{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Ditte B
Ditte B
Tilmeldt:
3. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

aktivering for marsvin? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny bruger her, men håber da det er her man kan spørger til hvis der er noget man vil vide svar på??
Ellers høre jeg meget gerne hvor det så er henne!:P

Men altså, har 3 søde marsvin på lidt over 1 år alle sammen, men de kunne godt tabe sig en del efterhånden. Er begyndt at ændre deres foderplan nu.

De ligger for det meste at sover i buret hele dagen.
der er sådan en bue/hus hos dem som de KAN lege lidt med, men der bliver ikke taget en miné til noget aktivering.

Så jeg tænkte om der var noget aktivering man kunne lave med dem året rundt?
så de både kunne bevæge sig og ikke kedet sig så meget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktivering for marsvin?
  • #2   3. nov 2012 De ser nu ikke synderlig overvægtige ud - hvad vejer de, hvor gamle er de, er de flommede eller faste, og hvad fodrer du med?

  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   3. nov 2012 ~ Von Fancy ~ : Sidst jeg vejede var det 1086 kg.,1335 kg. og 1236 kg. og er lidt over 1 år nu.
    de er nok sådan i midten med kroppen. og de fodres med vita(kraft) special, da det er det eneste som de ikke kan sorterer i.


  • #5   3. nov 2012 er de faste eller er de flommede ?

  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   3. nov 2012 ZenZen .: Buret er 50x100 cm., jeg kan da prøve at forsøge mig lidt med ting og sager som endnu ikke er prøvet smiley
    for de keder sig virkelig


  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   3. nov 2012 Sortfod © : nok mere hen af flommede end faste.

  • #9   3. nov 2012 Jeg ville nok starte med et andet foder.
    Så vidt jeg ved er Vitakraft speciel ikke det mindst fedende foder..


  • #11   3. nov 2012 Jeg tror ikke, et større bur vil løse problemet. Jeg havde selv engang et marsvin, der var overvægtigt, og hendes bur var ret stort. Det der hjalp på hende var at komme ud og løbe i en løbegård - i buret ville hun hellere putte med de andre smiley

  • #12   3. nov 2012 Vil du da ikke læse hvad jeg skriver ZenZen! - så vidt jeg kan læse, har jeg intet sted i denne tråd skrevet det ikke er godt nok foder.
    Jeg skriver at det ikke er det mindst fedende foder.

    Jeg synes ikke vægtene på dyrene virker alarmerende og burstørrelsen - tja den kan vi jo altid få en større diskussion ud af, hvis der er nogen der ikke har andet at lave - men den synes jeg er OK til antallet. Derfor ville jeg starte med at finde et andet foder der givetvis feder mindre (da jeg mindes at huske omtalte foder er i "feder" kategorien - men jeg kan tage fejl, da jeg ikke fodrer med det, aldrig har gjort og aldrig kommer til).


  • #14   3. nov 2012 Det er jeg skam heller ikke - bare træt af nogen sommetider læser hvad de vil smiley

  • #15   3. nov 2012 gufbolde er også gode, så laver de jo noget for at få deres mad smiley

  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   3. nov 2012 ~ Von Fancy ~ : jeg kan ikke sige noget om hvad der feder mindre, problemet er bare at hvis de har muligheden, så sorterer de i deres foder.
    derfor ville det nok blive et problem igen, hvis jeg skulle over til blandet foder (:


  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   3. nov 2012 Jeanne N : Hvordan kom dit marsvin så af med de eksta kg.?
    ændrede du i noget med foder? hvis ja, hvor meget?(:


  • #18   3. nov 2012 Det kommer man jo så udenom hvis man f.eks. vælger et pillefoder hvor de ikke kan sortere smiley

    Men hvis du mener dine dyr er fede, må du jo kigge på de muligheder der er - foderet er én mulighed. Som andre nævner kan burstørrelse/motion være en anden mulighed.


  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #19   3. nov 2012 dværgvædderne<3 : Jeg tror desværre bare at de ville lade den ligger, hvis det ville blive for besværligt for dem (:
    Men tak for ideén!(:


  • #20   3. nov 2012 Ditte: Mine fik marsvine-piller, hø og grønt, jeg ændrede ikke på foderet. Hun tabte sig udelukkende ved at komme ud i løbegården en times tid hver dag smiley

  • #21   3. nov 2012 du kan jo også købe gufbolde hvo du selv bestemmer størrelsen af hullet ?;)
    en mulighed for at de kan tabe sig er at give dem masser af mossion, løbegård, løs på et værelse( under opsyn uden ledning osv. ) mine er ude morgen og aften og oftest mere smiley


  • #22   3. nov 2012 marsvin har det ligesom overvægtige mennesker: det griber om sig og jo federe de bliver jo mindre bevæger de sig... De kan også få hjerteproblemer så motion af et stærkt overvægtigt marsvin kan faktisk være direkte farligt for dyret ligesom fede mennesker falder om af en prop hvis de løber efter bussen...
    Så slank dine svin og du vil se helt af sig selv bliver de mere aktive...
    lad være med at give dem mere tørfoder end nødvendigt for at de får dækket c-vitaminbehovet. Derudover giv dem masser af grønt og hø. Og med grønt mener jeg grønt, ikke gulerødder eller rødbeder, de feder faktisk hvis man er et marsvin. De har en yderst effektiv fordøjelse og kan blive fede af den stivelse der er i rødderne. Også sukker i frugt feder på dem.
    grønt der ikke feder er fx kål (hvidkål, rødkål, broccoli, blomkål, spidskål...), bladselleri, persille, spinat osv af grønne blade... og så masser af hø, altid hø til rådighed så dør de ikke at sult:)


  • #23   3. nov 2012 forøvrigt: det der tørre franskbrød der ligger i buret skal være slut: det er næsten ren stivelse og ryger lige i sidebenene på grisene... brød er verboten hvis de er på kur;)

  • Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #24   4. nov 2012 Susan S : Jeg tager alt det til mig som har skrevet, det er dejligt nu er blevet meget klogere på forskellige punkter!(:


Kommentér på:
aktivering for marsvin?

Annonce