{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

"inde" eller ude? :) {{forumTopicSubject}}

Ville egentlig lige spørge om hvornår i lukker for løbegården til jeres kaniner, eller om i overhovedet gør det? smiley
Selv har jeg en løbegård med hus og et bur i skuret (kalder dem vinter- og sommerbure), men sætter altid kun min kanin ind når sneen kommer. Hvornår gør i? og lader i bare jeres niner blive ude i løbegården selvom der er sne? smiley

det er vel forskelligt fra ejer til ejer, men er nysgerrig på at høre hvad andre gør smiley og anbefaler!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "inde" eller ude? :)
  • #1   4. sep 2013 Dem som ikke står i stalden, har både bur og løbegård, og de vil have begge dele hele året rundt, med mindre jeg har et ekstra bur inde i stalden, hvor de kan stå smiley

  • #2   4. sep 2013 Så dem der står i løbegård, står i løbegård hele året? smiley

  • #3   4. sep 2013 Ja, med mindre der er frie burer i stalden smiley

  • #4   4. sep 2013 Vi regner med at have kaninerne ude året rundt. Den kommende vinter er den første vinter vi har dem i. Men de har et stort hus, med egen løbegård til, alt sammen uisoleret. Der er dog tag over noget af deres løbegård, så der ikke kommer alt for meget nedbør og blæst ind til dem smiley

  • #5   4. sep 2013 De kaniner jeg har, som er vant til at være ude, plejer at komme ud i sneen om vinteren. bare senere på dagen end nu. (de er ikke lige de bedste til at gå i læ under halvtaget eller bordet når det sner og regner) Med den hankanin jeg har haft som stuekanin, gjorde jeg det sådan, at han kom ud i sin indhegning om vinteren og så satte jeg indhegningen fast mod muren og lod døren stå på klem indimellem. Så kom han selv farende ind når der blev åbnet og sparkede bagud med bagbenene, de gange det havde sneet, og han var nået at blive våd af sneen og så så fornærmet ud. Gør det på den måde med den "stuekanin" hun jeg har nu smiley
    Der er forskel på om man har sin kanin ude eller inde. Sålænge der ikke er meget koldt, så synes jeg det er fint de er ude i sneen. Jeg synes,det er ok også at bære kaniner, der er indenfor i bur ud i dagslys, hvor de kan løbe rundt i sneen, og så lade dem komme ind i varmen igen, bare ikke for længe, så de ikke tåler kulden


  • #6   4. sep 2013 Det lyder rigtig smart og praktisk med bur / et hus og løbegård i et

  • #7   4. sep 2013 tak for jeres svar smiley
    precious forsod ikke helt... så du sætter dine ind om vinteren, men lader dem for en kort stund komme ud og løbe lidt i sneen? smiley det gør jeg nemlig også. men overvejer at lade min nims blive ude denne vinter smiley


  • #8   4. sep 2013 både ja og nej. Ja, Den nye stuekanin jeg har inde, fortsætter med at komme ud i dens indhegning for en kortere stund, så den ikke begynder at fryse
    - Dem der også sover ude i hvert sit træbur, plejer jeg at lukke ud i haven om morgenen og bære ind om aftenen i deres træ-bure. Men når det bir vinter kommer de først ud i haven om eftermidagen og ind til maden i burene inden det bliver mørkt :o) Det er vist lidt mere forståeligt:)


  • #9   4. sep 2013 når ja okay smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #10   4. sep 2013 Mine har altid adgang til løbegården

    profilbillede
  • #11   4. sep 2013 Og det er ude på en altan? smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #12   5. sep 2013 Ja, der kan både komme sne og regn ind (dog ikke på selve buret - har noget der afskærmer der)
    Men sommetider vælger de at sidde nedbør, og det tager de ikke skade af så længe de har mulighed for at gå i læ.

    Mine ELSKER sne. De spiser det, graver og ruller sig i det. smiley


  • #13   5. sep 2013 super! tak smiley

Kommentér på:
"inde" eller ude? :)

Annonce