{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Fortæl mig...er jeg hysterisk? {{forumTopicSubject}}

Min familie og jeg bor i en lille landsby og vi har naboer på begge sider.
Den ene nabo har hele tiden haft høns og lejlighedsvis en hane, når han skulle ha befrugtet æggene, så han kunne ruge kyllinger ud, men når dens job var udført, så røg den i gryden.

For et års tid siden anskaffede naboen til den anden side sig så nogle kæmpe høns og dertilhørende (åbentbart) haner, hele 5 af slagsen.

De har så siden galet, dag og nat....kl. 23 om aftenen, kl. 02 om natten og kl. 06 om morgenen...der er godtnok kun en eller to haner tilbage (da de andre blev taget af en anden naboes hund, da de gik løst), men de galer stadig...igen og igen.

Som om det ikke var nok, så har ham med hønsene og lejlighedsvis hane, fået flere høns...med dertilhørende haner og nu har han vist tænkt sig at beholde dem, så der bliver også galet nærmest døgnet rundt.

Den nabo der hele tiden har haft høns, har jeg tænkt mig at snakke med, for ham har vi et OK forhold til, men den anden nabo er ikke som folk er flest, så han er ikke til at tale med og jeg har haft kommunen indenom...de siger at der ikke er noget at gøre, da manden ikke er til at tale med.

Nu er det sådan at jeg kunne MÅSKE godt leve med at kræene står og galer, men nu er det sådan at ungerne værelser ligger ud til både den ene nabo og den anden, så når det bliver varmere i vejret, så skal de ligge og hører på disse haner når de er puttet i seng og det synes jeg ikke er OK. Ungerne er 3 og 4 år, når sommeren kommer og de har allerede nævnt at de der larmer. Frygter at de vil vågne i tide og utide pga. de kræ der står uhæmmet og galer...døgnets 24 timer.

Hvad faen gør man og synes i at jeg er hysterisk og burde flytte ud hvor der ingen naboer er eller hvor der er regler om hønsehold?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl mig...er jeg hysterisk?
  • #1   12. mar 2013 Lyder sørme ikke til at være rart.
    Et eller andet sted ved man at man ikke kan undgå den slags dyrelyde når man flytter ud på landet, men på den anden side lyder det her til at være lige voldsomt nok.

    Jeg synes bestemt ikke du er hysterisk. Vi havde selv høns og en hane dengang vi boede på landet, og hvis der er flere haner på én gang - og gosh - godt det ikke er mig!

    Tænker på om ikke der er mulighed for at tage en snak med ham den sure nabo alligevel, måske finde en sammenslutning af flere naboer som det går på (ved ikke hvor mange andre naboer du har?), og lave en underskiftsindsamling som man så videregiver til kommunen.

    Jeg synes ikke rigtigt at kommunen kan "fraskrive" sig det ansvar "bare fordi manden ikke er til at snakke med".

    Det er kommunen der har autoriteten her smiley


  • #2   12. mar 2013 Problemet med den ene nabo er ikke at han er sur...eller JO det er han også...men han er psykisk syg og igennem 20 år (deromkring) har han eftersigende stået dagligt og råbt af naboen til hans anden side.

    De blev uvenner engang hvor den "sure" gjorde kur til den anden naboes datter og da han sagde DU HOLDER DIG BARE VÆK, ja så blev han sur og står -som skrevet- dagligt i sin have og råber - ofte usammenhængende ting- af sin nabo, fordi han måske lige er kørt forbi i bilen eller på cykel.

    Der kan intet gøres....ej heller ved hanerne.

    Min plan er dog at fra 1. april eller der omkring, så vil jeg sende en klage om dagen til kommunen, så håber jeg de fatter at det er belastende at hører på hanegal midt om natten.


  • #3   12. mar 2013 På den anden side har du jo selv valgt at bo et sted, hvor det er tilladt at have høns (og haner) og hvor der er tæt til naboerne. Så nej, medmindre du kan snakke med naboerne om det og de er villige til at gøre noget ved det, så tvivler jeg på du kan gøre noget ved det.

  • #4   12. mar 2013 Nu var det sådan set ikke lige det jeg kiggede efter eller tænkte på at undersøge da vi købte hus...tror det er de færreste der lige undersøger det, når de køber hus...med mindre de måske selv har tænkt sig at have høns og hane.

    Så det er helt OK at have sådan en stående at gale....så jeg kan også købe mig en stor hund og så få den til at stå og gjalde natten lang....de andre kunne jo bare lade være med at købe et hus, der ligger tæt på andre huse....hvor man må have hund.

    Ej det skal ikke lyde som om at jeg ikke gider have andre tæt på mig, for folk må sgu gerne larme med haveredskaber, børn leger osv.....men altså den der ens lyd hele tiden og som især er dræbende i sommerhalvåret, sammen med hans råben evig og altid...det synes jeg sgu'de er OK og hvordan kan man gardere sig mod det, når man køber hus? Skal man slå et telt op på ejendommen inden man køber og så lige tage en rundte i nabolaget for at hører om nogen har planer om at købe sig en hane eller to.

    Og når nu at kommunen rent faktisk har et regulativ, hvori der står at man må have én hane og hvis denne er til gene for naboer, så kan de gå ind og kræve at den skal være lukket inde i et vis tidsrum....men nej de giver op med det samme, for han er ikke til at tale med.

    NEJ jeg synes sgu ikke det er iorden at man skal have lov til at genere naboer på den måde...for nu handler tråden primært om hans haner og den anden nabos nyerhvervelser, men vi skal også trækkes med at han står og råber og skriger total tåbelige ting til dennes anden nabo...det er simpelthen for latterligt at det er OK, så længe han står på sin egen matrikel....ja beklager, men får altså en hjerneblødning.

    Vi skal sgu da allesammen være der....


  • #5   12. mar 2013 Kan godt forstå dig Anja, og det er også derfor at jeg siger at det er kommunen der har autoriteten her, og at det er dem der lige skal tage sig sammen og gøre noget ved det.

    Vi bor i en ungdomslejlighed, og har også af og til problemer med larmende naboer. Det vidste vi da også godt inden vi flyttede ind, men nogle gange rejser vi os alligevel op, banker på, og siger "Fedt anlæg makker, men vores er federe. Vi vil gerne høre vores egen musik", hvorefter pointen forstås og der skrues ned.

    Man kan altid prøvesig frem med snak, selvom jeg nok ærligt må indrømme at din hane-nabo ikke lyder til at være den sødeste person at snakke med(uden at dømme nogen her, skriver bare min holdning efter opgivet info).



  • #6   12. mar 2013 bliv ved at klage, få naboerne til at gøre det samme også (skriv et brev til dem og forklar hvortil de skal skrive så du gør det nemt for dem) og hvis det ikke har virket om ½ års tid kan du vel købe en luftgevær et sted og nakke dem en af gangen henover nogle dage så han tror der bare er udbrudt sygdom...*SS*

  • #7   13. mar 2013 Af hvad jeg ved, må du indenfor byzoner kun ha' 4 høns og ingen haner - så bor du i en byzone?

    Men der er mange ting man ikke lige tænkte over da man kiggede på hus smiley Man burde sgu få en 1 uges prøveperiode i huset før man købte smiley


  • #8   13. mar 2013 "Og når nu at kommunen rent faktisk har et regulativ, hvori der står at man må have én hane og hvis denne er til gene for naboer, så kan de gå ind og kræve at den skal være lukket inde i et vis tidsrum....men nej de giver op med det samme, for han er ikke til at tale med."

    Se, det var jo info, der havde været rart at have inden man svarede... For ja, så ville jeg klage, klage, klage indtil de tog problemet seriøst. At skubbe det væk fordi manden ikke er til at tale med, er ikke en undskyldning der er god nok i mit hoved...


  • #9   13. mar 2013 Åååhh ja...tak for svar. Jeg må i "krig" hehe.

  • #10   13. mar 2013 Håber du finder en løsning - det med småbørn og larm om natten kan umuligt være rart på længere sigt.

    Pøj pøj med det smiley


Kommentér på:
Fortæl mig...er jeg hysterisk?

Annonce