{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

vægt kanin {{forumTopicSubject}}

Vores Olfert virker større i knoglebygningen end fx en hermelin, jeg ved ikke hvilken racer han er mixet af. Han har store ører og ser ikke ud til at indeholde hermelin sådan fænotypisk (udseende). Forleden skulle jeg have ham i bad med imaverol og da han var våd tænkte jeg godt nok han så lidt lille ud så jeg smed ham på vægten. 1,8kg stoppede den på. Han er ca fra april sidste år og dermed udvokset, findes der virkelig blandingskaniner der ikke bliver større? Eller skal jeg skrue op for gulerødderne og kraftfoderet måske? Han har lidt skæg og manke så der er nok noget løvehoved i ham. Han er frisk og ser ikke tynd ud nu han er tør igen, men der var fileme ikke meget kød på ham i våd tilstand... Altså han skal ikke psises men han skal jo helst heller ikek være tynd heller pga helbredet osv... han får ca ½ dl kraftfoder om dagen TØR jeg give ham mere eller hvad skal jeg proppe i ham? han burde vel lige veje 2 kg tror i ikke når han er en blanding? ingen af racekaninerne vejer jo under 1.9.... så vidt jeg ved?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægt kanin
  • #1   8. sep 2012 tænker lidt på at det skal jo være nu hvis han skal ha lidt mere kød på kroppen inden vinter... godt nok står han på altanen hvor der ikke bliver under 8 grader (plus) men alligevel... han er i fæld forøvrigt pt, taber de sig af det nogle gange?

  • #2   9. sep 2012 Spiser han sit foder op i løbet af dagen? Eller er der noget i buret/skålen den næste dag for så for han jo nok?.
    Jeg synes os at min ser lidt sjusket og tynd ud nu når han er ved at skifte pels så han får lige en ekstra gulerod og lidt tørret frugt i sit foder.
    Men ved da at kaniner heller skal være lidt for tynde end lidt for tykke pga. Deres små hjerter ikke kan holde til fedtet. Min søster kanin ser os lidt tynde ud for tiden men hvis de ikke spiser op til den næste dag vil jeg ikke anbefale at give mere foder og grønt:-)


  • #3   9. sep 2012 Jeg har da et par stykker der vejer lige omkring de 2 og en enkelt der vejer under... hun er også en ukendt blanding smiley hun vejer nok 1,4 men hun er absolut ikke for tynd smiley
    jeg ville ikke være bekymret, hvis ellers han ser ud til at være pæn i huld smiley


  • #4   9. sep 2012 jeg har læst frugt er rigtigt dårligt til kaniner, især tørret frugt, de har ikke godt af alt det sukker? gulerødder skulle heller ikke være godt at få meget af, har jeg også læst.... men rart at høre de godt MÅ veje under hermelinervægt selvom de er blandinger.
    Jeg har tænkt på havregryn? ville det mon være godt at blande lidt af i?
    Han får tørfoder om morgenen, om aftenen er der stadig lidt tilbage, men næste morgen er det væk, så han spiser det sidste om natten.


  • #5   9. sep 2012 Det lyder da som om, han får en tilpas mængde foder... og hvis han så ellers har ubegrænset adgang til hø, så er det da helt fint smiley

    hende jeg har der er så lille, spiser rimelig godt, og taer GODT fra mht til hø, så er slet ikke bekymret... OG hun får gulerødder hver dag smiley


  • #6   9. sep 2012 ja han har hø til fri rådighed, ser dog ud til det er halmen han æder mest af.... men han æder ikke ret meget af hverken hø eller halm, slet ikke så meget som fx et enkelt marsvin kan æde i løbet af en dag, så meget hø spiser han slet ikke. Jeg har prøvet i en periode at skære ned på tørfoderet og der spiste han da så lidt mere hø, men efter jeg skruede lidt op for tørfoderet igen (til ½ dl) pga jeg syns han var lidt klein så har han næsten droppet høet igen.

Kommentér på:
vægt kanin

Annonce