De må for Guds skyld gerne få salat og agurk. Denne side er rigtig god hvis du er i tvil om hvad de må få. smiley
    http://www.stald-harbo.dk/42021392
    Med foder, så kan du købe møllerns kaninfoder, det er noget godt mad. Du skal bare ikke give dem müsli foder eller hvad det hedder da der bare er rent slik smiley

    Æble grene er en af de bedste grene du kan give kaninen
    Måske måske ikke, men hvis kaninen skal gå på fliser skal der også være noget græs og gå på.
    Mine bliver ikke vaccineres, de skal være 8 uger før de kommer fra moren smiley
    Håber du kan bruge bare lidt af det smiley


  • #2   6. maj 2014 Nu har jeg da lidt mere at gå efter smiley
    Mht agurk og salat har jeg bare læst at de får dårlig mave...?
    Jeg har ingen frugt træer der er store nok til at tage grene fra. Kan jeg bruge andre grene eller kan de købes et sted?
    Kigger nærmere på den side efter arbejde smiley


  • #3   6. maj 2014 Www.kanin-oplysning.webs.com smiley

    Men det er rigtigt hvad du siger med agurk og salat. Specielt iceberg. Det indeholder en masse vand, som kan give diarré. Jeg giver hjertesalat når jeg giver salat smiley
    Af grene må de ikke få fra frugttræer der bærer frugter med sten. Så æble og pære fx er godt. Derudover er der i hvert fald bøg, birk og gran af hvad jeg ælige kan huske.

    Nu ved jeg ikke om du har adgang til en foderstof, for disse har ofte store mængder tørfoder til billig pris. Selv har jeg hverken adgang til en foderstof, eller plads til 20 kg foder, så jeg køber 5 kg Versele-Laga Cuni Fit i Maxi Zoo til 65 kr. Posen har lige fået nyt design, så nu står der "Countrys Best" på ydersiden, men det er det samme smiley

    Umiddelbart skal de ikke vaccineres, medmindre der fx udbryder VHD, og man vil vaccinere mod dette. I fht. årlig tjek, så synes jeg det er en god idé. Jeg tager Fusse til et årligt tjek hver sommer, for så kan der også tjekkes kindtænder, som vi ikke selv kan se.
    Ungerne skal være mindst 8 uger før de fravænnes og sælges smiley

    Håber du har fået svar på nogle af dine spørgsmål smiley


  • #4   6. maj 2014 De må gerne få salat bare ikke for meget da der er massere af nitrat i og det kan give dem lidt dårlig mave

  • #5   6. maj 2014 Den skal ikke vaccineres, men hvis den skal stå et andetsted end hjemme ved jer selv ville jeg personligt få den kastreret/neutraliseret (Er vores inde kanin også blevet) så du ikke ender med der pludselig er en masse unger smiley

    Den skal have fri adgang til hø og vand. Foder er "vitaminpiller" og ikke noget den skal have hele tiden..


  • Frigg A
    Frigg A Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 11
    #6   6. maj 2014 Omkring grene, giver jeg alle mine kaniner æble, pile og bøge grene. Mht. Grøntfoder giver jeg HVER dag gulerøder, mælkebøtter, æbleblade, pileblade, vejbred, nogle grene og spiredekorn. Indimellem får de også et hvidkåls hoved, jeg har jo selv 7 kaniner og 5 af dem er unger. Jeg giver ungerne et kvart, højst et halvt hvidkålshoved og de to voksne resten fordelt lige. Held og lykke med kaninen, husk masser af hø og altid friskt vand. Angående foder, hvis du giver varieret grøntfoder så kan du bare købe en billig blanding. Hvis der ikke er mulighed for grønt særlig tit, så køb en lidt dyrere blanding med lidt flere forskellige "godter" i smiley

  • #7   6. maj 2014 kaniner skal have noget ordenligt foder, da det netop er "vitaminpiller" og der er de billige "gnaverblandinger" ikke gode nok..

  • #9   6. maj 2014 Hensyn til foder så skal dens foder være 80% hø.

    Sørg for SMÅ mængder tørpiller hvis du absolut skal have tørfoder. Kaninerne har bedre af hø smiley


  • #10   6. maj 2014 Jeg troede bare de spiste hø for hyggens skyld smiley
    Det er da godt jeg spurgte herinde!
    Hvad enten vi får en han eller en hun så bliver den fixet! Jeg vil ikke have unger og gider ikke strint (traumer fra min barndom ;-))
    Hvornår kan den fixes?
    Jeg handler jævnligt hos zooplus.de har de noget godt kanin foder? Så kan det jo komme med når jeg alligevel køber ind til kattene smiley

    Og hej beltane, så er der da en jeg "kender" herinde smiley


  • #11   6. maj 2014 Og tak for svar allesammen! Dejligt at få masser af gode råd smiley

  • #12   6. maj 2014 jeg har prøvet 2 forskellige foderpordukter fra Zooplus.de, men min kanin vil ikke spise dem, men sætter man urte pillerne fra lux-shoppen.dk farer hun i det smiley
    samt så har jeg oplevet begge gange at der var dyr i foderet fra zooplus.de smiley


  • #13   6. maj 2014 Æv Dorte!
    Jeg handler meget til kattene derinde (både vådt og tørt, grus mm) og har heldigvis aldrig været ude for den slags!


  • #14   6. maj 2014 http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/futter/zwergkaninchen/prestige/318110
    Er der nogen der kender dette foder? Det ser lækkert ud (synes jeg, uden at vide noget smiley )


  • #15   6. maj 2014 Har prøvet det på min kanin og hun elskede det smiley Det er et udmærket foder smiley
    Jeg købte det dog i Maxizoo, men tror det er lige så godt fra zooplus.de smiley
    Hvis det var mig ville jeg prøve at købe det, måske købe en enkelt pose og se om de kan lide det smiley


  • #16   7. maj 2014 Hø er ikke bare for hygge, hehe.

    Det er nødvendigt, for deres fordøjelsessystem! smiley Men godt TS at du spørger.


  • #17   7. maj 2014 Er så glad for at jeg oprettede mig herinde! Der er godt nok meget jeg ikke vidste smiley
    Og må indrømme at jeg ikke er vild med kaniner, det bliver datteren der skal nusse, putte og hygge. Så tager jeg mig af det andet smiley


  • #18   7. maj 2014 Nu er jeg her igen smiley
    Der er både hø og halm, hvad er forskellen? Er begge kanin mad eller kan jeg nøjes med det ene eller hvad?
    Jeg har en trolde pil (et pile træ der krøller) kan det bruges til at gnave i? Skal det så være de friske grønne grene eller dem der er blevet lidt tykkere/mørkere (brune)?


  • #19   7. maj 2014 Halm er gult og hult (holder på varmen om vinteren), hø er grønt, ikke hult og en del af kaninen mad smiley du kan udelade halm, men ikke hø :).

  • #20   7. maj 2014 N9anna jeg ved ikke med hunkaniner, men ved hanner kan de når stenene er faldet ned.. Min dyrlgæe ville så også gerne have de vejer 1 kg smiley

  • #21   7. maj 2014 Tak Sacha. Kan virkelig mærke at jeg er på nyt territorie her smiley


  • #22   7. maj 2014 Beltane: Ok, må spørge min veninde en af dagene (hun arbejder hos vores dyrlæge) hun må vide lidt smiley
    Hvor tit skal de have klippet klør?


  • #23   7. maj 2014 N9nna pas dog på med de forskellige dyrlæger, da ikke alle har forstand på kaniner, kun dem der har læst videre på det smiley

  • #24   7. maj 2014 N9nna - Det er forskelligt fra kanin til kanin.. Min er indekanin og får det når jeg syntes det kradser for meget smiley

  • #25   7. maj 2014 Ok spørger dernede og ser hvad de siger.
    Det er jo derfor jeg også spørger her, vil gerne have flere synspunkter og så vælger jeg det der passer/lyder fornuftigt smiley


  • #26   8. maj 2014 Må den få skvalderkål? Har nemlig bunker i både have og forhave smiley
    Hvordan med løgplanter? Alle mine planter er løg (tulipaner, hyacinter mv)


  • #27   8. maj 2014 Løgplanter må de ikke.. skvadderkål må både kaniner og mennesker få smiley

  • #28   8. maj 2014 For lige at svare på det med din troldepil, er ret sikker på det er noget de godt må få smiley

  • #29   8. maj 2014 N9nna:
    Nu kan jeg se at du bor i Storkøbenhavn. Hvis du har mulighed for at komme til Centrum Dyreklinik i Rødovre, så har Danny Meldgaard virkelig godt styr på kaniner, og han er rigtig flink! (Y) Han hjalp mig lidt med at skrive min SRP om kaniners fordøjelsessystem smiley
    Ham anbefaler jeg i hvert fald! smiley


  • #30   8. maj 2014 Tak for anbefalingen. Prøver min egen først, da en time med offentlig transport ikke tiltaler mig smiley smiley
    Men rart at vide, hvis min egen ikke duer smiley


  • #31   8. maj 2014 Så lykkedes det endelig at få tjekket jeres links, tak! De er fyldt med gode råd, dejligt!
    Føler mig mere klar til vilddyret nu smiley
    Har fundet et fint (dyrt) bur hos zooplus.de der er isoleret, tror i det kan du? Jeg har tænkt at det skal stå op ad en væg der får lidt aftensol om sommeren. Om vinteren tænker jeg at rykke det ind i havestuen, den er ikke isoleret og heller ikke helt tæt.
    Tror temperaturen kommer ned omkring 0-5 grader (+) om vinteren. Er det ok??
    http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaninchenstaelle/winterausstattung/staelle/52457


  • #32   8. maj 2014 Ah ja okay så smiley

  • #33   8. maj 2014 et kaninbur behøver ikke være isoleret, bare det står i læ smiley også selvfølgelig halm i buret smiley

  • #34   9. maj 2014 Ok, jeg synes bare jeg kan læse på de uisolerede at folk brokker sig over at dyret ikke kan holde varmen trods halm...?
    På dette var folk rimelig tilfredse i anbefalingerne smiley

    På de fleste bure er der "rum" under taget, bruges det til noget eller er det bare for at der er mindre rum for kaninen at opvarme?


  • #35   9. maj 2014 Ingen af mine udebure er så vidt jeg ved isolerede (måske undtaget det bur var har lavet ud af et gammelt køleskab). Kaniner kan tåle at stå ude til minusgrader, det er træk de ikke kan tåle :).

  • #36   9. maj 2014 Vil i prøve at kigge på disse huse og sige hvilket i hver især synes er bedst og hvorfor?
    http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaninchenstaelle/mit_freilaufgehege/outback/82633 det store (der er løbegård med)

    http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaninchenstaelle/mit_freilaufgehege/outback/82579 den med 2 etager hus, løbegård nedenunder

    http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaninchenstaelle/mit_freilaufgehege/outback/207046 dette er jo lækkert, men ser noget 'utæt' ud smiley

    Valget står mellem et af disse eller det isolerede jeg linker til højere oppe smiley
    De koster alle en halv bondegård, men vilddyret skal da have det godt! smiley
    Kom frisk med råd, forslag, observationer mv smiley


  • #37   9. maj 2014 Kaniner kan sagtens tåle minusgrader, men de kan ikke tåle at have det for varmt, giv den godt med halm om vinteren, og bare sørg for at den står tørt og i ly for vind smiley

  • #38   9. maj 2014 Jeg ville vælge dt største, men det har dog den ulempe at det har en større overflade der skal have træolie smiley

  • #39   9. maj 2014 Dorte hvilket synes du er størst?
    Jeg synes jo også at den skal have godt plads, den bruger jo alligevel en del timer derinde :-\
    Træ pleje tager vi som det kommer, der er også 6 stole og et stort bord der skal have pleje, derudover er der 2 skure, et hegn og en havestue så det gør nok ikke den store forskel med et kaninbur smiley


  • #40   10. maj 2014 Det sidste du linker til smiley Jeg synes også det har sn charme, for det er ikke "bare" en kasse med et dyr i, men mere eller mindre en udsmykning med liv i smiley


  • #41   10. maj 2014 Jeg er også ret vild med den og har i nat tænkt lidt over hvordan den måske kan gøres mindre utæt.
    Må lige måle det mest læ agtige sted i haven og se om det kan lade sig gøre, tror desværre den er for stor og derfor kan hjælpe kattene ud.
    Jeg er igang med at kattesikre haven og så duer det jo ikke hvis kaninburet gør så de kan planke den smiley


  • #42   10. maj 2014 http://m.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaninchenstaelle/xl/157431?bl=48963b5c-7075-4fbf-9852-e02fbf3b6645
    Der er kommet et nyt stort bur, det ser da også meget godt ud, synes jeg smiley


  • #43   10. maj 2014 Det ville være lidt øv ja smiley

    Jeg synes det "nye" bur du linker til ser fint ud, dog synes jeg ikke ret godt om "rummet" under "huset", men så kænge kaninn kan stå op de andre steder er det fint smiley Og det er heller ikke en stor klods at hve til at stå smiley Jeg synes du skal g efter det smiley dog kan man jo med det andet bur have det til at stå midt på græsplænen, og sørge for kaninen har masser af halm, og evt give den et ekstra hus i den nederste etage smiley men jeg siger god for begge bure smiley


  • #44   10. maj 2014 Min have er så lille at hvis jeg sætter det store i midten, kan kattene hoppe op på mit tag, hvis de er stædige nok smiley
    Har lige budt på det nederste på dba, så nu må jeg vente og se... Tænk at det skal være så svært! Der er så mange at vælge imellem, der er bare noget galt med de fleste smiley
    Tak for alle dine råd! Det er svært når jeg gerne vil have det bedste og ikke rigtig ved hvad det er endnu smiley
    Tror jeg har læst samtlige anbefalinger på bure på zooplus smiley


  • #45   10. maj 2014 Er glad for at kunne hjælpe smiley Og du skal endlig skrive hvis du er i tvivl, også om andet end bur osv. smiley Vil med glæde hjælpe smiley

    Jeg har selv et mejlskovbur til min kanin, samtidig med hun har en løbegård på 2-3 kvadratmeter smiley


  • #46   10. maj 2014 Pt har vi fliser i hele haven, men lige udenfor hoveddøren har vi masser af grønne arealer, så det må vi få til at fungere i starten smiley
    Lige nu prøver jeg at få kattesikret haven, så vi kan grille i år, det gjorde vi slet ikke sidste år...
    Synes godt nok der er meget med sådan en lille fidus smiley
    Hvornår kan man se forskel (tydeligt) på han og hun hos kaniner? Vi går og venter på at finde ud af om datteren kan få den hun har forelsket sig i (hvis det er en dreng får hun den, er det en pige kommer det an på hvad de andre unger er) og vente tiden er godt nok svær :-\


  • #47   10. maj 2014 For at være helt ærlig ved jeg det faktisk ikke smiley Men googlede lidt og fandt frem til ved en 8 ugers alder smiley Hvor de altså først er kønsmodne når de er en 3-4 måneder smiley så er man hurtig kan man sagtens nå at hapse en kanin med hjem inden den bliver kønsmoden, og er sikker på dens søskende ikke har været på den smiley

  • #48   10. maj 2014 Så må vi prøve at være tålmodige :-\
    Ville være så rart at få svar på hvilken hun får smiley
    Hun har lidt svært ved forandringer og foretrækker at være forberedt på ting (arveligt betinget fra mig) smiley


  • #49   11. maj 2014 Er faldet for et 2 etagers bur, etagerne er ca 42 cm høje indvendig. Er det nok? Det drejer sig om en blanding med noget løvehoved (håber at det siger lidt om størrelsen)

  • #50   11. maj 2014 et bur højde bør mindst være 50 cm smiley En kanin skulle kunne stå fult udstrukker i buret. Hvis et bur er for lavt kan en kanin blive deform smiley så jeg vil ikke mene buret du er faldet for er det korrekte smiley

  • #51   11. maj 2014 Var også bange for at det var for lavt, derfor jeg spurgte smiley
    Der er godt nok ikke mange bure der er høje nok smiley
    Og der er ingen på dba der svarer aaaaaaargh!
    Overvejer om jeg selv bliver nødt til at bygge...


  • #52   11. maj 2014 Hvad med det her? Har fundet det på dk siden, vil du prøve at læse om det?

  • #53   11. maj 2014 Glemte linket smiley
    Her er 2 eneste forskel er at det dyre er isoleret i soveværelset og der er plexiglas med til gitteret


    http://m.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/andre/233576

    http://m.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/andre/302109


  • #54   11. maj 2014 Buret har gode mål osv. Dog skal man huske på at ramperne tager meget plads smiley Men jeg godkender buret smiley

    Grunden til at mange bure ikke er høje nok er at de fleste kaninejere ikke kender ret meget til kaniner, og derfor køber noget der for småt. Det har sælgere så fundet ud af at de kan tjene mere på, samtidig der bliver sparet på materialer smiley


  • #55   11. maj 2014 Jeg vil have så meget plads som muligt til den lille fidus, den kommer jo til at bruge mange timer derude, jeg arbejder og datteren går i skole, så i min verden er det logisk at give den meget plads når den er inde smiley
    Så skal jeg bare vælge med eller uden isolering smiley
    Jeg ved god at du siger at det ikke er nødvendigt om vinteren, men det isolerer jo også mod varme om sommeren...?
    Alt andet ligger i kurven og venter på at jeg bestemmer mig smiley


  • #56   11. maj 2014 Har set på dem igen og tror faktisk at jeg kan lave det indvendige om, så der ikke er så meget 'ekstra etage' indeni og derfor mulighed for at flytte trapperne, så de fylder mindre smiley


  • #57   11. maj 2014 En kanin skal bruge meget mere plads.

    Et bur i haven, er ikke nok til en kanin... Vil da anbefale noget mere løbeplads smiley


  • #58   11. maj 2014 Det er planen at den kommer ud på vores fælles arealer hver dag! Bor lige ud til MASSER af græs og noget af det bliver ikke slået, så der er mælkebøtte og andre lækre ting der får lov at vokse sig stort smiley
    Jeg vil bare have at den skal have god plads buret, når vi ikke er hjemme smiley
    På sigt for den også lov til friløb i haven, første projekt er dog katte sikring af haven, derefter må jeg se på kanin sikring smiley


  • #59   11. maj 2014 Jeg tænker lidt, er den isoleret med isoleringsmateriale eller er den bare 4 cm tyk?, for er den "bare" tykkere er det jo ikke nødvedigt smiley og så længe kaninen har masser af halm, læ for træk og sin dejlige varme pels skal den nok overleve smiley

    min egen kanin, som er løvehoved, bliver flyttet ind i vores ny bygget skur her til vinter, netop fordi der er stor front åbning i hendes hus, samtidig med vi kun har skuret hvor der ikke kommer træk smiley


  • #60   11. maj 2014 Der er isolering imellem træet, derfor er det 4 cm tykt smiley
    Min tanke var at måske at lukke for det ene gitterlåge med plexiglasset, så er der masser af plads uden træk, tænker jeg...?
    Min have er kvadratisk, bor i rækkehus, der er naboens hus på en side, mit hus på 2 sider og hegn på den sidste, det betyder at der nogle gange kommer kastevinde ind i haven. Jeg har fundet det bedste hjørne, under halvtag, op ad mit hus og enden mod naboens hus og hvis jeg oplever at det blæser meget dernede når jeg fodrer mv så kommer der et læhegn op smiley


  • #61   11. maj 2014 Hvis buret er til at flytte, er planen også at flytte det ind i min uisolerede og utætte havestue om vinteren. Bare for en sikkerheds skyld, så er det også nemmere at komme ud til den hvis der kommer sne smiley

  • #62   11. maj 2014 lyder som en god plan smiley så kan man jo også lade kaninen rende løs derinde, hvis det f.eks. regner en dag smiley så kunne man jo skaffe en masse ting den kunne hygge sig med, som huler, grene og en masse forskellige stykker legetøj smiley

  • #63   11. maj 2014 Kræver bare lige at jeg får gulvet lavet først :-\
    De sidste 7 år har jeg kun lavet det aller vigtigste, da jeg har gået og ventet på et mindre hus. Nu bliver jeg desværre nødt til at lave en masse for at det bliver katte og kanin sikkert (og menneske sikkert)
    Køber det uden isolering! Det er 80 € billigere og jeg har selv plexiglas. Hvis jeg flytter det 'ind' om vinteren burde det være nok med masser af halm. Ellers må jeg selv isolere det, det er ikke så svært smiley
    Havestuen er allerede indrettet til kattene, med kradsetræ og masser af hylder, så nu skal jeg have ryddet ud på gulvet, så kaninen også kan hygge derude.
    Skal også have fundet ud af hvordan jeg introducerer dem til hinanden, så kattene ikke ser den som mad....


  • #64   11. maj 2014 Lyder godt, lad dog ikke kaninen og kattene være sammen uden opsyn, da kattenes instink lige pludseligt kan tage over smiley og det ville være trist at stå med en datter der ikke har en kanin mere smiley

  • #65   11. maj 2014 Jeg er lidt nervøs ved sammenføringen, da Sofus jagter alt der bevæger sig eller ser spændende ud og de begge "slår maden (råt kød) ihjel" inden de spiser det, så de har god kontakt til deres indre rovdyr smiley
    De får på ingen måde lov at være alene!!!


  • #66   11. maj 2014 mon ikke det er bedst at lade dem være adskilt så? evt lade kaninen have en løbegård til, så kattene ikke får en lækker dessert smiley

  • #67   11. maj 2014 Så er alt udstyr bestilt! Bur, skåle, drikkeflasker, høhække, transportkasse, hø, halm, bunddække, mad, sundt guf, gumle grene og lidt ekstra lækkert til kattene smiley

  • #68   11. maj 2014 Tror jeg spørger på kg, da jeg ved at mange derinde har flere slags dyr sammen med katte. Måske har de gode råd smiley

  • #69   12. maj 2014 lyder bare godt! Jeres kanin skal nok få det godt smiley

  • #70   12. maj 2014 Hvilket bur bestilte du? smiley

    Altså vores katte var rædselsslagende for min kanin.. Min kanin ville SÅ gerne snakke med de der katte, men kattene tænkte bare "hell no" og løb sin vej smiley


  • #71   12. maj 2014 http://www.gnavergalleri.dk/fotoalbum/kaniner/18489-resultatet_af_mit_sommerprojekt_


    DET HER ER et eksempel på et kaninbur som er sammensat af trixieprodukter og haraldnyborg produkter.

    - Sådan skal du lave, da det er MAAANge timer at bo i for en kanin. Tænk om natten - der står den bare og glor...


  • #72   12. maj 2014 Nu ligger landet sådan at dit bur er større end hele min have, så det kommer ikke til at ske smiley
    Foxy har vedhæftet billede af det jeg bestilte. Jeg laver lidt om indvendigt, så der er højere og mere plads til at hoppe og springe smiley
    Tak, Dorte. Det håber jeg virkelig også smiley


  • #73   12. maj 2014 Nårhe okay.

  • #74   12. maj 2014 Hov billedet stak af smiley

    profilbillede
  • #75   12. maj 2014 Jeg synes det er et fint bur smiley

    Tillykke med jeres nye familiemedlem


  • #76   12. maj 2014 Tak colour. Vi er lidt spændte, for vi ved stadig ikke om hun får den hun er faldet for eller en af de andre.... Det kommer an på hvor mange hanner og hunner der er osv. Vi håber at det er en han, for så er det den hun får smiley

  • #77   13. maj 2014 I fredags blev ungerne 4 uger, så der er jo noget tid endnu :-\
    Alt er på vej, dejligt at have god tid til at male buret, så kan det nå at tørre grundigt og 'lugte af' inden den skal flytte ind smiley


  • #78   13. maj 2014 Det bliver så erfekt at være kanin hjemme ved jer smiley

  • #79   14. maj 2014 Tak Dorte!
    Glæder mig sådan til at få det hele på plads.
    Pakkerne kom til Tåstrup i nat, så håber de kommer inden jeg skal på arbejde idag smiley


  • #80   17. maj 2014 Så er huset samlet og malet. Det var gået lidt i stykker undervejs, heldigvis virker det alligevel og min venindes mand hjælper med at isolere det i løbet af sommeren. Det er virkeligt tyndt og utæt! (heldigvis fik jeg afslag i prisen pga det der var gået i stykker)
    Mangler lige at male tagkanten og sætte høhække op, så er det klar smiley


    profilbillede
  • #81   17. maj 2014 Og se lige, mon ikke kaninus kan blive mæt her? Det er taget igår lige udenfor vores hus smiley

    profilbillede
  • #82   18. maj 2014 Wow smiley er der plads til jeg kan bo der også? smiley

  • #83   18. maj 2014 Ork ja, vi har masser af plads! smiley

  • #84   18. maj 2014 smiley

  • #85   7. jun 2014 Så er Cashew flyttet ind. Han er kær og meget nysgerrig.

    profilbillede
  • #86   7. jun 2014 I tillæg til dit første indlæg, kan jeg sige at kaniner sagtens tåler både salat og agurk, bare man, som ved alt grønt, vænner dem til det.
    Jeg bruger grøntlisten her: http://www.von-sortfod.dk/Artikler/fodring/Grontliste.pdf til fodring af min kanin.
    Den er godt lavet til marsvin, men kaniner tåler i 99% af tilfældene det samme som marsvin, og mange kaninfolk er frygtelig grøntforskrækket og tror gerne kaniner får diarré bare et iceberg-blad kommer inden for synsvidde.
    Så med normal tilvænning, som ved alle dyr, kan din kanin komme til at nyde meget forskelligt grønt smiley

    Og tillykke med den nye nimmer..


  • #87   7. jun 2014 Super tak.
    Har en LANG liste over grønne ting den gerne må få (meget, lidt og ingenting af)
    Tjekker lige din liste og skriver på hvis der er mere end det jeg allerede har på listen smiley


Kommentér på:
Kanin ejer, ny i faget

Annonce