{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

marsvin klør sig {{forumTopicSubject}}

Hej alle mennesker

Jeg har to marsvin, langhåret. De er 4 år. Og den ene af dem klør sig helt enormt! Jeg synes jeg har prøvet meget forskelligt, shampoo til der skulle dulme kløe og reducere eventuelt skæl, uden den store effekt. Jeg har klippet ham rimelig kort, dog så der stadig var 8-10 cm hår. Vil ikke klippe ham helt kort, for ved ikke om han vil fryse. Hans hud er fin, ingen skæl, ingen lus og han taber heller ikke håret. Han har det fint, spiser og er glad og energisk.
I og med det kun er den ene der klør sig sådan, har jeg overvejet om han måske kan være allergisk for noget af det bundstrøelse de har i buret. Jeg bruger Aveve træpiller, carefresh naturstrøelse og nogle spåner lignede ting. Jeg kan udelukke den sidste da jeg ikke brugte dem i nogen tid, og kløen stadig var der.

Det er den sidste ting jeg kan tænkte der kunne være galt, men hvis det ikke er det, tager jeg ham selvfølgelig med til dyrelægen!

Mvh
Julie, Bobby og stump


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin klør sig
  • #1   31. jul 2017 Måske er det shampooen han ikke tåler, eller som ikke er vasket ordenligt ud? Ved ikke om det er aktuelt, men jeg ved i hvert fald, at hvis jeg ikke får vasket sæbe ud af mit hår ordenligt, så klør det.

    Men jeg ville nu tage til dyrlægen og få ham tjekket, for eventuelt ringorm, svamp, skab eller ligne. Måske er der ikke kommet andre symptomer på det end kløen. smiley


  • #2   31. jul 2017 Og tror skam ikke han vil fryse af at få klippet mere hår. Mine langhåret marsvin blev barberet korthåret i maj måned smiley

  • #3   1. aug 2017 hvis han klør sig meget ville jeg søge dyrlæge han kan være syg.

  • #4   4. aug 2017 sensommer og efterår er sæson for svampe, og det gælder også hudsvampe. Især langhårede eller ruhårede marsvin får tit kløeproblemer på den tid af året. Prøv at vask ham i 1% nizoral sampoo (det er kun den på 2% der er reseptpligtig, den anden er i håndkøb) fra apoteket og klip ham med i en pelslængde på max fem cm først. Går problemet ikke væk i løbet af en uges tid derefter ville jeg få ham tjekket ved dyrlægen.


  • #5   8. aug 2017 Tak for alle de gode råd. Tror jeg prøver at klippe ham kort håret og vasker ham igen uden shampoo for at være helt sikker på det er vasket ud.

Kommentér på:
marsvin klør sig

Annonce