{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.012 visninger | Oprettet:

Løvehoved kanin - vægt? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl med min nye kanin Plet. Han er fra Maj, jeg har næsten lige hentet ham hos en i hillerød. Altså han vejere 1642g men synes han virker tynd. I følge folk fra en side på nettet, må løvehoved veje mellem 1300 og 1700g, og idealvægt er 1500g, så han er jo en tung sag, men han virker bare så tynd, har ikke lige et rigtig billede, men i kan se ham her smiley

Er det normalt de er slank, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løvehoved kanin - vægt?
  • #2   8. okt 2013 han har en lille en, men ved ikke om han er ren

  • #4   8. okt 2013 Han har givet ham væk, men kan ikke huske om der stod løvehoved blanding smiley

  • #6   8. okt 2013 Hvad angår ægtheden, så findes der jo osse løvehoveder i varianten 'mm' - altså uden synlig manke.. Men jeg synes nu godt jeg kan ane en lille bitte manke på billedet smiley

    Hvis du vitterlig synes han er tynd, så er han vel tynd, og så skal du ikke bruge standarden som målestok. Men som Stumpen er inde på, skal løvehoveder ikke var 'runde' som f.eks hermelinere, og det kan være du mistolker den manglende fylde som kaninen er tynd..

    Men ud fra billedet synes jeg umiddelbart ikke den lader til at mangle noget smiley


  • #8   8. okt 2013 Kender ikke nogle anerkendte sider, der beskriver det, men har selv oplevet det:

    Løvehoved Mm x Løvehoved Mm = 1 Mm eller MM, 1 Mm og 1 mm smiley

    De udvikler simpelthen ingen manke og ligner bare kluntede hermelinere.. Har lige gravet et billede frem af mm-ungen fra en eksterne harddisk. Det 'beviser' selvfølgelig ingenting, men jeg kan ikke lige komme på nogle gode grunde til at jeg skulle finde på sådan noget smiley


    profilbillede
  • #10   8. okt 2013 Hehe, du ved godt jeg ikke gør i manke-kaniner.. Det er lidt for moderne til os smiley

    Men ja, begge forældre havde manke. Vi tog dem ind til genhusning. Det var 2 'søstre' der gik i samme bur, og på magisk vis lå der unger i buret en dag, og så havde familien pludselig ikke lyst til at have kanin længere smiley

    Ja, farven er (var) speciel. Øvrige farver i kuldet var vildtblå og vildtsort, faren var vildtgrå og moren en svagt-tegnet S/G-japaner, og da de iøvrigt var kuldsøstre, kan man regne ud, der må være noget farvelade bag dem smiley

    Det endte desværre ikke helt lykkeligt for den lille kaninfamilie. Faren og en vildtblå hun-unge fik nye hjem, moren og de to han-unger måtte aflives pga. dårligt/besværligt temperament..


  • #12   8. okt 2013 Tja, forældredyr og kuld blev 'kylet' ud til os samme dag som ungerne blev født, så vi var med fra starten af - og blev nødsaget til at kalde kuldet for vores 'Kuld 1', hvor det stadig figurerer sådan.

    Vildtsort er en sort kanin med en smule vildtgrå stikhår/pletter i pelsen. Det er ikke en anerkendt farve.
    Jerngrå er en lys, mat sort og over i noget, der kan minde om mørk chinchilla farve. Du får lige linket til jerngrå hermelin:
    http://www.dvaergkaninklubben.dk/Article.phtml?ArticleGuid=442


  • #14   8. okt 2013 Hmm, manglende information og tilsyneladende svækket dømmekraft gjorde nok, at den familiens kaninhold fik den afslutning.

    Igen kan jeg kun korse mig over at opdrætter/sælger sender dyr afsted uden at sætte de kommende ejere ind i kaninhold, og så samtidig tager fejl af kønnene - det er jo en ærlig sag, men s*tme dumt når man sælger dyr til at gå sammen..

    Tja, vildtsort er vel osse mere en beskrivelse af en fejlfarvet sort, hvor der er anlæg for vildtfarver. Så det er jo heller ikke en rigtig farve smiley


  • #16   8. okt 2013 Kan godt være det er mig der synes det, kan virker heller ikke som om han mangler noget, han er bare slank og lang smiley

  • #17   8. okt 2013 Uh.. Sort stikkelhåret.. Der er vi nok over i racer som 'Svensk Pels', 'Trønder' og 'Stor/Lille Sølv'..

    Jerngrå er en vildtfarve og kommer af og til i kuld med vildtgrå. De kan næsten være helt vildtgrå osse, dog har de en mørk bug hvor den vildtgrå er lys smiley

    Og undskyld Katrine, fordi vi har stjålet din tråd! smiley


  • #19   8. okt 2013 Hehe ja, det er det smiley

    Men jo mere ubekendt der er på linierne, jo sværere er det at forudsige farver/tegninger på afkom.
    Jeg er nu godt tilfreds med den smule variation, der er hos os smiley


Kommentér på:
Løvehoved kanin - vægt?

Annonce