{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Trisse A
Trisse A
Tilmeldt:
21. okt 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31

Ny kanin ejer {{forumTopicSubject}}

Hej alle er forhåbentligt snart kanin unge ejer - har tidligere for år siden haft kanin. Men der er jo kommet nye informationer om pasning osv mht til kaniner. Eks. Er salt og mineral sten IKKE godt! Så hvad SKAL jeg ud og købe og hvilket skal jeg undgå selvfølgelig vil dyrehandleren sikkert gerne få mig til at købe alt muligt som kaninen faktisk ikke skal have. Derudover regner jeg med det bliver en fritgående kanin. - TAK for svar & har lagt et billede op af prinsessen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kanin ejer
  • #1   11. dec 2013 - Høhæk
    - Høbold
    - Legetøj
    - Bideting ( trælegetøj, grene osv. )
    - Neglesaks
    - Børster
    - Sele
    - Godt foder ( Møllerens kaninpiller ) evt. blandet med havregryn.
    - Masser grønt
    - Hø
    - Halm
    - Spåner el. tæppe som underlag
    - Toiletbakke




  • #2   11. dec 2013 Undgå.

    Saltsten
    Miniralsten
    billige blandinsfoder



  • #3   11. dec 2013 Altså, det eneste du som sådan behøver er:
    Bur
    Sovehule
    Madskål
    drikkeflaske
    høhæk
    Måske en toiletbakke

    Så selvfølgelig
    strøelse
    Halm

    mad


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #5   11. dec 2013 Masser af grønt - tænker hvad kan de tåle og hvad kan de IKKE tåle?


  • #8   11. dec 2013 var lige det jeg kom i tanke om smiley

  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #9   11. dec 2013 Det bliver også care fresh har det selv til mit dværghamster, og mit jordegern de ELSKER det + min kæreste er allergisk overfor diverse ting også dyr men han lægger slet ikke mærke til at vi har dyr i lejligheden pga det 1) ikke støver 2) buret lugter ikke. Han vil så mindre kunne tåle en kanin pga halm og hø.
    Så derfor snakker vi lige pt om det! Men jeg er hjemmegående grundet langtidig sygdomsforløb så derfor har jeg rig mulighed for at fjerne møg og snavs har selv lidt halm til dværghamsteret og det generer ham ikke. Dog kan han mærke det i næsen i diverse dyrehandler men der er også kæmpe forskel på én og på tyve (som jo ikke bliver gjort rent ved nok regelmæssigt som de burde) - men tak for svarene smiley har overvejet at købe en kattebakke uden låg som vil blive brugt som toilet når hun er ude hvis hun ikke forsørger i buret smiley


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #10   11. dec 2013 stumpen - ja tak meget gerne smiley
    Man læser diverse ting på hjemmesider og i bøger. Og dyrehandleren har som regelt miskorrekte svar & viden også derfor jeg henvender mig her smiley for vil helst ikke udsætte mine dyr for forkert pleje og pasning!


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #12   11. dec 2013 Trisse@outlook.dk - tusind tak smiley
    er glasbur en dårlig ide til en kanin? hvad kan i anbefale smiley skal være indendørs


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #14   11. dec 2013 Overvejer også selv at bygge et da jeg ofte synes de bure er små. Har selv et kæmpe papegøje bur til mit lille jordegern som er mindre end en kanin smiley
    Så vil gerne op i en stor størrelse men tænker lidt jeg burde bygge et som ligner et skab men hvor der er rig plads i buret smiley


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #15   11. dec 2013 Tænker om det her er for småt? måler det lige i morgen smiley selvfølgelig bliver hylden taget ud og det er ret svært at se str på billedet men det er i hvert fald en del større end et standardbur smiley og det er en lille kanin

    profilbillede
  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #17   11. dec 2013 Det er fordi det er taget nede fra billedet smiley det er slet ikke så småt som det ligner smiley måler det lige i morgen har også glemt at tage det hele med på billedet smiley
    men må du meget gerne smiley ja det skal være højt nok på trods af hun er lille er højt aldrig højt nok smiley !


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #21   12. dec 2013 har selv bestilt fra zooplus.de da jeg købte et kæmpebur. Der var også gået lidt i stykker osv ret surt når det har været flere tusinder kroner dyrt. Så derfor tror jeg bare jeg bygger det selv!

  • #22   12. dec 2013 Læs her smiley
    http://kaninfo.weebly.com/


  • #23   12. dec 2013 Det er også meget bedre at bygge selv, end at investere i tremmebure der ruster, går i stykker, og efter længere tid faktisk bliver møg beskidte trods rengøring.
    Ved at bygge selv kan man jo udleve alle ens ønsker om mål og indretning. smiley

    Jeg kan se at du har lagt en billede ind af et hylde, som du evt. vil bygge om til et bur, så vidt jeg kan forstå? Jeg syntes det ser udmærket ud, så længe du tager højde for at kaninen kan stå oprejst i buret på bagbenene når den er fuldvoksen. Desuden syntes jeg at farven på hylden bestemt bør være lysere, det skaber et bedre naturligt lys. Der skal nok også overvejes noget omkring udmugning og laves en "ramme" så det ikke går ud over hyldens træ. smiley

    af friskt og grønt, er der massere af gode sager en kanin har godt af. Dog vil jeg påpege at man nok skal være noget mere påpasselig med en unge. Deres maver er endnu sårbare, så en minimal portion af vandige grøntsager som agurk og salat. Massere af gren og hø som styrker deres maver. smiley Når den så er ældre så kan du tilbyde den rigtig mange ting som den vil nyde og gnaske i sig, det kan være urter, havre, forskellige grene. Kaninerne er ikke så sarte som mange påstår smiley
    Jeg vil anbefale almindelige piller, Møllerhuset eller fra Land og Fritid - foder man køber i dyrhandlere indeholder som oftest unødvendige ingredienser og som oftest er beregnet til andre dyr end lige nøjagtigt kaninen smiley

    Dejligt der findes nogle som gennemgår tingene inden de anskaffer sig et nyt dyr smiley


  • Trisse A
    Trisse A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #24   12. dec 2013 Simse og Rims tusind tak!
    Rims dejligt du lige fortæller det med det mørke træ og at deres maver er sarte som unge! Så må jeg passe på ikke at belønne den med for meget grønt i hvert fald!
    snakkede med manden i nat & jeg får lov til at få kaninen smiley
    Er så lykkelig hihi ??


  • #25   12. dec 2013 Lyder jo dejligt, så er det jo bare om at gøre klar smiley

Kommentér på:
Ny kanin ejer

Annonce