{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Svært at finde en kaninunge? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det så svært at finde en løvevædder unge?
Jeg har søgt i flere måneder nu! - både på nettet (avlere) og hos dyrehandlere uden held... smiley

Er det virkeligt så svært at finde en kaninunge (løvevædder eller dværgvædder) - eller er det bare mig der ikke har søgt de rigtige steder ???

Jeg synes 3 -4 måneder er lang tid i at søge efter en kaninunge uden at finde en smiley

Jeg søger en isabella, creme, hvid, eller madagaskarfarvet DV el. LV

Hvor hurtig er i andre til at finde en kanin, hvilke egenskaber kigger i efter hos en kanin?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at finde en kaninunge?
  • #2   14. feb 2013 hej....
    jeg har af og til haft både løvevædder herinde og dværgvædder
    og synes da af og til at jeg støder på annoncer med det, eftersom at eg selv søger i løvehoved, løvevædder og dværgvædder....

    men selvfølgelig hvis du søger en specifik farve og det skal kunne bruges til udstilling så kan det godt være at det er svære smiley


  • #4   14. feb 2013 Dværgvæddere er ikke svære at finde.

    Jeg venter et kuld løvevæddere og dværgvæddere med rex pels om 14 dage.


  • #5   14. feb 2013 Tak til alle der har taget tid og svaret! smiley Jeg må være mere tålmodig, men det kan godt være svært til tider hihi :o)

    @Line - Stald Bosak < - Tak for alle de links! Jeg skal kigge dem alle sammen igennem smiley

    @TanteTuts - Kaninen jeg søger er kun til kæl, men jo søger nogle bestemte farver, og jeg kan godt lide når deres kroppe er robuste og ansigtet er rundt, så jeg skal helst også kunne se forældrene inden jeg køber ungen... Jeg er også ny herinde, men det er svært at være tålmodig hihi smiley

    @LGF-kaniner - Har du en hjemmeside hvor man kan se hvilke kaniner der venter kuld? smiley





  • #6   14. feb 2013 Ja det har jeg smiley

    www.LGF-kaniner.com

    Fenja og Silver kuldet er ikke kommet på under planlagte kuld, men de er parret. Det er ved Mellow og Ingo der kommer 50% løvevæddere smiley


  • #7   14. feb 2013 hvis du er interesseret så har jeg da en hun til salg, hun er godt nok 7 måneder, men hun er rigtig meget kælen og kontaktssøgende, hun er isabellafarvet med et sort/gråt slør.....hun er dejlig fast og robust og et stort rundt hoved, med den lidt flade snude agtige måde..............hvilket begge hendes forældre også har.....hun er kæledyrsbedømt på udstilling

  • #8   14. feb 2013 Jeg søger desværre en han, højst 10 uger gammel smiley - Hun lyder ellers meget smuk

  • #9   14. feb 2013 ja øv du søger en han, for har os en unge på 12 uger smiley men den er hvid og spættet smiley

    har en lævevædder han kælen men han er fra november 2011 smiley men han er også meget kælen og skøn smiley

    de er alle under mine annoncer herinde smiley


  • #11   14. feb 2013 @Pauline // Stald Florine © - Ja det kan man godt sige det er, men ikke når man leder efter en bestemt farve køn og alder smiley Tak for linket, jeg holder øje om der kommer nogle unger her på siden smiley

  • #12   14. feb 2013 Prøv på kanin liv:)

  • #13   15. feb 2013 Nu er det jo først her i foråret at alle ungerne vælter frem.....så du har bare kigget på den forkerte årstid smiley

  • #14   15. feb 2013 Der kommer jo mange unger nu som Anne siger :).
    Men løvevæddere er jo heller ikke lige den race der er FLEST der avler, for det er jo faktisk bare en mixer smiley


  • #15   15. feb 2013 @Anne A - Jo kan kun give dig ret, det er ikke den rette årstid for avlere, det er simpelthen for koldt for de små unger! Jeg må vente lidt til april - håber på et babyboom smiley

  • #16   15. feb 2013 Løvevæddere er heller ikke den mest udbredte race smiley Har du kontaktet Lena, Stald Twister og Højs Kaninland? Vi har allerede mailet sammen, men jeg får som sagt først unger senere på foråret.

  • #17   15. feb 2013 @Lykkeline - Nej det er de nemlig ikke... Jeg har kontaktet Lena og venter svar fra hende. smiley
    De andre to du anbefaler kigger jeg lige på smiley


  • #18   15. feb 2013 Jeg ved at Højs kaninland har løvevæddere i s/h japaner, men jeg ved ikke om de har i andre farver smiley Twister kender jeg ikke særlig meget til, hun har mest hopkaniner men også løvevæddere, men måske kender hun nogen der har en brugbar unge smiley Lena er mit bedste bud

  • #19   15. feb 2013 Ahrenkiels hermelinavl - Løvevædderen er ligeså meget et mix, som alle andre racer er. Det er en ny race ja, men alle racer er jo udviklet via krydsninger. Så længe at det er en godkendt race indenfor DK, synes jeg at det er noget pjat at kalde den et mix, når der trods alt avles på rene dyr.

  • #20   15. feb 2013 højs kaninland har løvehoved, løvevædder og dværgvædder i s/h og s/g japanertegnet

  • #21   15. feb 2013 Tak smiley Jeg har kigget på hoejs-kaninland.dk/ - de har nogle skønne kaniner, men jeg søger nogle andre farver.

    Stald Twister har ikke nogle unger lige pt. men hun forventer kuld til marts/april så vidt jeg husker..

    Hvad kigger i efter hos en kanin, altså udseende mæssigt?

    Jeg kan f.eks. bedst lige når de har runde ansigter og store kinder i modsætning til rex kaniner, der har mere spidse ansigter.. Kroppen skal være robust men forbene skal helst ikke være så høje.





  • #22   16. feb 2013 http://www.gnavergalleri.dk/galleri/18592-kanin_vaks

    lidt ligesom ham her he går jeg efter...... stort rundt, bredt hoved...lidt som næsen trykket flad uden at være det.....godt fast robust krop og dejlige store brede hængeøre, samt en god manke og totter bagpå nå det er løvevædder


  • #23   16. feb 2013 Jeg går efter om dyret er racetypisk. Nu har jeg jo selv valgt en race, der skal være kompakt, så det er naturligtvis det, der interesserer mig mest. Jeg vælger dyr ud fra pelskvalitet, farvens kvalitet, hvad der ligger bag, hvordan ørestillingen er, kaninens holdning, og ja, generelt hvordan den overholder standarden. Havde jeg f.eks. belgisk hare i stedet, var det nogle andre ting, jeg holdt øje med smiley

    Dog er det langt fra udseendet, der er vigtigst for mig. Er en kanin helt perfekt i kropstype, men hidsig, hører den på ingen måde hjemme hos mig. Mine kaniner er først og fremmest mine kæledyr! smiley


  • #24   20. feb 2013 Ihhh altså... hvor er det svært at vente og finde en dv. unge smiley

    Bruger næsten hele dagen på at kigge på kaniner på nettet, men desværre er der ingen unger lige pt. hos avlere...

    Hvad synes i egentlig om cashmere/satin pelset kaniner. Er det besværligt mht pelsen ?


Kommentér på:
Svært at finde en kaninunge?

Annonce