{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Pia S
Pia S
Tilmeldt:
6. maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94

min "lille udekanin" {{forumTopicSubject}}

Har en smuk dejlig han kanin som altid har varet det tammeste nuttede dyr, som man kan forestille sig. men desværre for et par uger siden "stak" han af. ikke længere end i haven. Men han skal i hvert fald bare ikke ind igen. Vil det bedste for ham, han er mit lille kræ. men nu tror jeg bare jer lader ham få den frihed som han åbenbart vil ha`


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min "lille udekanin"
  • #1   26. okt 2011 Husk at det ikke er lovligt at lukke dyr ud i naturen, så hvis han skal gå løs skal du sørge for, at han bliver i din have.. smiley

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #2   26. okt 2011 Det gør han ret sikkert også. Han er jo stadig mit lille pus. kan ikke komme væk da vi har hunde på alle sider af vore grund, og en enkelt kat eller to.

  • #3   27. okt 2011 Udover det er ulovligt så vil en tamkanin umuligt kunne overleve særlig længe i naturen. Hvis du virkelig vil ham det bedste så behandler du ham som det han er. Nemlig en tamkanin som hellere vil have tryghed i et bur end at være fri. Han er ikke en vildkanin så han dør enten af sult, bliver taget at et rovdyr eller bliver kørt ned. Selvom din kanin måske ikke smutter ud af haven så kan et rovdyr sagtens komme ind i haven og tage ham.

  • #4   27. okt 2011 jeg synes når der hunde og katte på grunden der støder op det jeres at det er godt dumt at lave et byttedyr,

    hvis du vil lade den "gå frit" kan du lave en voliere, ved at graver ½-1 M ned i jorden og ligge fliser i bunden, og i sidderene og så fylde hulet med jord også lave en voliere i samme størrelse oven på jorden så kaninen ikke kan grave sig ud,

    på den måde kan du give kaninen frihed i sikre omgivelser


  • #5   27. okt 2011 ... jeg har tabt mælet....

  • #6   27. okt 2011 Du skriver, du vil det bedste for ham... det synes jeg absolut ikke du gør ved at lade ham rende frit i haven !
    Har han steder han kan krybe i ly / læ ? Han har ikke en chanse,hvis en af hundene alligevel skulle komme i jeres have.
    Synes det er helt uforsvarligt,hvad du der gør..


  • #7   27. okt 2011 Wow

  • #8   27. okt 2011 Så hellere sørge for at han får en stor løbegård, hvor han kan føle sig næsten fri. Det andet er som de andre siger, ulovligt. Hvis han var min, ville jeg ligge søvnløs og være bekymret for om andre dyr ville gøre ham ondt, ude i den barske natur.

    Hvis du holder så meget af ham som du gør, så må du finde en anden løsning.


  • #9   27. okt 2011 TS= Trådstarter

  • #10   27. okt 2011 Romø: TS står for trådstarter

  • #11   28. okt 2011 Tja, har du overhovedet set ham siden du skrev det sidste indlæg omkring ham?



  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #12   2. nov 2011 Kan godt se, at jeg lige satte noget i gang der. men han er som han er. elsker at ha`kaniner, men bryder mig ikke om at have dem i bur. Det er en "smagssag". Har aldrig gjort dette,(kun hvis det har været strengt nødvendigt ) og vil hellere lukke dem ud, enten i sele, eller hvis de kommer, for sig selv.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #13   4. nov 2011 Mifster- Har aldrig sagt noget om det var strengt nødvendigt at lukke dem ud på den måde.
    Kun den anden vej rundt, at de skal sidde i bur.


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #14   4. nov 2011 tak. Han har det godt smiley han har valgt at bo i min garage. Så der får han vand og mad, og alle de ting han eller har brug for.


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #15   4. nov 2011 Og til alle skeptikerne. Det kan altså godt lade sig gøre, så længe man passer dem stadig. Og det er jo det jeg gør. Har haft en anden udekanin, og døde altså af alderdom tilsidst.

Kommentér på:
min "lille udekanin"

Annonce