{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

camilla b
camilla b
Tilmeldt:
14. mar 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31

Chinchilla - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg går og venter på min chinchilla unge som er klar til at komme fra moderen om et par uger.. Jeg har læst en del om dem, men det er den første chinchilla vi skal have, og jeg har så fået afvide at det er bedst at købe en han, da de er nemmere at gøre tamme..

Hvad syntes i ?

Så vil jeg høre om i har erfaring med den der "flying saucer wheel", der er postitiv feedback på den mange steder, og kender i en hjemmeside hvor man kan købe dem? smiley

hvis i har nogle gode fif til en førstegangs chinchilla ejer, så kom gerne med dem smiley

Håber i kan hjælpe smiley God dag..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla - spørgsmål
  • #1   11. jul 2011 Skal du ikke have to? Det ville jeg i hvert fald vælge. Mine har meget glæde af hinanden.

    Mine chins har sådan et hjul i rustfri stål, købte den hos maloubi.com
    Her kan du min Wilma der bruger den: (link fjernet)
    Jeg synes den er pengene værd - du skal ikke købe en i plast da chinchillaerne kan finde på at spise det.

    Må man vide hvilken avler du køber den hos? smiley


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #2   11. jul 2011 Jaa, det overvejede/overvejer vi også, men hvis man nu køber 2, så skal buret vel være mega stort? og ved du så om 2 hanner fra samme kuld kan gå sammen?.. Fik bare afvide det ike var noget problem at have en, hvis den bare blev aktiveret og kom ud dagligt smiley

    Ja det er ligepræcis sådan et hjul smiley Fedt..

    Jamen det er i Dyfo, i Esbjerg.. Mener de køber dem af en på Fanø.. Den er hvis og grå smiley Rigtig sød, og tam.. Har været nede flere gange og snakke med den..



  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #3   11. jul 2011 Det bur vi har bestilt er 134 høj, 100 bred og 100 dyb

  • #4   11. jul 2011 To hanner, fra samme kuld, kan godt gå sammen, sagtens smiley
    - og buret lyder til at have en fin størrelse til to.
    Er det en dyrehandle du køber fra?


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #5   11. jul 2011 Okay, jamen det vil jeg da lige se på så smiley

    Ja det er smiley


  • #6   11. jul 2011 Det bedste ville være en god opdrætter, men det må du selv om smiley

    Buret lyder fint til en eller to. Hanner kan sagtens gå sammen.


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #7   11. jul 2011 Jaa, jeg kender dem lidt dem der har butikken.. så smiley Har lige ringet og sagt vi gerne vil have den anden han fra kuldet også.. smiley Så det skal nok blive spændende..

    Jeg har lige købt mig fattig på den der hjemmeside, nøj der er mange gode ting!



  • #8   11. jul 2011 Er enig med Simone, opdrættere er at foretrække smiley
    Tjek petpile.dk ud smiley


  • #9   11. jul 2011 Hehe, ja okay smiley

    Jeg forkæler også mine dyr hele tiden. På en måned brugte jeg 1000 kr på legetøj, kun til chinchillaerne.

    Kan ikke lade vær.


  • #10   11. jul 2011 Nårh ja. En hængekøje eller to, ville være godt til dem smiley

  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #11   11. jul 2011 Haha ja jeg kom da også lige af med 800 kr.. Har købt en "spidshængekøje" hed den vidst.. der var plads til to på den :p.. wee glæder mig helt vildt nu smiley

  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #12   11. jul 2011 hold da op det er nogle faverige ting de har derinde :p..

    Lidt for pang til mig.. Men det er da pænt smiley


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #13   11. jul 2011 Cecile B: Det er en god en du har de kan bade i er det ikke? Så ryger det ikke ud over det hele vel? smiley

  • #14   12. jul 2011 Den er god ja, men har den dog ikke mere, da jeg ikke er så meget for at mine dyrhar plastisk, så det var bare en jeg købte, til jeg fandt noget andet.

  • #15   20. jul 2011 1. Du behøver ikke to dyr. En kan sagtens trives alene. Jeg ved ikke hvorfor så mange har travlt med at de absolut skal gå i par. Det er et relativt nyt fænomen.

    2. Om hannerne er fra samme kuld, er totalt underordnet. Chinchillaer er relativt nemme at sætte sammen. Jo yngre jo bedre. Men igen, I behøver ikke 2.

    3. Nej, hanner er ikke mere tamme end hunner. Det er hip som hap hvad du får af køn.
    Nogle dyr er meget lette at gøre tamme, mens andre slet ikke gider det der nusse-pjat. Man kan faktisk få unger fra samme kuld, hvor en er glad får håndtering, og en anden overhovedet ikke gider, selvom de er blevet håndteret lige meget, fra helt små.


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #16   21. jul 2011 Furrytails smiley Tak for svar!

    Vi skal hente dem idag, og det er 2 hunner vi får.. vi fik afvide at den ene vi skulle have var en han, men så kiggede chefen lige og så var det altså en hun smiley Så nu får vi to piger fra samme kuld smiley istedet for 2 hanner..

    Glæder mig helt vildt!


  • #17   21. jul 2011 Håber du ligger billeder ind af dem smiley

    God fornøjelse med de to små smiley


  • #18   21. jul 2011 Husk lige selv at checke kønnet på dem.
    Du kan ikke være sikker på at en dyrehandler kan se sådan noget.
    http://i168.photobucket.com/albums/u180/Darthsugemalle/Posterkoen.jpg


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #19   22. jul 2011 Jeg tjekkede lige igår igen, og jeg syntes også det ser meget ud som hunner begge to.. Har en bog hvor det også er vist nemlig.. måske jeg lige skulle tjekke igen smiley

  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #20   25. jul 2011 Halløøj igen allesammen.. skriver lige herinde igen bare smiley

    Nu har vi fået de to små piger hjem, og de er bare SÅÅ søde.. I kan tjekke dem ud når de bliver budt velkommen herinde hehe.. smiley

    Har lige et spørgsmål mere..
    Vi skal på ferie her i uge 34, i en uge.. Og så er der vidst lidt forskellige meninger om hvor vidt de skal ned i dyrehandlen og passes eller om jeg skal lade dem blive hjemme og få en herop og se til dem.
    Jeg VED at i dyrehandlen skal de sidde i et lille bur uden etager, og de kommer højst sandsynligt ikke ud.. Men hvis de skal blive hjemme kommer de heller ikke ud, men i det mindste har de deres eget bur med meget mere plads.. What to do smiley Fandt en side på nettet hvor der stod de godt kunne være alene i et par dage hvis de fik nok vand, mad, hø og sandet var hos dem.. Så kan min veninde komme 3-4 gange mens vi er væk..


  • #21   25. jul 2011 Det er ulovligt at lade dyr være alene i over 24 timer. Og jeg ville helt klart få nogen til at komme og give mad + vand en gang om dagen smiley

  • #22   25. jul 2011 Man kan altså sagtens være væk en weekend uden det er et problem.
    Loven er dum på mange måder. Det giver måske mening med hunde og katte, men mange andre dyr betyder det ikke noget for, hvis de ikke bliver tilset dagligt.

    Jeg ville lade dem blive hjemme, og så få en til at tilse dem hver til hver anden dag.
    Hver dag er naturligvis det bedste, men de tager ikke skade af kun at blive tilset hver anden, så længe de har mad og vand ad libitum.

    De skal ikke ned i en dyrehandler. Det er synd at rive dem ud af deres vante omgivelser, og ind et sted hvor det larmer.
    Det er noget andet, hvis de kommer hjem til en ven eller noget familie midlertidigt.


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #23   25. jul 2011 Hmm ja okay, så tror jeg at jeg lader dem blive hjemme og får en veninde til at komme og se til dem hver/hver anden dag.. Jeg syntes nemlig også ved næmere eftertanke at det ville være synd at tage dem ned i dyrehandlen.. Tak for svar :)! For ALLE svar, hehe smiley

Kommentér på:
Chinchilla - spørgsmål

Annonce