{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Måske burde jeg ikke have dyr :-( {{forumTopicSubject}}

Vi har p.t. 6 voksne ørkenrotter og tre små unger. Vi har haft ørkenrotter i knap to år nu. Mit problem er, at jeg knytter mig ALT for meget til dem. Jeg tænker hele tiden på, om de er ok. Når jeg ikke er hjemme, frygter jeg altid at der er sket noget med en af dem. Når jeg skal sove ligger jeg og tænker på alle de forfærdelige ting, der kan ske. Forestiller mig, at ungerne falder på gulvet, at de voksne bliver syge og dør osv. Jeg forsøger at lægge det fra mig og være mere "hårdhudet". Det lykkes i perioder, men resten af tiden tænker jeg rigtig meget på de små kræ.

Hvordan har I andre det med jeres dyr? Jeg føler mig som en freak smiley

Bettina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske burde jeg ikke have dyr :-(
  • #1   3. jun 2013 Jeg vil sige så længe dyrene har de bedste forhold og der er taget højdte for alt sikkerhed så er der vel ikke så meget at være bekymret over smiley Når jeg er på ferie eller ligende og andre skal passe dem kan jeg da godt tænke på om de min er ok, men mine passere plejer at være gode og skrive minimum en gang om dagen at de er ok smiley

  • #2   3. jun 2013 Så længe jeg er hjemme ved dyrene/er den der har sørget for forholdende, så bekymrer jeg mig ikke. Jeg ved, at jeg ikke kunne have gjort noget anderledes og skulle der ske noget, ville det bare være uheld. Bliver kun bekymret hvis de pludselig opfører sig meget anderledes.

    Og de personer der hjælper med at passe vores dyr, stoler jeg på og ved de ville kontakte mig som minimum, hvis der skete noget. Er det hunden der bliver passet, får jeg helt automatisk besked i løbet af dagen hvordan det går, selvom det ikke er noget jeg beder om.


  • #3   3. jun 2013 Jeg har det også tit sådan, med min kanin smiley - Det skyldes dog at jeg elsker ham, og ikke vil have at der skal ske ham noget smiley Jeg tænker også tit på om han bliver syg, dør, har problemer, men igår var han syg, men kom rent faktisk over det, (7,9,13) smiley

    Han betyder bare alt for mig smiley smiley


  • #4   3. jun 2013 Jamen de lever skam som grever og baroner. Får masser af opmærksomhed, akvarier med godt underholdning, det dyreste og lækreste mad osv. Jeg er bare bekymret for at de skal blive syge, komme til skade eller dø

    B


  • #5   3. jun 2013 Jeg holder meget af mine dyr, men har også gjort mig klar fra starten af at de ikke holder så længe.. Af "kort-levetid" har jeg dog kun en hamster lige nu.. Katte kan man have en del år længere smiley

  • #6   3. jun 2013 Har det også sådan. Dog ikke når jeg er hjemme. Men hvis jeg er på ferie eller lign. så tænker jeg hele tiden på mine dyr, og er bange for at de dør mens jeg ikke er hjemme.

  • #7   3. jun 2013 Har det på samme måde men mine 3 marsvin! Jeg gør alt godt for dem, og bruger hele min løn på dem uanset hvor meget det koster! Og bare der er det mindste går jeg i totalt panik og er sindsyg bange for at der sker noget med dem. Når der er det mindste galt græder jeg og er helt ude af den, fordi jeg mener det er min skyld.
    Så du er ikke alene smiley

    -Mine marsvin betyder alverden for mig! Har ønsket mig marsvin siden jeg var 7 år gammel og fik en for et års tids siden, som så havde unger smiley Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre uden dem! smiley


  • #8   3. jun 2013 jeg må så tilstå at jeg synes det virker 'usundt' på mig at være SÅ påvirket af de her ting.

    Hvad er forskellen på om der sker noget når I ikke er hjemme.. og så om der sker noget når I sover? Det er de samme mange timer uden 'opsyn', uanset om man ikke er hjemme eller om man ligger og bobler i rummet ved siden af.

    Der skal faktisk ikke mange minutter til, for at tingene går grueligt galt... sagde hende der gik i køkkenet i 15-20 minutter og kom tilbage til 2 nyfødte marsvineunger og en mor der var død af en blodstyrtning.

    Nu har jeg ikke tjekket alder på folk her i tråden... men hvad gør jer, der har det sådan, som har børn? Dem har I jo osse været nødt til at 'give slip på'.



  • #9   3. jun 2013 Altså, jeg har det slet ikke sådan. Fordi jeg gør det komplet bedste jeg kan for Bims så føler jeg at; Når hun går bort er det hendes tid, hun har haft det bedste liv hun kunne have hos os.
    Selvfølgelig bliver jeg ked af det, i flere måneder. Men det er desværre en af de negative punkter med dyr: De lever ikke for altid.


  • #10   3. jun 2013 Sweet Leaf - ANdre må hjertens gerne passe mine dyr hvis jeg tager på ferie, men nu hader jeg ferier..

    Jo jeg er tvunget til at give slip på min datter, men et barn og et dyr er nu ikke det samme..


  • #13   3. jun 2013 Tak for jeres svar smiley

    Jeg er meget meget glad for dyr! Tror at noget min "angst" for at miste dem skyldes, at vi indenfor et års tid har begravet hele seks højtelskede kæledyr. Så bliver man nok mere beskyttende overfor de andre

    B.


  • stine J
    stine J Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #14   4. jun 2013 Altså..jeg er både mor og haft kæledyr af forskellig slags hele mit liv. jeg elsker både mine kæledyr og min søn tæskehøjt meen....min søn ved jeg skal og kan stå på egne ben ( han er lige fyldt 18 ) ikke at jeg ikke altid vil være der, støtte og hjælpe-selvfølgelig vil jeg det. smiley Mine dyr kan dog ikke tale samme sprog som jeg, deraf er bekymringen når de har det skidt, nok en smule mere ekstrem. Dog ved jeg, at jeg gør mit bedste og er det børn eller dyr -Ja,så har vi dem altså kun " til låns" smiley

Kommentér på:
Måske burde jeg ikke have dyr :-(

Annonce