{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Chinchilla spørgsmål {{forumTopicSubject}}

ja jeg har fået lov til at måtte få sådan nogen smukke dyr men har bare nogen spørgsmål

de skal have sandbad men skal badet stå inde hele tiden ved dem eller skal det ud igen efter fx en time

mit andet spørgmål er kan de leve alene eller skal der være der være to

det 3 spørgsmål har læst at de kan blive tamme kan de blive tamme det var alt fra mig og tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla spørgsmål
  • #1   3. apr 2012 og i må gerne komme nogen ting så jeg kan lære extra meget smiley

  • #2   3. apr 2012 Håber dette er svar nok:
    (link fjernet)
    http://simsesdyr.weebly.com/aktivering-og-traeligning.html

    Du skal dog huske at chinchillaer ikke er et kæledyr, men hobbydyr. De kan nemt blive håndvante - men "tamme" bliver de sjældent.


  • #3   3. apr 2012 Nogen har sandet stående hele tiden, andre tager det ud.
    Jeg vil råde dig til at tage det ud, og kun have det der inde ½-1 time, som du selv er inde på.

    Om de skal gå alene eller 2 og 2, er 100% op til dig.
    Hvis du køber en voksen, der har gået med en anden hele livet, vil det være synd at lade den gå alene, og det vil ligeledes være synd, hvis du køber en der har gået alene hele livet, som pludselig skal gå med en anden.

    Men hvis du køber en på en 8-12 uger (der hvor de kan blive taget fra), så er det hip som hap (kan dog være at den opdrætter du vælger, har nogle krav til det)

    De færreste bliver tamme så de gider sidde og nusse. De vil gerne ud, og kan lærere ting, men de foretrækker at løbe rundt og selv undersøge ting-

    Anskaf bogen Chinchillaer Hjemme, lån den evt. på biblioteket.
    Den er en smule outdated, men det mest basale er stadig godt nok, og den vil sørge for at du får en god grundviden.


  • #4   3. apr 2012 okeey tak smiley

  • #5   3. apr 2012 Jeg lader dem sandbade når de ude og løbe... vis det står inde hele tiden pisser de i sandet...

    Jeg har altid holdt to men mine forældre har holdt 1 alene uden problemer...
    dog vil jeg STÆRK anbefale vis du vil holde en skal det være fra lille af og den ikke har gået sammen med andre andet end mor og eventuelle søskende, aldrig splitte to voksne og lade dem gå alene det syntes jeg er lidt synd....

    De kan blive Tamme men ikke på sammen måde som feks Kaniner, hunde osv. de ikke så glade for at blive pillet ved(min erfaring) men lidt nussen bag ørende, under hagen, evt. armhulen lidt maven kan de godt lide.
    men som hunde er de ikke født tamme de skal gøres tamme ved kontakt og følse og ingen tvang.

    Lån eller køb evt. nogen Chinchilla bør smiley

    Mvh Mette...


Kommentér på:
Chinchilla spørgsmål

Annonce