{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.063 visninger | Oprettet:

lea S
lea S
Tilmeldt:
24. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er min kanin forkølet {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min søde lille Karla i 10 dage nu, hun er næsten 10 uger gammel. Et par dage efter jeg fik hende hjem, har jeg opdaget, hvad jeg tror er tør snot ved hendes næsebor. Hun har intet på forpoterne og hoster og nyser ikke og er ikke våd ved næsen. Hun spiser og leger også som normalt. Hun er gået fra at være udekanin til indekanin, kan det have betydning? er hun blevet forkølet , og i så fald hvad kan jeg gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kanin forkølet
  • lea S
    lea S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   30. okt 2013 lidt beskidt om snuden, men meget afslappet alligevel.

    profilbillede
  • lea S
    lea S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   30. okt 2013 Hej Julie,
    Tak for dit svar, jeg prøver at dubbe hende lidt om næsen og ser om det kommer igen.
    Kh Lea


  • #4   30. okt 2013 Hej Lea

    Nu er jeg ked af at sætte Julie i forlegenhed, men normal adfærd og spisevaner er ingen garanti for en rask kanin!

    'Snue' er en stille dræber blandt kaniner, fordi symptomerne ofte bliver overset. Er sygdommen først i fuld udbrud er der ingen anden vej end aflivning.

    Jeg kan se du har rimelig godt styr på tegnene på snue/forkølelse, og skulle din kanin vise sig at være syg, er det på det tidlige stadie - heldigvis!

    Stod jeg i din situation, ville jeg opsøge dyrlæge. Forklar dem du har mistanke om snue/forkølelse/lungebetændelse, og bestil en tid til en undersøgelse. Hvis dyrlægen kan høre mislyde fra lungerne (betændelse) vil kaninen højest sandsynligt få en sprøjte antibiotika, og du får en recept på antibiotika til oral indtagelse samt doseringsanvisning.

    Vi herhjemme har i øvrigt lige været hele møllen igennem selv med et lånt avlsdyr, og han er faktisk rask nu smiley Men det er langt fra hver gang det går sådan, og det er derfor meget værdifuldt at reagere i tide smiley

    Held og lykke med den lille snot-tud smiley


Kommentér på:
Er min kanin forkølet

Annonce