{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Josefine B
Josefine B
Tilmeldt:
16. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

om kaninunger! {{forumTopicSubject}}

hej alle på gnavergalleri!
jeg har en han og en hun kanin.
jeg regner med at sætte dem sammen til sommer, for jeg vil gerne have kaninunger:D hvor lang tid går der fra kaninen er drægtig til at den føder? og hvor gamle skal ungerne være før de kan vænnes fra moren?

på forhånd tak;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  om kaninunger!
  • #1   20. jan 2012 Det tager normalt 31 dage fra hunnen bliver parret til den får unger. Og efter 8 uger kan ungerne blive fravænnet og evt. solgt.
    Husk at der også er risiko ved at lade sin hun få kaninunger - den kan i værste tilfælde blive syg og/eller dø af det.
    Og vær også opmærksom på, at der kan komme op til 10 kaninunger, som du enten skal have plads til at beholde eller have afsætningensmuligheder for smiley


  • #3   20. jan 2012 Nu er jeg måske den sure: Men synes du bør overveje hvorvidt du vil sætte kaniner i verden - der er så mange kaniner til salg. Tænk hvis du får 9 kaniner? du skal jo have bure nok til at skille dem ad hvis du ikke får dem solgt..

    Men ellers enig med de andre ^^


  • #4   20. jan 2012 men kan du ikke sælge dem så smager de jo altså dejligt. og vil lige sige at unger kan fravendes efter 6 uger hvilkede er det normale hos avler. og de er bedst at slagte og har nået fuld størrelse omkring 6 månedes alderen

  • #5   20. jan 2012 Sanne hos hvilke avlere er det normalt at fravende 6 ugers unger? Det har jeg ikke hørt om før.

  • #6   20. jan 2012 Nej, jeg synes heller ikke jeg har hørt om nogen, der fravænner ved 6 uger. Det tror jeg ikke du finder mange avlere der vil sige...

  • #7   20. jan 2012 Kender rigtig mange som tager fra ved 6 uger, når moren bliver paret igen, når man køre dobbelt paring. Men det er måske ikke så meget med kælekaniner, de har sikkert som med alt andet også bedre ved at gå fulde 8 uger med sin mor, men kan man godt tage fra ved 6 uger uden de dør af det, og det har nogen betydning for væksten

  • #8   20. jan 2012 "de har sikkert som med alt andet også bedre ved at gå fulde 8 uger med sin mor"
    Det må jo gælde både for kæle, udstillings og slagtekaniner.
    Der er jo også en grund til, at Danmarks Kaninavlerforening siger man ikke skal sælge unger under 8 uger.


  • #9   21. jan 2012 hvor gammel skal kaninen være før den må få kanin unger:)


  • Josefine B
    Josefine B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #10   23. jan 2012 tusind tak for svar og gode råd! jeg regner ikke lige med at spise dem, men jeg kender masser der godt kunne være interasseret i en lille sød kaninunge! jeg venter med at sætte dem sammen til til sommer. igen tusind tak for alle svar og råd!

  • #12   23. jan 2012 Men det betyder ikke, at det er en god idé at aflevere sine kaniner til dyrehandlere, og da slet ikke ved en alder på 6-7 uger.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #13   24. jan 2012 hmm.Har altid fået af vide ved 6 -7 uger. LIgemeget, der var de vænnet fra, og moren var træt.

  • Josefine B
    Josefine B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #14   24. jan 2012 jeg har før haft marsvineunger som vi afleverede til en dyrehadel, og de havde det fint og sådan, men jeg ser lige tiden an og venter lige til til sommer med at avle på mine kaniner. så ved jeg lige hvad jeg har og forholde mig til smiley

  • #15   25. jan 2012 har lige snakkede med en avler og en dyrelæge, og de siger igen at efter 6 uge uge kan man godt tage fra, der drikker de stort set ikke mælk mere, så der er det kun adfærd de lære.

  • #16   25. jan 2012 det er så lidt at det er næsten ingenting,og de tager godt fra af fodret. tja adfærd, hvor mange er det lige der har store nok burer til de kan gå sammen?? jeg har og jeg lader hununger og hanunger gå sammen delt i køn, til de er 4 mrd, hvor efter hannerne kommer i hver sit bur de sidste to mrd

  • #17   26. jan 2012 hvordan man fungere sammen med andre "taler" sproget nøjagtig det samme som med hunde og heste og alle andre dyr. Det var også her moren ville lære dem hvilke planter man kunne spise og hvilke der er giftige. men alt dette har vi jo afskåret dem fra.
    Jeg har ungerne gående i to "store" flokke flokke efter de er taget fra, og der kan jeg se de har rigtig meget glæde af hinanden, iog lære at fungere i en flok, og det gør faktisk at en del af mine voksne kan gå sammen (forkorter bemærkninger) uden at gå hinanden ihjel, så er der selvfølgelig dem der er mere naturligt argassive, dem tager jeg fra og de får deres eget bur til de skal slagtes.


  • #18   26. jan 2012 hov en masse tast fejl hehe håber du forståd meningen alligevel

Kommentér på:
om kaninunger!

Annonce