{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Rikke B
Rikke B
Tilmeldt:
7. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Et marsvin mere.... {{forumTopicSubject}}

Hej

Nå jeg prøver igen - mit første indlæg er forsvundet...... smiley

Jeg har en han (Asterix) på 1,5 år som går alene (og ja jeg ved godt de er sociale dyr) men det skal der laves om på nu. Jeg er ikke int. i unger så en hun er sådan set udelukket.

Men hvad er jeres erfaringer med at føre to hanner sammen? Skal det være en helt lille unge og kan der være forskel på racerne? Asterix er en glad og meget nysgerrig dreng - han kommer hen til hundene hvis de en gang i mellem kommer ind på det værelse han bor på.

MVH Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et marsvin mere....
  • #1   7. nov 2013 En unge vil give bedst chance for succes, for så er der en naturlig rangorden smiley

  • #3   7. nov 2013 Min erfaring er dårlig. Har flere gange anskaffet mig han marsvin til at gå sammen, som har gået sammen fra da de var små. Og når de så er blevet kønsmodne, slås de osv. Jeg har aldrig haft held med det. smiley
    Og at de er flok dyr vil jo sige der er en han og flere hunner, i de fleste tilfælde, så at sætte hanner sammen, synes jeg ikke at man skal, bare min mening.
    Så hellere to bure, med en han i det ene og en hun eller to i det andet, så de kan snakke sammen.


  • #5   7. nov 2013 Tja, det ved jeg ikke så meget om. Men det er nu stadig min mening smiley
    Og jeg står ved den. Alle han marsvin kan komme op at slås og hvis man skal neutralisere dem, bare for at kunne gå sammen, siger jo også noget om det.
    I naturen mht. løver, går hannerne jo heller ikke sammen, men de er jo flok dyr.
    Hunde er flok dyr, men hannerne slås. Og sådan er det.
    Men dine stod jo også lige op af hinanden. Har haft han marsvin i hvert sit bur, stående væk fra hinanden, men de kan stadig snakke sammen. smiley
    Men jeg er ikke ude på at ændre andres meninger osv. Jeg har bare min, som jeg lige ville dele. Og så kan folk skælde mig ud osv, men det ændre stadig ikke min mening omkring det smiley


  • #6   7. nov 2013 det virker ikke at kastrere marsvinehanner for at få dem til at gå sammen - sådan virker kastration ikke på marsvin. Det eneste kastrationen gør er at sørge for at hannen ikke kan formere sig. Hvis hannerne ikke kan gø sammen før kastration, så kommer de heller ikke til at gå sammen efter.

    Man har som regel bedst effekt med at sætte hanner sammen, hvis der er en naturlig aldersforskel, sådan at de ikke når en 'trodsalder' på samme tid.

    P.t. er min bedste sammensætning i hele min bestand... far og søn. Der er ALDRIG så meget som et bette brum fra dem - og jeg har hunner der laver seriøst mere ballade i sammensætningerne end disse to drenge.


  • #8   7. nov 2013 Det er synd at lade en han stå lige op af en hun, det er jo logik for burhøns at det vil frustrere ham.


    Jeg har squ også altid haft problemer med at have hannerne gående sammen, mit sidste forsøg endte i slåskamp, så nej det vil jeg aldrig gøre igen.


  • #9   7. nov 2013 Sweet leaf: Jeg har aldrig fået neutraliseret et marsvin, har bare hørt rundt omkring at de vil prøve at neutralisere for at se om de så kan gå sammen. Jeg har ingen erfaring med neutralisering. smiley
    Men det da godt du har fundet ud af hvordan det kan fungere, for det har jeg desværre ikke smiley
    Fru Segnitz: Selvfølgelig vil hannen gerne ind til hunnen, de er jo skabt til at skulle få unger. Og hunnen vil sikkert også. smiley
    Men jeg har også kun haft det ene slags køn af gange, da jeg synes det synd, hvis de ikke må komme ind til hinanden. smiley
    At du har været heldig med det, er da helt fint. Men jeg har aldrig haft hanner der kunne gå sammen, aldrig. Havde et da jeg var yngre, prøvede en yngre en ældre og en jævnaldrende, men han kunne simpelthen ikke gå med dem. De kom op at slås hver eneste gang. Og jeg kunne jo ikke blive ved med at tage marsvin ind for at sælge dem igen, det er jo også synd.
    Men skrev også bare min mening. Synes ikke hanner skal gå sammen, jeg lader dem i hvert fald ikke gøre det, så vil jeg hellere undvære at have marsvin eller have to hunner smiley


  • #10   8. nov 2013 Du har 2 muligheder:
    1 - få din han kastreret og lade ham få en veninde.
    2 - få en babyhan til ham på en 4-5 uger.

    Jeg har gode erfaringer med begge dele smiley


  • Rikke B
    Rikke B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #11   8. nov 2013 Tak for svarene - Jeg tror vi prøver med en babyhan...... Hvis det går godt er det jo det nemmeste smiley

  • #12   8. nov 2013 Enig med lux rotter

Kommentér på:
Et marsvin mere....

Annonce