{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Neutralisering af kanin {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Det er sådan at min kanin skal kastreres i næste måned, da jeg synes han er blevet lige lovlig kønsmoden her på det seneste og det er faktisk bare mega synd for ham!

Jeg har læst mig lidt frem til det med neutralisering, men jeg synes også bare der står meget forskelligt om det.
De får selvfølgelig lidt smertestillende hos dyrlægen som skulle holde i 24 timer, men er det overhovedet nok for dem?
Og når han så kommer hjem igen, så er jeg nervøs for om han vil begynde at gnave i hans sår? - ved slet ikke om de gør den slags, da det er min første gang med kanin.
Jeg har også set at man kan få en bodystocking til kaniner som kan bruges efter neutraliseringen, skal jeg anskaffe mig sådan en? Og hvis ja, er det så noget dyrlægen har eller skal jeg selv købe en til ham inden dyrlægebesøget? Hvis jeg selv skal købe, hvor kan man så få sådan nogle henne? 😊

Hvad er Jeres erfaring?

På forhånd tusind tak for hjælpen!
God aften 😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering af kanin
  • #1   26. apr 2017 Frikanin.dk og gruppen på FB kan sikkert hjælpe med dine spørgsmål, da de har meget erfaring af neutralisering af kaniner. smiley

    Pøj pøj


  • #2   26. apr 2017 Jeg har kigget på frikanin.dk, og det var der jeg så lidt om det - men vil gerne høre Jeres erfaringer smiley

    Jeg er desværre ikke på Facebook.


  • #3   27. apr 2017 Min erfaring med hankaniner er, at det ikke gør nær så ondt som hos hunnerne.
    Ingen af mine har fået smertestillende dagene efter, og har været helt normal dagen efter neutraliseringen. smiley


  • #4   27. apr 2017 Jeg har lært at man ALTID skal have smertestillende med hjem fra dyrlægen efter neutralisering.
    - Min fik det dog kun hos dyrlægen i sin tid og han var normal lige så snart vi kom hjem fra dyrlægen, hoppede rundt, spiste og gnavede ikke i sting smiley Jeg kan ikke forestille mig at han havde ondt og behøvede ekstra smertestillende.


  • #5   27. apr 2017 Jeg havde IKKE smertestillende med hjem.. Og nej det SKAL man ikke hvis dyrlægen smertedækker dyret ordenligt..

    Find en dyrlæge der kender til kaniner..


  • #6   28. apr 2017 Hvis du vælger en af de dyrelæger der er på frikanins liste over dyrelæger, så er der kontrolleret 100% at der er nok smertestillende med hjem.
    Pøj pøj med ham smiley


  • #7   28. apr 2017 Det er nu også en kontroleret operation selvom der ikke er smertestillende med hjem..

  • #8   3. maj 2017 Der var ingen problemer ved såret da min kanin blev kastreret, det er et lille bitte indgreb.
    Min kanin fik fjernet blæresten og her fik han et stort ar mit på maven oppefra og ned. Dette sår voksede så fint sammen at jeg ikke kunne se det er år efter da han blev barberet .
    Jeg har ikke hørt om behov for skærm ved kastrering.
    Min fik smertestillende til 5 dage dyremedicin som ligner vores NSAID altså antiinflammatorisk/Ipren.
    Min kanin er blevet behandlet forskellige steder og der er stor forskel på hvor meget og hvor længe de ord. Smertestillende.
    Ringede til firmaet som fremstillede medicinen og grunden til denne forskellighed er at medicinen ikke er lavet til kaniner men kun hund og kat.
    Derfor kører de dyrlæger jeg har mødt og som har kørt med højeste doser også med at en kanin på hundedosis medicin skal have 3 gange dens vægt og kattedosis 6 gange dens vægt. Dette skyldes kaniner har en høj metabolisme og derfor omsætter det smertestillende hurtigere end hund og kat.


  • #9   15. maj 2017 Tusind tak for gode svar, det har hjulpet - nu skal han bare neutraliseres smiley

Kommentér på:
Neutralisering af kanin

Annonce