{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

nick K
nick K
Tilmeldt:
10. jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Marsvin har svært ved at spise. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er den heldige ejer af en charmetrold af et marsvin som jeg fik da hun var 3 år gammel.
Men har desværre fundet ud af at hun havde lange tandspidser bagerst i munden, så hun har haft tygget skævt i lang tid, hvilket gør nu at hun også sliber dem skævt.
Jeg havde hende så til en dyrelæge som har speciale med gnavere for at få det ordnet da det gjorde ondt på hende og hun tabte sig.
Her 2 uger efter spiser hun meget langsomt stadig, og er begyndt at skulle have en smule smertestillende medicin for at hjælpe hende med at vende sig til at prøve at tygge lige.
Men mit store spørgsmål er at jeg søger nogle ideer til mad der er nemt at tykke og som også kan fede lidt på sammentid.

Det skal siges hun stadig er glad og trives, hun kommer stadig for at spise, det tager bare lang tid for hende da hun ikke kan finde ud af at tygge rigtigt.

Håber i har nogle gode forslag til at kunne sammensætte en lækker fedende men blød menu til hende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin har svært ved at spise.
  • nick K
    nick K Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   14. jun 2015 hun spiser stadig hø. men langsomt,
    Og nej de går aldrig alene, men hun spiser alene nogle gange løbet af dagen mens jeg vejer hende, for ellers bliver hendes mad spist for hende.


  • #4   14. jun 2015 Overvej om hun ikke skal aflives.
    Man kan fint få filet eller klippet tænder på en gnaver, men hvis det ikke går over relativt hurtigt, og man ender med at skulle ordne tænder jævnligt, kan det nok diskuteres hvor godt et liv dyret har desværre.

    Nu ved jeg ikke helt hvor du er fra, men du kan evt. prøve tanddyrlægen i måløv. (mener det er der den ligger). Det kan være de har ideer.

    Det er et skråplan hvis du begynder at give fedende mad og mad der er nemt at tygge. Hendes tænder skal holdes nede, så ved at give hende foderemner der nemt tygges, er man med til at forværre tilstanden, da tænderne så ikke slides korrekt.
    Hvis hun trænger til mere energi, kan du f.eks. prøve at supplere op med Critical Care. Man kan også bløde lidt piller op i lunken vand, og give det som tilskud, for at sørge for at der kommer energi. Men det må ikke være et helt måltid, da det som sagt er vigtigt at hun bruger tænderne rigeligt.


Kommentér på:
Marsvin har svært ved at spise.

Annonce