{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

En dejlig lille nyhed - Susse {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har en skøn lille nyhed jeg gerne vil frem med til jer, den kan måske have en lille betydning for jer, på et senere tidspunkt.

Jeg har et lille ønske barn i maven, jeg er 9 uger og 4 dage henne i min graviditet, og er rigtig glad, barnet er planlagt, og ønsket. Både jeg og min kæreste glæder os meget til at skulle være forældre.

Jeg skal føde til november. Og har termin 20. November.
Med min graviditet medfølger desværre også nogle hormonforandringer, og jeg kan til tider blive sur eller ked af det over ingen ting. Jeg kan til tider være meget træt, og mangle overskud, og derfor også være langsom til at svare.

Når vi når længere hen på året kan det være jeg ikke helt har det store overskud til at holde helt så meget øje med siden som hjælpeadministrator, som jeg har nu, men vil gøre mit bedste. Holder evt også en lille ferie fra GG når jeg har født, men jeg vil lige se tiden an og informere jer til den tid.

Håber i alle har haft en rigtig god påske og nydt vejret. Det har vi i hvert fald her hjemme, og så har vi jo været ude at overraske vores familier.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En dejlig lille nyhed - Susse
  • #1   21. apr 2014 Tusind gange tillykke Susse! smiley smiley
    Dejlig nyhed. smiley
    Forstår dig godt, du har jo også et liv udenfor skærmen, og der skal jo også være tid til dig selv og kæresten (og den lille selvfølgelig smiley )


  • #2   21. apr 2014 Susse, fantastisk!
    Så fantastisk som noget overhoved kan være!

    Så stort tillykke til dig og kæresten! Så skal du heller ikke sidde alene derhjemme mere! Lille mirakel dog.

    Mit hjerte bløder for alt går dig, og kæresten godt i fremtiden!

    Held og lykke med graviditeten! - Jeg er sikker på du tager alt med et smil og en rolig hånd! smiley



  • #4   21. apr 2014 Jens: jeg sidder da ikke alene hjemme, jeg har mine 6 ørkenrotter, og mit guldhamster smiley mine svigerforældre bor på den anden side af gaden, hvor svogeren kommer hjem kl 13 hver dag, og hunden er også hjemme. smiley og min kæreste kommer jo hjem fra arbejde mellem 15-18.

    Men vi glæder os rigtig meget. Og tak for lykønskningerne smiley


  • #5   21. apr 2014 Stald Rabbits Sweetie: selvfølgelig skal der nok komme et lille billede af min guldklump smiley vi får de første scanningsbilleder om 2-3 uger, hvor jeg skal til det der hedder nakkefoldsscanning. Så hvis i har lyst til at se dem også så kan jeg sagtens ligge det ind.

  • #6   21. apr 2014 Nåååå forfulan da! smiley



    Vis billeder af scanningen også! smiley


  • #8   21. apr 2014 Så ligger jeg billeder ind fra scanningerne også smiley

  • #10   21. apr 2014 Nej vi snakker ikke navne endnu, vi vil gerne vente til vi ved hvad kønnet bliver smiley

  • #11   21. apr 2014 Endnu engang stort tillykke søde Susse! Så blev det langt om længe officielt! smiley smiley

  • #12   21. apr 2014 Lulle: tak. Ja det har været hårdt at vente så længe med at sige det til familien smiley

  • #13   21. apr 2014 Hjertelig tillykke begge to smiley

  • #14   21. apr 2014 Aldrig dele sådan noget før uge 12...

    Men tillykke med det


  • #17   21. apr 2014 Pia: vi har set hjerteblink. Og fik derefter af vide at der så var 95% sikkerhed for at graviditeten vil blive gennemført, og vi derfor godt kunne dele den gode nyhed.

  • #18   21. apr 2014 Stald Rabbit sweetie: de første 12 uger er der stor risiko for spontan abort. Men ser man hjerteblink som kan ses fra uge 7 så er der stor sikkerhed for alt går godt.

  • #19   21. apr 2014 tillykke med det, men ja har også selv fremover holdt kæft indtil efter uge 12 efter jeg aborterede første gang i uge 11. Men knæk og bræk!

  • #20   21. apr 2014 Lisa: ingen anelse om køn, de fleste i familien håber på en pige. Men vi håber bare på et sundt og rask barn.

  • #21   21. apr 2014 Risikoen for aborter er øget frem til uge 12, også selvom man har set hjerteblink...

  • #22   21. apr 2014 Tillykke til dig og kæresten smiley

    Jeg kan nu ikke se der skulle være noget galt i at fortælle om sin graviditet inden man er nået til uge 12. Det må vel være op til den enkelte om man vil fortælle det tidligt eller ej? smiley


  • #23   21. apr 2014 Stort tillykke smiley

    Jeg fortalte det med det samme da jeg fandt ud af det.. Og der var jeg kun 5 uger henne..



  • #24   21. apr 2014 Glæder mig til scanningsbilleder smiley

    Jeg fik ved 12 ugers til nakkefolds og ved 20 uger ved misdannelses scanning smiley Det plejer først at være efter 17+ at man kan se kønnet smiley

    Hvis i overvejer det, så kan jeg godt anbefalde 3D scanning, der er en klinik ude ved Kraft biler smiley


  • #25   21. apr 2014 Beltane: den ved kraftbiler tilbyder køns+3D scanning fra uge 14, den overvejer vi meget.

    Ellers kan vi få kønnet af vide til misdannelses scanning i uge 20.

    Tak for alle lykønskningerne.


  • #26   21. apr 2014 Jeg mener det var omkring 20+ jeg fik taget 3-D, da hun så var mere eller mindre fuldt udviklet, men samtidigt ikke for stor til man kunne se hende vinke osv.

    Jeg fik en dvd med hjem hvor man kan høre scanningssygeplejesken fortælle smiley

    Jeg ved ikke om du kan se albummet, men det her er 3-D http://www.babygalleri.dk/fotoalbum/billeder/2092-3d-scannings-billeder-2009


  • #27   21. apr 2014 Jeg tror jeg får det gjort i uge 16 eller 17.
    Det er rigtig sjovt at se de billeder, det er anderledes i forhold til de almindelig scannings billeder som er over alt.


  • #28   21. apr 2014 Nemlig smiley

    2D er mere et skelet fra siden smiley Dem har jeg også et par stykker af smiley

    Men ved 2D er det sjovt at se hjertet slå, det mener jeg ikke man så ved 3D, kan ikke helt huske det..


  • #29   21. apr 2014 Jeg tror det hele bliver spændende når man skal se sit lille barn der vokser smiley

  • #30   21. apr 2014 Det gør det helt klart smiley


  • #31   21. apr 2014 Der er ikke nogen 100% garanti for kønnet, ved kønsscanninger smiley
    Det er ikke for at være pessimist, og i langt de fleste tilfælde kan de da også sige det. Men der er fra tid til nogen der oplever, at de ved flere scanninger har fået bekræftet kønnet, og så kommer der en af modsatte køn ud til fødslen smiley Det må godt nok være en spøjs oplevelse ^_^

    Vi var meget længe om at sige noget.
    Der var et par stykker der fik det at vide meget hurtigt, men resten fik det først at vide da jeg var 5 mdr henne...
    Men vi har det så også sådan, at vi ikke rigtig forstår behovet for at dele sådan noget med hele omverdenen smiley
    Vi tror nok alle har fået det at vide nu, men der er måske 2 der ikke ved det, og vores unge er 9,5 mdr xD


  • #32   21. apr 2014 Jeg har fået køn at vide til sidste alm. scanning og til 3D, der havde hun ikke skiftet..

    Kønsscanning er oftes 2D og så kan det være svært at se, det er lidt svære for kønnet at gemme sig ved en 3D (Bare se på mine 3D billeder, der er man ikke i tvivl)


  • #33   21. apr 2014 Pia: jeg var selv en dreng ind til jeg blev født, så ved godt at det kan ændre sig.

    Men som beltane nævner skjuler 3D skanningen ikke så meget, har både set 3D billeder af en dreng og en pige, og det er ikke svært at se kønnet der.

    Jeg ved godt vi er mange med forskellige holdninger. Men jeg er glad for min graviditet, og glæder mig til at mit barn kommer til verdenen, og synes det er helt i orden at have den glæde, og dele glæder med andre, for det bliver den altså ikke mindre af.


  • #34   21. apr 2014 jeg har frabedt mig at få køn at vide alle 3 gange, der skal da være lidt overaskelse:)

  • #35   21. apr 2014 Jeg er en planlægger, jeg vil gerne vide kønnet. Dog vælger jeg uanset hvad at lave børneværelset kønsneutralt, det er alligevel lidt svære at skifte ud end tøjet (som hurtigt kan lånes til et andet køn i familien fordi der både er piger og drenge, hvor de har gemt tøjet)

  • #36   22. apr 2014 Det lyder sååå godt.

    Susan: tog du din abortering hårdt? smiley


  • #37   22. apr 2014 jens, mjae... det gik ikke helt ok men det var nok mere pga jeg mistede et par liter blod, var ved at krepere og var sygemeldt et par måneder efter, ikke pga fosteret døde. det er 15 år siden nu så jeg er ok;)

  • #38   22. apr 2014 Susan:
    Nah, jo mindre overraskelse jo bedre smiley
    Vi fik taget en biopsi, så der er rigtig meget man får at vide det, selvom man faktisk kan frabede at få køn oplyst smiley


  • #39   22. apr 2014 biopsi kan fremprovokere en abort, så det er ikke noget man bør gøre medmindre man har mistanke om der er noget galt.

  • #40   22. apr 2014 Ej!! smiley
    Stort tillykke Susse smiley


  • #43   22. apr 2014 Stald Rabbit sweetie: det er sødt af dig at lave et billede. Men husk at spørge om lov til at bruge andres billeder når de ligges ud offentligt.

  • #45   22. apr 2014 Isabella: man kan nok ikke se så meget mave endnu, hvis man ikke kender mig så ligner det bare at jeg har spist lidt meget kage. Folk der kender mig har dog godt kunne se det.

    Der går nogle uger endnu før det ligner en gravid mave.


  • #48   22. apr 2014 Ja det gør jeg smiley

  • #50   6. maj 2014 Til jer der følger lidt med smiley
    På mandag skal jeg til nakkefoldsscanning, som er den første rigtige scanning hvor babyen bliver målt, ved nakkefoldsscanningen kan man finde ud af om barnet har dawns syndrom.

    Her er også lige et billede af min mave som er vokset en lille smule. Glæder mig til det rigtig kan ses af alle smiley

    Var til guldbryllup i fredags og blev tilbudt alkohol hele tiden, selvom jeg flere gange nævnte at jeg var gravid. Hvor min kærestes fætres kæreste som har en flot struttende mave med det samme blev tilbudt sodavand.


    profilbillede
  • #51   13. maj 2014 Så har jeg været til min første scanning smiley
    Der var en fin lille baby, meget livlig! Den måle fra numse til hovede 5 cm. Hovedet måler fra øre til øre 2 cm.

    Det var helt vildt at se, var så lykkelig, og det er jeg stadig! Tænk at der vokser sådan et lille væsen inde i min mave.


    profilbillede
  • #52   13. maj 2014 smiley

  • #53   13. maj 2014 Tillykke h*n ser fin ud smiley

  • #56   13. maj 2014 Hehe. Jeg kaldte vores for parasitten. Bare vent til du begynder at kunne se spark på ydersiden. Det er virkelig freaky ^_^

  • #57   13. maj 2014 Pia: ja, jeg har set nogle videoer hvor det er helt tydeligt hvad der er en hånd og hvad der er en fod der lige skubber på maven smiley
    Vores hedder lige nu bare bebs smiley min mor kalder den for en ostereje.

    Glæder mig vildt til 1. Juli hvor vi forhåbentlig kan se køn smiley det er jo den der bestemmer om vi må kigge smiley


  • #58   13. maj 2014 Ja, der fik vi så en moderkage biopsi, så der var ingen tvivl om køn smiley

  • #59   13. maj 2014 det er en dreng, jeg kan se dilleren......






    smiley


  • #60   14. maj 2014 Moderkage biopsi kan så fremprovokere en abort, så det er ikke noget man bare skal få taget smiley

  • #61   14. maj 2014 Susan: tror du hentyder til dens ben? Man kan se hele det bagerste ben, også låret af det foreste ben. Den er kun 12 uger gammel, så tydelig vil kønnet slet ikke være endnu smiley

    Men det kan jo stadig godt blive en dreng.


  • #62   14. maj 2014 Beltane: en moderkage biopsi er slet ikke noget man bare kan få uden grund, og abort risikoen er altså kun øget med 0,5-1%. Det er en vanvittig lille procent, i forhold til hvor stor risikoen er for spontan abort før uge 12.

    Men som sagt er det slet ikke noget man sådan bare lige får. Der skal være en grund smiley
    De er også ved at udvikle noget så de kan screene for kromosom og genfejl i en blodprøve fra mor.


  • #63   14. maj 2014 jeg laver sgu da fis...;)

  • #64   14. maj 2014 Tillykke Susse!

    Det er da en dejlig nyhed smiley

    Du nævner lidt dårligt humør og manglende overskud i dit øverste indlæg, men frygt ej, det bliver med alt sandsynlighed bedre, og det er helt normalt at have det sådan i starten - senere hen i graviditeten vil du muligvis have så meget energi, at du ikke ved, hvad du skal bruge den på! smiley

    Når kvalmen/ubehaget og trætheden går over, så sørg for at nyde tilværelsen. Jeg ved godt det lyder som en kliché, men tag på café med veninder eller din kæreste, lav ting du synes rigtig godt om, læs nogle gode bøger og hvad ellers du kan tænke dig.

    I skrivende stund sidder jeg og 'fodrer' vores knapt 4 måneder gamle datter - hende på den ene arm, og skriver med den anden smiley
    Jeg nævner dette for at understrege, at det er vigtigt, du nyder den sidste tid 'alene'. Der bliver nemlig ikke tid til at nyde andet end babyting (ikke uden halvdårlig samvittighed, i hvert fald) når først hun/han kommer herud smiley

    Du vil komme til at opleve en masse følelser, måske osse komme i tvivl om, om du overhovedet bliver en god mor. Det er en helt normal bekymring.
    Samtidig vil andre komme med en masse velmenende råd. Lyt til dem, og vurdér om det er noget, du kan bruge. Alle graviditeter er nemlig helt forskellige, så intet har en garanteret effekt.

    Til sidst vil jeg endnu engang ønske dig tillykke smiley


  • #65   14. maj 2014 Mht det Nøvling siger:
    Vi tog på bakken lidt før min termin. Det er super hyggeligt at lave sådan nogle ting, hvor det hele er meget uforpligtende.

    Hvis du skulle ende med at bøvle med bækkebløsning, så få fat i en fys så snart du begynder at mærke bøvl. De kan tage rigtig meget i opløbet.


  • #66   14. maj 2014 Nøvling: jeg har allerede været i Legoland og ude at spise med nogle venner. Selvom man ikke kan prøve ret meget i Legoland havde vi en rigtig hyggelig dag.
    Jeg har nogle fantastiske venner som gør alt for at jeg ikke skal føle mig udenfor eller glemt, eks er at det værtshus vi altid har taget på en fredag aften er skrådtet fordi der blev røget indenfor, så nu bliver det hjemme eller et sted hvor der ikke må ryges. Vi er heldigvis ikke sådan noget der går i byen for at feste til langt ud på natten.
    Overskud mangler jeg stadig, men jeg får da vasket noget tøj. Men både at skulle tænke på at vaske tøj, handle ind og lave mad på en dag det kan være ret så dræbende smiley
    Men jeg har ikke kvalme dagligt længere og er mindre træt, nu er det heldigvis bare som før jeg blev gravid.

    Men gud hvor har jeg mange humørsvingninger. Sådan helt som at være teenager igen smiley


  • #67   11. jun 2014 Goddammit! Jeg vil se billeder Susse smiley

  • #68   11. jun 2014 Der er baby billede længere oppe. Og her er et billede af min mave for 2,5 uge siden.
    Den 1. Juli skal jeg se baby på scanning igen, og får kønnet af vide.


    profilbillede
  • #69   12. jun 2014 Hvis du på et tidspunkt mangler noget udstyr til baby må du lige sige til, vi har en del fra Katja af, som enten sælges eller bortgives smiley

  • #70   1. jul 2014 Yay så har vi været til endnu en scanning, misdannelsesscanning. Og vi har fået kønnet af vide! Vi skal have en lille dreng smiley
    Vi har fået købt en barnevogn i dag, og en lille smule drenge tøj.
    Han var ikke specielt samarbejdsvillig, så selvom der var sat 40 minutter af til scanning var vi der en time, og havde til sidst helt ondt i maven fordi der blev skubbet mast så han kunne vende sig og vise sit køn og sine ben. Og til ALLER sidst åbnet han lige op for benene så vi kunne se hans lille tap.

    Mor og far er glade smiley

    Min nevø havde spået det blev en pige "for jeg har jo en fætter" så da jeg ringede og fortalte "det bliver en dreng" svarede han "øv dumme moster, så gider jeg ikke snakke med dig"


  • #71   1. jul 2014 Tillykke!

  • #72   1. jul 2014 Åh mon ikke din Nevø tør op igen? smiley

    Det lyder fantastisk! I min familie kommer der intet mindre end 3 børn mere i løbet af de næste 8 mdr. Det er super skønt! smiley


  • #73   1. jul 2014 Lulle: Jo det tror jeg. Grunden til det er at han har en fætter, og hans fætter skriger hele tiden, gider ikke at lege, kan ikke går, kan ikke sige et eneste ord, og min nevø synes bare han er træls. Hans fætter er 2,5 år.

    Så min nevø mener jo at en kusine må være bedre. Så jeg skal jo bare lære ham at det ikke er sikkert det bliver det samme med den nye fætter.

    Det bliver spændende med alle de babyer.
    Min kærestes fætter har lige fået en lille pige, så min kærestes bedste synes det er dejligt med en af hver.
    Også krydser jeg fingrer for at min bedste veninde snart fortæller hun er gravid, vi ved de er i gang, så nu må hun gerne snart stå med den positive test smiley


Kommentér på:
En dejlig lille nyhed - Susse

Annonce