{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

sammenføring af voksne ørkenrotter {{forumTopicSubject}}

HEJ!
er helt ny herinde så bær over med mig.

jeg har et problem, jeg har haft 2 ørkenrotte hunner fra samme kuld i 1 1/2 år og har nu købt dem en stor arkvarie så de havde masser af plads. men efter de flyttede tænkte jeg, at jeg måske ville tilføje en eller to mere til familien.

jeg har derfor anskaffet mig en han og en hun ca. 1 år gamle (og jeg ved godt de er svære at sammenføre som voksne)

jeg lavede et split bur ud fra http://musgerbil.dk/?page_id=2781 denne guide.

men min ene hun har fuldstændig gnavet hul i nettet ind til de to andre op til 3 gange nu.

til at starte med kom kun den ene hun ind til det nye par og hende og den nye han hilste ordenligt på hinanden og der var ikke noget galt i ca. 10 sek, indtil den nye hun fløj efter hende bed sig fast og derefter kom den anden hun ind så nu var alle 4 sammen og det ente med de to gamle gik efter hanne så jeg måtte splitte dem ad.

den nye hun har jagtet hannen lige siden.
og hun er meget aggresiv, hun bider mig hver eneste gang lejligheden byder sig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
SPØRGSMÅL
1. kan de overhovedet sammenføres efter dennne oplevelse?
2. skal jeg gå af med den nye hun og kun prøve at sammenføre hannen med de to andre?
3. ville det være bedre at putte et lille akvarium ned i det store, så de nye er i det lille og de to gamle i det store så de alligevel går op og ned af hinanden, hvis jeg nu veksler mellem hvem der er "ude" og hvem der er "inde"?
for jeg har lidt givet op på det med splitter buret for selv efter jeg havde lagt 4 lag af net bed min gamle hun sig igennem det hele + de stikker sig på nettet når de først har fået hul.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenføring af voksne ørkenrotter
  • #1   27. apr 2016 uheldig situation du er havnet i smiley som hovedregl er det svært at sammenføre voksne ørkenrotter, især hunnerne faktisk. jeg vil ikke råde dig til at splitte de to nye ad, for så skal hunnen enten gå alene, eller risikere at havne i en slåskamp et andet sted, så hellere lade dem gå to og to så de ikke er alene. det ville være godt hvis du havde en løbegård med tremmer, hvor de kunne få lov at undersøge hinanden igennem tremmerne, uden at kunne komme ind til hinanden. byt gerne rundt på burene, sådan at de hver og især kan vænne sig til hinandens lugte, det kan også hjælpe. du skal være helt sikker på at der ikke er mere "bitcheri" før du lukker dem sammen, for de er sagtens i stand til at slå ihjel for at passe deres territorium. det er faktisk oftes hunnerne der er aggressive, selvom man ikke skulle tro det smiley men giv det god tid, og split IKKE de to nye op, det ville ikke være fair overfor dem:)

Kommentér på:
sammenføring af voksne ørkenrotter

Annonce