{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Jer med virkelig mange burdyr:) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker ofte på jer der har mange burdyr, hvordan i alverden har i overskud til det? Jeg er ved at få colaen galt i halsen når jeg ser nogle har 30kaniner bare som eksp:)

Vi har en hund, tre katte og en kanin... Og hold nu op et arbejde bare ved kaninen, jeg skal ALDRIG have burdyr igen, det er simpelthen et for stort arbejde:) jeg elsker Molly, ingen tvivl om det:)

Måske jeg gør for meget ud af det? Det ved jeg selvfølgelig ikke, men hun bor inde om vinteren, der er det ikke så stort et arbejde, der bor hun i en stor løbegård og har en bakke til 1&2:) den tømmer jeg hver dag og Støvsuger jos hende....

Om sommeren er hun udekanin og hun har en kæmpe voliere og et bur hun er i om natten... Buret står selvfølgelig åben om dagen så hun selv kan bestemme:) jeg tjekker t alt er tørt og rent hver dag og hver anden dag gør jeg buret rent, selvom hun stort set aldrig laver noget i det, det gør hun ude på græsset:) samt jeg tager hende op en gang dagligt for lige at tjekke hende:)

Hun har nu også været til dyrlæge et par gange, hvordan gør i og hvordan har i råd til SÅ mange dyr med dyrlæge osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med virkelig mange burdyr:)
  • #1   7. jul 2012 Ofte har jeg tænkt det samme. Jeg har en kat og tre kaniner. Jeg skal ikke have flere nu, netop pga tiden. Omvendt synes jeg egentlig ikke der er så meget "bøvl" ved dem så tit. Jeg skifter alt en gang i ugen (har lige gjort det nu) det tog en time med alle sammen. De går også skiftevis i løbegård hver dag så jeg er ude og bytte om med et par timers mellemrum, så de hver har nogen timer derude. Ellers tager jeg det værste hver anden dag - de har ikke så meget afføring - tror det er fordi de er på græs hver dag. Ellers snakker jeg jo med dem hver dag.

    Jeg har to udenfor og en indenfor smiley


  • #2   7. jul 2012 altså nu avler jeg marsvin og hvis et dyr fejler noget der sansynligvis er arveligt bliver der ikke brugt penge på behandling, så bliver den aflivet, dvs fx tandfejl ved unge dyr. Af bundmateriale bruger jeg aviser og byghalm (noget meget blødt noget) til ca 10 kr pr balle. Alle marsvinehunnerne går i flokke og så mange af hannerne som KAN tolerere andre hanner gør også, så de fleste af dem behøver ike mit selskab. Vores ene kanin er ude og rende på altanen hver dag og marsvinene er i haven når vejret er til det. Den dag jeg bruger mest tid er burskiftedag hvor jeg udover de faste pligter (vand og mad hver dag) jo også bruger ca 3 timer på at skifte burene. Jeg syntes ikke det tager lang tid... men ok havde jeg i stedet 30 kanier i HVERT deres bur ville det jo tage mere tid...

  • #3   7. jul 2012 Jamen Molly have en gang sådan en bygkorn agtig noget lige ved øjet, vi prøvede en hel masse men det endte med hun skulle have den opereret væk. hvad havde du gjort der? Og har du ikke dårlig samvittighed hvis der ser lidt beskest ud i buret?

  • #4   7. jul 2012 Beskidt smiley

    Ikke at en gang i ugen ikke er nok, for det er det bestemt, og ville ønske jeg kunne holde mig til kun at gøre det den ene gang, men det kan min samvittighed ikke:/


  • #5   7. jul 2012 Vi har jo alle forskellige grænser for hvor meget man kan overskue.

    Personligt har jeg ca. 50 marsvin 1 degu, 2 katte, og nu 4 ørkenrotter.

    Marsvinene skal der gøres rent ved 1 gang om ugen hvilket tager ca. 2-3 timer. Og resten får når de trænger.

    Synes ikke de tager specielt meget tid på daglig basis.

    Men altså det er jo meget forskelligt hvor meget man kan overskue.


  • #6   7. jul 2012 Jeg har to hamstere i hver deres bur, og det synes jeg er rigeligt.. Det kan sagtens tage mig 1 time at ordne de to bure... De har deres toilet med sand, som bliver skiftet hver anden eller tredje dag, og hele buret bliver skiftet 1 gang om ugen smiley

  • #7   7. jul 2012 Jeg synes ikke der er vildt stor forskel på det arbejde jeg bruger på udmugning af et bur frem for 3 bure smiley Men jeg har også selv sat grænsen ved 3, netop fordi jeg ikke føler at jeg ville kunne give mere end tre kaniner den opmærksomhed de fortjener. Kaninerne skal ikke lide under min skolegang eller mit sociale liv, derfor skal jeg ikke have flere end 3 lige nu smiley

  • #8   7. jul 2012 Altså vi har pt 2 katte, 2 akvarier, 2 dværgpapegøjer og så har jeg 14 dværghamstere fordelt på 7 akvarier.

    Jeg bruger et par timer om dagen nogen dage mere end andre.
    Mine hamsters hjem ordner jeg fast en gang hver halvanden måned, og så tager jeg et akvarium om dagen.
    Fuglene ordner vi hos en gang om måneden.
    Kattene skifter vi bakke hos hver dag til hver anden dag og så ja ligger de jo og putter når de har chancen.
    Fiskene bruger vi nok en 1 på om dagen og så en gang om ugen bliver der ordnet vand og sådan.

    Dette er ikke for meget for os, men for andre ville det sikkert være.
    Tror det kommer meget an på hvad man laver til hverdag hvor meget overskud og tid man har.
    Personligt glæder jeg mig til at bo i hus så vi os kan få os en hund.


  • #10   7. jul 2012 Jeg har 40 marsvin, 4 katte, 1 hund og 6 høns

    Men finder ikke arbejdet hård.. når jeg er hos mine dyr slapper jeg af og jeg nyder at gå og skifte marsvin.


  • #12   7. jul 2012 Det er jo rimlig nemt at gøre rent ved kaniner, hvis de har en toiletbakke som de bruger, men jeg undgår helst dyr som skal have tømt hele buret mere end 1 gang hver anden uge. (hvilket er den eneste grund til at jeg ikke har marsvin) Jeg gider simpelthen ikke at gøre rent hver eneste uge - det er alt for tit, synes jeg.

    Stald Pc, den diskussion har været her: http://www.gnavergalleri.dk/forum/generel-diskussion/22869-over_10_kaniner_kaerlighed_til_dem_a

    smiley


  • #13   7. jul 2012 Stald PC: Det er derfor nogen af os har marsvin. Marsvin er komplet ligeglad med, om de får kærlighed af os mennesker hver dag, de har ganske enkelt ikke behovet for det, de har kun behov for hinanden.
    De kræver ikke at få konstant opmærksomhed som feks hunde eller katte, derfor kræver de heller ikke, at man absolut skal kæle med hver enkelt af dem 1 time hver dag.


  • #14   7. jul 2012 Jeg har en kanin i bur i stuen samt 32 rotter + det løse fordelt på lige nu 4 bure (1 drengebur, 1 pigebur, 1 barselsbur med mor + 14 unger og et bur med 3 drenge fra mit sidste kuld, som venter på at flytte hjemmefra.

    Jeg synes ikke det er uoverskueligt. Hvis jeg ikke gider ordne alle burene på en dag, tager jeg dem over 2. Det bliver de ikke mere beskidte af. Netop fordi de ofte bliver taget på forskellige dage.

    Rotterne kommer langt fra ud hver dag, men jeg bruger meget tid ved burene på nus og snak. Kaninen kommer gerne ud hver dag og får snart bygget løbegård ved sit bur.


  • #17   7. jul 2012 Man kan sagtens have mange kaniner og have lige meget tid til alle. Jeg render da også ud til mine 24-7 for at tjekke om alt er som det skal være. Kender nogle med ca. 120 kaniner, hvor 100 af dem er udstilling og de 20 andre er hop og hopkaninerne får jo lidt mere kærlighed end udtillingskaninerne. smiley

  • #18   7. jul 2012 Stald PC: det er marsvin! ikke babyer.... mine børn får kærlighed, dyrene får kun omsorg og ansvarlig pasning.

  • #20   7. jul 2012 jeg har cirka 30 kaniner, jeg gør det at jeg skifter dyrene hen ad vejen, og jeg har 4 inde og 25 ude,

  • #21   7. jul 2012 PC, mine kaniner får da ikke opmærksomhed hver eneste dag?

  • #22   7. jul 2012 Tæller jeg alt med-dvs voksne og unger har jeg pt +400 gnavere, 30 slanger, 4 egyptiske langørede pindsvin og 5 afrikanske dværgsyvsovere:)
    Det skal struktureres mht rengøring men jeg bruger så omkring 4 effektive timer om ugen.
    Dyrlæge bruger jeg ikke andet end et opkald på, kan det ikke klares der er det aflivning-hurtigt og humant selvfølgelig..


  • #23   7. jul 2012 400 OMG, jeg ville få stress:)

    Måske ser jeg bare anderledes på det end opdrættere:) for mine dyr får masser af kærlighed, omsorg og er til dyrlæge måske lidt for ofte:)


  • #24   7. jul 2012 stald pc: ups må have overset det med småt et sted hvor der har stået du kun vil have et svar fra hver dyreart..... øh hov, det er da slet ikke dig der er trådstarter, så skal du vel ikke bestemme?

  • #26   7. jul 2012 Jeg har pt. 15 marsvin og skifter bur 2 gange ugentligt, det tager ca en time hver gang. men jeg hygger mig virkelig med det, så det betyder ikke så meget med tiden. Jeg prøver at nusse med dem hver dag, men må sande at med 2 hjemmeboende børn og et fuldtidsarbejde så er det ikke hver dag at jeg kommer hele vejen rundt. men så er det også bare så skønt at sidde og kikke på hvordan de går og hygger sig og snakker sammen. Dyrlæge regninger ja de er ikke sjove men hører jo desværre med ind imellem.

  • #27   7. jul 2012 Stress-nej tværtimod så bruger jeg det som afstressning efter en lang dag på job, jeg gør rent ved alle gnavere hver søndag morgen kl 7 før kæresten og den lille vågner og hver aften når den lille er puttet tager jeg en runde og checker alt er som det skal være:)

  • #28   8. jul 2012 jeg tænker at hvad er et liv hvis kaninerne som er bygget til at hoppe rundt og lege hele dagen bare sidder i bure dagen lang for måske at komme i løbegård hver eller hver anden uge , det er virkelig burdyr og skammeligt efter min mening, jeg vil have dem ud hver dag, tænk de sidder der 24 timer dag efter dag år efter år på ca 60x110 cm og røv keder sig, og mange indendørs i en mørk stald og oplever ikke at løbe rundt i sol vind og vejr.

    jeg fatter ikke nogle har samvittighed til det, det tæt på jeg hellere afliver dem end de skal leve sådan.


  • #29   8. jul 2012 Jeg har kun 5 marsvin og det tal skal ned efterhånden som de udfases naturligt. Netop fordi der er meget pasning. Som det er lige nu og de går ude hele dagen så er problemet ikke så stort..
    Jeg har haft marsvin siden jeg var 5 - jeg er 32 nu og ved at være lidt træt af at ordne bure;) Men jeg vil sige det sådan her: mine marsvin og undulater er jeg glad for.. mine katte og mine hunde elsker jeg. Og ja vi har også børn. Kærligheden er ikke den samme, men kærlighed er det.


  • #30   8. jul 2012 Jeg har 16 bure kanin som jeg bruger ca en halv time på at gøre rent ved. Jeg bruger alt min tid derude. Dvs. ca. 8 timer om dagen. kaninerne synes det er hyggeligt jeg gør rundt ude i stalden. Men der er langt fra alle der gider at sidde og nusse i skødet flere timer. De kommer også i løbegård hvis vejret er til det. Hvis det er weekend er alle kaninerne ude fra klokken otte om morgenen til klokken ti om aftenen. Og hvis det er ugedag så kommer de ud fra klokke. 3 til 10 smiley De har vær sin løbegård smiley og alle kaninerne nyder i hvert fald livet!

  • #32   8. jul 2012 Man skal jo ikke skaffe dyr, man ved man ikke får tid til smiley

    Husk lige at spænde jer fast rundt om stolen, men vi har i alt 25 dyr i huset.
    Jeg har et lille trick i mit ærme, der gør både marsvinene og kaninerne, får opmærksomhed, motion osv. på engang. Marsvinene kommer i indendørs løbegård, og dem der pt. går alene tager jeg op og kæler med, hvor kaninerne er i løbegård, og så kommer jeg ud til dem nogle gange og snakker med dem.
    Min tamrotte siger jeg selvfølgelig hej til, og snakker med hende. Mine dværghamstere og min ørkenrotte er lidt en anden sag, de sover for det meste helle tiden, men når de er vågne, snakker jeg også med dem der smiley

    Det er overhoved ikke spor svært, når først man er begyndt. Og det er som en leg at skifte dem alle smiley


  • #34   8. jul 2012 Enig. Har man ikke tid til sine dyr, skal man ikke have dem.

    Her er det kaninerne, der ikke har tid til os. smiley


Kommentér på:
Jer med virkelig mange burdyr:)

Annonce