{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Kom til at stjæle et marsvin :S {{forumTopicSubject}}

Puha, nej det er squ ikke hverdag man høre om folk der stjæler marsvin..
Men det kom jeg så til igår.

Jeg skulle forbi min gamle arbejdsplads til et møde.
Men jeg ville da lige ind i deres dyrerum og se hvordan deres fodermarsvin havde det.
Sidst jeg var der gik de i en kæmpe pool med kaniner.
Denne gang var det bare lige værre!
Der gik 10-15 marsvin i en kasse på ca. 50x50, og jeg overdriver ikke. De kunne ikke engang allesammen være der, så nogen gik altså oven på hinanden.
Intet vand eller mad..
Forstå mig ret, jeg har intet imod man bruge små dyr som foder, men de skal satme også have nogen ordenlige forhold, selvom det er foderdyr!
Nå men jeg sagde til mig selv at jeg ikke kunne redde dem alle, og forlod så dyrerummet.
Efter mit møde, blev jeg simpelthen nød til at gå derned igen!
Jeg gik ud og plukkede mælkebøtter, græs og græne og så gik jeg derind igen.

De har en lille løbegård(alligevel større end kassen), til deres kaniner, så jeg tog alle marsvinene og puttede dem ned i løbegården, hvor de derefter fik græs og mælkebøtter.
Så kom det her lille marsvin hen til den ende af løbegården jeg stod i.
Hun strækkede sig op af tremmerne og stirrede bare på mig ?
Jeg tog den hende op, og kunne ikke sætte hende fra mig igen..
Kunne ikke holde tanken ud om det lille kræ skulle behandles sådan.
Såå... Hende tog jeg med mig hjem.
Jeg ved at lige så snart de opdager marsvinene går i løbegården, så sætter de dem i kassen igen.
Jeg tog billeder af det, og har sendt dem videre til dyrenes beskyttelse..


Hvad ville i have gjort?
Jeg må ærligt indrømme at jeg på ingen måde har dårlig samvittighed over at tage hende med hjem, overhoved!
Men det er så også det der bekymre mig...
Burde jeg måske ringe ned til dem og fortælle dem det altså er mig der har flyttet rundt på svinene, og at jeg forresten lige tog en med hjem?

Jeg burde nok bare have holdt nallerne for mig selv...
Meen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom til at stjæle et marsvin :S
  • #1   29. jun 2012 Jeg håber godt nok at DB tager det alvorligt!!

    Jeg ved slet ikke hvad du burde og ikke burde gøre. Jeg ville ikke sige noget til dem omkring marsvinet, tænk hvis de melder dig.


  • #4   29. jun 2012 Nej det er det , jeg må hellere bare holde min mund.
    De ligger nok ikke mærke til der mangler én.


  • #5   29. jun 2012 havde nok gjort det samme!
    kan slet ikke tage at se dyr der blir dårligt behandlet !
    bryder altid sammen ..

    Håber os DB gør noget ved det , meen det gør de bare desværre ikke altid ..
    krydser fingrer for de små kræ


  • #6   29. jun 2012 Jeger bare bange for at de er ligeglade...
    DB har ALT for ofte meldt ud til folk at sådanne småting tager de sig ikke af smiley

    Hvis ikke det handler om hunde (eller større dyr) eller kattesager som kan give dem masser af positiv medieomtale - så er de desværre ALT for ofte totalt ligeglade med dyrene smiley

    dyrenes beskyttere? min bare smiley

    Jeg forstår godt du flyttede dem og tog den lille hun med dig...


  • #7   29. jun 2012 Hvis DB ikke gør noget..
    Så gør jeg.


  • #8   29. jun 2012 Ellers så prøv politiet

  • #10   29. jun 2012 Politiet gør intet!
    Jeg ringede til politiet her for nogen dage siden ang. en mand der sparkede en hund i ansigtet, så hårdt at hunden blødte ud af munden.

    Da jeg så sagde racen på hunnen (Amstaff) ja så ville de ikke gøre noget..
    Så jeg har ingen respekt for vores politi overhoved.


    Har i forresten et godt navne forslag til lille pigen?
    Lite pt. kalder jeg hende Miss Little pig.


  • #11   29. jun 2012 Sandheden er bare, at mange mennesker i danmark ikke kan finde ud af at behandle dyr ordenligt!
    Og den endnu hårdere sandhed er at dem der er til for at "redde" dyrene, er ski.e ligeglade !


  • #13   29. jun 2012 Jeg ville ikke have taget dyret.
    Selvtægt er ikke vejen frem. Men jeg havde ringet til DB, og krævet at de kom ud på stedet, og jeg var blevet der til de dukkede op. Ellers havde jeg ringet til politiet, og krævet det samme...

    Hvis ingen af dem reagerede, samt et par andre dyreværn/dyreværns foreninger, kunne jeg godt finde på at hive fat i et sladerblad eller et midelmådigt forbrugerprogram, for de plejer at være interesserede i den slags snusk.

    Alternativ til at tage dyret, kunne være at man sagde til dem der har dyrene, at det der bare ikke er i orden, og man ville have et eller flere dyr med hjem gratis, og en opfordring til at de selv gjorde noget ved problemet. Ikke noget med at true e.l. Bare sige at nu tager jeg dyret, så skal jeg nok selv sørge for dyrlæge mv.


  • #14   29. jun 2012 Det er bare så fuck'd up!
    OG hvad så hvis det er en amstaff??
    De burde stadig have nosset sig op og gjort noget ved det!
    Havde det været en labrador, så havde de nok gjort noget..

    GRR!
    Jeg er simpelthen så fyldt med vrede efter de her oplevelser..
    Og jeg er simpelthen SÅ træt af INGEN gør noget!
    Jeg har selv leget lidt med tanken om at starte en forening/klub op som kunne køre rundt i landet og tage imod sådan nogen dyr.
    Meen, det kræver at politikerne lytter, hvilket de ikke gøør..
    Jeg skal bare lige overstå min udd. som veterinær og så skal jeg nok kæmpe for et dyrepoliti!
    Om jeg så selv skal starte en op.


  • #15   29. jun 2012 husk nu lige at DB ikke er en myndighed...
    De kn ikke gøre andet end at ringe til politiet - hvis de overhovedet gider høre på jer om snakke om smådyr smiley

    Det er ikke mange dage siden, at de nægtede at hjælpe to højdrægtige, gennemblødt unge marsvinehunner, som stod på et dørtrin og havde stået der måske hele natten i en papkasse smiley
    DB gad nemlig ikke tage sig af den slags småting! og nu var de jo også hos hende, så kunne hun jo tage sig af dem.

    hurra for DB - NOT...

    jeg ville IKKE turde håbe det fjerneste på hjælp fra DB når det handler om smådyr - det får de nemlig ikke presseomtale ud af smiley


  • #16   29. jun 2012 OG undskyld mit grimme sprog.

  • #19   29. jun 2012 Synes du er super sej! Selvfølgelig er det forkert at "stjæle", men du har jo reddet et lille dyr's liv! Tommel op, jeg ville ikke ture det, selvom jeg ville synes det var mega synd, og jeg ville give dem alle nye hjem!!!

    Og det er desværre ikke altid DB har tid til at redde dyr der har det dårligt... smiley


  • #20   29. jun 2012 Min mor læste det lige, hun kunne godt forstå det og ville gøre det samme! smiley

  • #21   29. jun 2012 Jeg havde uden tvivl gjort det samme som dig.
    Når marsvinene i den kasse bare skal være foder, så tvivler jeg på de opdager om der mangler en.


  • #22   29. jun 2012 Husk lige på, at det ikke bliver en myndighed, fuldstændig som Pia B siger om DB, bare fordi man starter en forening, og kalder sig "dyrepoliti".

    Det er ikke så simpelt, og dyrepolitiet i udlandet, der er privat, virker ikke så godt som mange går og tror.
    Vi har allerede en forening der udøver selvtægt, i form af AlleDyrsRet. De begår indbrud o.l. for at redde dyr, der efter deres mening ikke bliver passet ordentligt. Dette har ingen ret til - heller ikke politiet.
    Der skal en dyrlæge med ud og se på tingene.

    Politiet har så meget om ørerne, at de ikke engang har tid til at se på småindbrud. Hvis de skal have mulighed for at se på dyr, er der nødt til at blive smidt flere midler i politiet, og der skal ansættes flere, for de er underbemandet, og får nogle underlige opgaver de skal udføre, frem for at lave deres arbejde.
    Som ved så meget andet, ligger problemet reelt ikke ved politiet, men i den måde politiet administreres på.

    Jeg siger blankt nej tak til et privat dyreværns politi.
    Der skal sq ikke komme en tilfældig selvhøjtidelig person her hjem, og fortælle min hvad jeg skal og ikke skal gøre.

    En positiv ting ved DB er, at politiet faktisk lytter på dem, og rykker ud på DB's foranledning.
    Politiet har haft, og har sikkert stadig, rigtig mange problemer med at folk ringer og anmelder ligegyldige ting, så de har en tendens til at agere ligeglade når man ringer. Men så kan man jo spørge sig selv, om det reelt er politiet den er gal med, eller dem der indgiver falske anmeldelser, fordi de f.eks. har et horn i siden på naboen.

    Jeg siger ikke at det er i orden, at politiet ikke tager sig af tingene. Det jeg prøver at sige er, at man måske lige skal sætte sig ned og tænke sig om en ekstra gang, før man bare giver politiet hele skylden.

    Der skyder jo også nye dyreværnsforeninger op hele tiden. Fælles for dem alle er, at jo større de bliver, og jo flere penge de hiver ind, jo mindre går de op i generel dyrevelfærd og jo mere er de fokuserede på ting, der kan hive penge ind til dem.

    Dyreværnet der har et internat i Rødovre er ikke så store, men her kan man også se problemet med at de er vanvittigt højrøvede, og siger nej til hjem, hvis der f.eks. ikke lige er 500m2 grund, hunden kan komme ud på (overdrivelse fremmer forståelsen... Men det er faktisk underlige ting de mener der inde).

    Slut med surt opstød her fra.


  • #23   29. jun 2012 Til little pigz smiley jeg syntes du er et super menneske, og jeg ville have gjordt det samme som dig .. I forhold til at starte en form for dyrpoliti , så skal du endelig sige til hvis du mangler støtte og en hånd, selvom vi bor så langt væk fra hinanden , vil jeg meget gerne hjælpe

  • #24   29. jun 2012 jeg er 37 år og har 3 børn som jeg skal forgå med et godt eks og jeg havde gjort nøjagtigt det samme som dig i sådan et tilfælde... og jeg ville endda have fortalt mine børn det bagefter! Der er forskel på at stjæle for egen vindings skyld og så på at fjerne et dyr fra forhold der klart er ulovlige!

    Det er godt du melder det og virker det ikke at melde det til db så ring til politiet og sig at de ikke har vand! Det er lovpligtigt at dyr har rent vand til rådighed hele døgnet (mad behøver de ikke har hele tiden) når det er dyr der drikker vand normalt og så kan politiet faktisk fjerne dyrene hvis ikke det bliver overholdt.


  • #25   29. jun 2012 Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort i din situation, men som du selv skriver opdager de nok ikke at den ene er væk.
    Jeg ville som en anden skriver kontakte div sladderblade og sende dem de billeder du har taget. Så skal der nok kom gang i sagen, når først der er mediedækning på.


  • #26   29. jun 2012 Jeg er da glad for jeg ikke er den eneste.

    Jeg går ikke til medierne med det.
    Det er jo min tidligere arbejdsplads og muligvis min kommende. De kender mig.
    Men jeg gør noget ved de marsvin lige meget hvad.

    Jeg ringede ned til dem tidligere og sagde det var mig der havde lukket marsvinene ud.
    De nævnte ikke noget om et manglende marsvin.

    Jeg er rimelig sikker på jeg får jobbet.
    Hvis det sker, så skal jeg nok selv personligt sørge for at de marsvin får nogen ordenlige levevilkår..

    Stine Bianca.. Tusind tak :).
    Jeg skal nok sige til. Men det er jo først om et stykke tid.
    Hvis det skulle ske.



  • #27   29. jun 2012 Hvad sagde de til det med at du lukkede dem ud?

  • #28   29. jun 2012 Hende jeg snakkede i tlf. med sagde tak for at jeg ringede, og så sagde hun at jeg lige skulle have sagt det til en af de ansatte.
    Men nu kender jeg hende, og de andre, så de gjorde ikke det store ud af det.

    Jeg fortalte dem min mening, og der fik jeg svaret "de bliver delt op i 2 kasser imorgen"
    så har de i det mindste mere plads, men stadig ikke tilstrækkeligt.

    Men som sagt, hvis jeg får jobbet så skal de nok få nogen ordenlige vilkår, og hvis ikke.. - Så går jeg til medierne!



  • #29   29. jun 2012 Det var så lidt smiley håber du får jobbet, så du kan gå ind og ændre på deres forhold for marsvine..
    Hvis du ikke får jobbet så syntes jeg du skal melde dem, os selvom det er din tidligere arbejds plads .. Det er jo op til dig, men det kan du ihvertfald sagtens være bekendt smiley


  • #30   18. jul 2012 Ville lige opdatere.
    Jeg fik arbejdet, og fik snakket med min chef.
    Foder marsvinene(dem der er tilbage) har fået et større bur.
    Og de er nu blevet så store at det nu er kælemarsvin, alle marsvin der fremover vil blive købt til foder, ryger derned.
    Jeg har ikke kunne få dem til at opdele dem efter køn.. Meen så langt så godt, og så håber jeg på, jeg kan få noget mere fornuft ind i min chef.


  • #31   18. jul 2012 Det håber jeg da osse .. Men godt de har fået mere plads smiley har de fået afvide du tog en med hjem ?? smiley

  • #32   18. jul 2012 Hun kom ned i min taske med min fleece trøje, hvor der var blødt og mørkt.


  • #33   18. jul 2012 Nej Stine :)...
    Men de har heldigvis ikke opdaget det :S!


  • #34   18. jul 2012 ja det må jeg give dig ret i Rikke og mutterne. Jens der stod intet om det i hende opdatering, om de havde opdaget det endnu, så du må selv læse det hele smiley
    men skidt være med det ..

    til little pigz . det var da heldigt at de ikke har opdaget det:-).. er så glad for du fik jobbet, så du kan være en form for opsyns kvinde i henholdt til de kære mutters leve forhold smiley


  • #35   18. jul 2012 Det er jeg godt nok også.
    Jeg fik dem overtal til at købe noget Tima mega C, så de får heldigvis også noget ordenlig føde.. Før fik de havre:S...


  • #36   18. jul 2012 Jeg har forresten også fået en forklaring på det med kassen..
    De havde lige fået marsvinene og de havde kun 1 kasse... Så det var kun 1. dag de var i den kasse, til de kunne købe en kasse mere?...
    Hvorfor de ikke bare satte dem i løbegården, kunne de ikke svare mig på...


  • #37   18. jul 2012 Det var da altid noget smiley det bliver da bedre og bedre for dem .. Tror de små er dig dybt taknemlig ..
    Det var da lidt underligt at de ikke bare kunne købe en kasse mere Hmm , men som du skriver så kunne de jo have sat dem ned i løbegården ..


  • #38   18. jul 2012 Ja jeg forstod det heller ikke helt...
    Og de kunne da bare smide dem i løbegården, hvis det var et problem..
    Men de virker ærligtalt ligeglade med dem derude... Nu er det altså KUN foder dyr, i deres hoveder......


  • #39   18. jul 2012 Er jeg den eneste, der gerne vil vide, hvor det er? smiley Hvordan går det med den lille gris?

  • #40   18. jul 2012 Jeg har før skrevet jeg ikke skriver hvor det er.
    Det er min arbejdsplads, og jeg vil ikke hænge dem ud.
    Kan fortælle så meget at det er en større hestestald, og jeg træner og passer deres heste..

    Min pige har det fint, jeg tror dog hun er drægtig. smiley
    Ellers så er hun blevet rimelig snak saglig og kommer gerne hen til lågen for at hilse :).


  • #41   18. jul 2012 Fangede???

    Det er skam ikke indavl jeg er bekymret for.
    Mere for at hun ikke er særlig gammel(hvor gammel vides af gode grunde ikke;)).
    krydser fingre for hun ikke er drægtig..


  • #42   18. jul 2012 Jens. Jeg skal ikke avle, og jeg kunne aldrig drømme om at avle på en fodermutte.

    En abort er udelukkende!
    Har aldrig hørt om en gnaver abort, og vil ALDRIG udsætte en gnaver for sådan noget!


  • #43   18. jul 2012 Hvor er det lige du har den information om aborten fra??? :S

  • #44   18. jul 2012 det kan godt lade sig gøre at give en mut en abort men der vil ofte tilstøde en livmoderinfektion så og så kan man ligeså godt få grisen sterilliseret, for det vil sansynligvis ende med den skal have fjernet livmoderen for at få fjernet infektionen... sterillisation af et marsvin er et ret stort indgreb når den ER gravid da livmoderen så er forstørret og der går meget mere blod til under operationen, dvs den risikerer at dø af blodtab undervejs. Hvis man vil have et hunmarsvin sterilliseret bør det gøres når den IKKE er gravid.
    Alt i alt er chancen for det går godt større ved at afvente en naturlig fødsel.


  • #45   18. jul 2012 Tak for den information Susan smiley

Kommentér på:
Kom til at stjæle et marsvin :S

Annonce