{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

? om kaninunger :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt den her løvehoved hun for 14 dage siden og nu har hun så unger smiley Hun går sammen med min han, men han ka jo ik vær far til dem... Jeg vil gætte på de er en uge gamle ca., de har ik øjne endnu... Hannen går stadig inde sammen med hunnen, ungerne ligger i kassen smiley Ska han skilles fra så længe hun har unger? Hannen og hunnen enes fsuper fint og han har ik vært inde hos ungerne, så vidt vi har set smiley De går ude, har et stort drivhus plus tilhørende løbegård smiley Jeg har ik set hunnen har vært inde hos ungerne, men de 5 af dem ser fine tykke ud, hvor tit er en hun inde hos sine unger? Den ene unge ser meget tynd ud og jeg ved ik om jeg ska vente og se om den overlever eller hva jeg ska? Den ser godt nok ud til at søge...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? om kaninunger :)
  • #1   8. maj 2011 Hvis du gerne vil havde unger hver måned så ja! ironi!!!! Du skal skille dem ad, da du slider hunnen ned, Hannen vil altid forsøge at parre hende..

    Hun er kun ved sine unger 1-2 gange hvert døgn smiley


  • #2   8. maj 2011 Hannen og hunnen skal ALDRIG gå sammen.. KUN unger parring, som tager få sekunder.. Hun er jo nok drægtig igen - stakkels kanin.
    Skild dem ad hurtigst muligt. - Underligt at hannen ik har dræbt ungerne endnu, det plejer de at gøre når de får muligheden.

    Hunnen er hos ungerne to - tre gange i døgnet, hvor de får mælk.


  • #3   8. maj 2011 Under parring*

  • #4   8. maj 2011 Du kan sagtens risikere, at hun får et kuld igen om en måneds tid. Lad aldrig en ukastreret han og en hun gå sammen, de avler unger med ca. en måneds mellemrum til hunnen bliver slidt op af det. Det er rent ud sagt dyreplageri, og svarer til at du blev gjort gravid hver 9. måned smiley Ved godt at man ikke helt kan sammenligne kaniner og mennesker, men det er slet ikke iddylisk, og hunnen bliver monster stresset af at hannen konstant er i numsen på hende for at parre hende.

  • #5   8. maj 2011 Her er det så langt fra dyreplageri, for han render så ik i røven af hende hele tiden!!!!! Men tak for svar!

  • #6   8. maj 2011 På de tidspunkter han ikke render hende i r*v slapper han nok af smiley

    Kaniner skal helst bare gå for sig selv smiley alene i et bur, det kan gå galt, selv med 2 hunner.


  • #7   8. maj 2011 Tja, du kan godt forvente, endnu et kuld unger om en måneds tid + en ødelagt hun kaniner efter nogle flere måneder, hvis du ikke fjerner hannen.

  • #8   8. maj 2011 Det er dælme dyreplageri. Han parrer hende hver gang han får en chance for det, hvis det ikke er dyreplageri ved jeg ikke hvad det er. Kaniner er kolonidyr og mødes KUN for at formere sig. To kaniner skal ikke gå sammen, og slet ikke en hun og en han. Desuden kan du risikere at hunnen bliver så stresset af at have hannen i nærheden hele tiden, at hun slår ungerne ihjel.

  • #9   8. maj 2011 Slap da lige lidt af! Ingen dyr her i huset lider under dyreplageri, jeg er god mod alle mine dyr, spørg hvem som helst! Hanne er i løbegår for sig selv nu og hunne har sin egen løbegård plus drivhuset og de har bure i løbegårdene også smiley Og for efter tiden kommer de kun sammen hvis vi ska ha flere unger smiley de ka både se hinanden gennem drivhuset og både se og lugte hinanden gannem hegnet som skiller løbegårdene af!

  • #10   8. maj 2011 Jeg er helt rolig, jeg synes bare IKKE at det er iorden når folk er useriøse omkring deres dyr smiley Og det var jo ikke just det du skrev i dit forumindlæg, der skrev du at dine to kaniner gik sammen :-)? Så det er måske lidt svært at vide hvad man skal rådgive omkring, når du pludselig ændrer forklaring.

  • #11   8. maj 2011 Du skriver, at det ikke er dyrplageri, at en hun og ikke kastrereret han går sammen hele tiden - det er så bare ikke helt korrekt, for jo det er dyrplageri.

  • #12   8. maj 2011 Og det eneste jeg siger er, at det er dyreplageri at have en hunkanin og en ukastreret han gående sammen. Hvis du ikke har det, hvorfor føler du dig så truffet ;-)?

  • #13   8. maj 2011 I er simpelthen en flot latterlige pigebørn smiley Der er jo ingen af mine kaniner der har lidt overlast på nogen måde smiley Troede det her var et seriøst forum hvor det er tilladt at stille spørgsmål, men ak og ve den der kommer til at stille et forkert spørgsmål smiley

  • #14   8. maj 2011 Og ja de har gået sammen i små 14 dage indtil kl. 19 idag og kommer fremover kun til at gå sammen hvis en parring ska finde sted...

  • #15   8. maj 2011 Jamen jeg vil da med glæde være et "latterlige pigebarn", hvis bare du forstår, at de ikke skal gå sammen smiley

  • #16   8. maj 2011 Må indrømme at jeg synes at du, Maria, er den mest useriøse herinde smiley Jeg har langt mere viden og erfaring om kaniner end du har, det ses tydeligt af dette forum. Så lad mig bare være et latterligt pigebarn, for det er tydeligvis et positivt udtryk i denne sammenhæng smiley

  • #17   8. maj 2011 Ik fnoget, men hvad havde du regnet med der ville ske ?

  • #18   8. maj 2011 Ja jeg havde da regnet med der kom ungerne, derfor købte vi jo en hun til vores han smiley Nu er sagen bare den at der hvor vi købte hende, sagde ejer at de to andre kaniner hun gik sammen med, var to hun kaniner... Deres hankaniner gik i bure for sig selv... Så vi ku jo på ingen måde vide at hun var gravid og det blev vi heller ik oplyst om at hun sku være... Vores han ka umuligt være far til disse unger, idet de kun har gået sammen i 14 dage og der går ca. 31 dage inden hunnen føder smiley

    Men hvis der er mere jeg ska vide om kaninunger, må i gerne dele jeres viden ud smiley Vi har ik rørt ved ungerne, kun tjekket at de alle har det godt og de ser fine tykke ud allesammen... De har pels, men ik øjne endnu, dog er der en som ser ud til at åbne øjnene lidt... Hun begyndte at bygge rede og plukke sig 3 dage efter vi fik hende hjem...


  • #19   8. maj 2011 Har i først opdaget at hun havde fået unger i dag?

    Der er delte meninger mht. til at tjekke reden, nogen avlere mener at man skal lade reden fuldstændig være, men jeg hører til den halvdel der synes at det er vigtigt at tjekke at der er varme dernede. Derfor tjekker jeg en gang om dagen om der er liv i de små, så jeg i så fald kan fjerne døde unger. Man skal altid røre ved morkanin med begge hænder inden man stikker hånden ned i reden, men dine unger er ved at være så store så det ikke er noget problem længere smiley I tilfælde af at der kommer et kuld unger mere indenfor den næste måned, skal du overveje hvad du vil gøre med dem, f.eks. om du vil lade dem være eller om du vil aflive dem humant. For det vil være meget anstrengende for morkanin at passe to kuld på én gang.


  • #20   8. maj 2011 Altså jeg afliver simpelthen ik sån nogle små søde unger, det ka jeg simpelthen ik smiley Og ja vi har først opdaget det idag, jeg ville bare lige tjekke om der var hø nok i kassen i løbegården, selvom hun har et helt drivhus med hø, og så så jeg der var noget der bevægede sig smiley Der er fint varmt hos dem og de ser super fine ud smiley

  • #21   8. maj 2011 Jeg vil gætte på hun har født den 1 maj, eftersom hun plukkede sig selv og byggede rede den 27 april, jeg ka læse mig til de begynder med det nogen dage før de ska føde?

  • #22   8. maj 2011 Det er meget forskelligt, nogle hunner plukker sig få timer før de føder - så det er ikke til at vide, præcis hvornår de er født smiley

  • #23   8. maj 2011 Okay, men så ka de tidligst være fra den 27 april smiley

  • #24   8. maj 2011 De får normalt øjne fra 10 - 12 dage, så det kan også bruges til at regne ud hvor gamle de er smiley

  • #25   8. maj 2011 Så passer det nok med de er en uges tid, for de har som sagt ik øjne endnu smiley

  • #26   9. maj 2011 Næste gang din hun føder, kan du evt. prøve at finde en plejemor til de nye. Eller opflaske de ældste.

  • #27   9. maj 2011 Ja hvis hun får et kuld unger igen om en mdr. smiley Men hvor filan finder jeg en plejemor henne? Opflaske dem? Det er vel noget der ska gøres hver 2. time eller sån noget? Det ka jeg ik mht. arbejde og små børn smiley

  • #28   9. maj 2011 Ka det passe min han er madagascar farvet, hvis i kigger i min profil? Hva betyder madagascar otter? Min hun har samme farve som hannen, hun har bare en hvid stribe fra halsen og ned af skulderen, er hun så madagascar kappa?

  • #29   9. maj 2011 De skal have flaske morgen og aften. Så det er ikke svært smiley

    Du kan sætte annoncer herine allerede nu, og så håbe at der er en kanin der føder ca. samme dag, som din, og at den ikke får for mange unger smiley


Kommentér på:
? om kaninunger :)

Annonce