{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdrætter navn?
  • #3   25. sep 2010 Suoris (mus på fransk) xD

• #4   25. sep 2010 Brown Mouse? x'D
    så kan jeres dyr jo hedde, f.eks: Brown's Musse

Ellers så:
    Katinka Mus
    Snouws Mouse
    Whoop Mouse

• #5   25. sep 2010 opdrætternavnet er ikke det vigtigste, der er tilgengæld jeres viden omkring pasning af mus, sygdomme og genetik..

• #6   25. sep 2010 Sæt jer ned og tænk over det sammen.
    IMO skal et opdrætternavn være noget der ikke ligner alle de andre navne.
    Når i er to, kunne det f.eks. være noget sammentrækning af navn, en af jer har måske et specielt mellem navn e.l.

Men som Atli siger, så er navnet ikke det vigtigeste.
    Det kan altid komme bagefter... Det smarteste er nok, at I sætter jer ned og finde ud af hvad det er i vil, og får formuleret noget omkring det.

• #7   25. sep 2010 Tak for svarene. Vi har tænk det igennem. Vi har både tænkt over hvis der er unger vi ikke kommer af med og dyrlæge osv... også hvad vi vil satse på avlsmessigt smiley

Fx sælger vi ikke til foder selvom det "bare" er mus og slangen også skal have mad. Og vi vil ikke avle mus med røde øjne da vi personligt ikke synes de er særlig charmerende at se på så. Og en masse andre ting...

• #8   26. sep 2010 Mischa. :
    Vi vil kun have et hygge opdræt, altså ikke det med 100 vis af mus.
    Vi har haft 2 mus, der desværre er gået bort og har en nu, som vi vil bruge som avls han.

• #9   26. sep 2010 Om man kalder det hygge opdræt og har 2 dyr, eller kalder det avl/opdræt og har 100 dyr spiller ingen rolle.
    Det er stadig de samme ting man skal tage hensyn til, og man skal stadig være i stand til at finde gode hjem til ungerne, samt kunne give køber god og saglig vejledning.

Jeg opdrætter f.eks. chinchillaer, men selvom jeg kun har 2 par, er det da ikke mindre seriøst en dem der har 50+ dyr...

• #10   26. sep 2010 Nej nej. Vi vil selvfølgelig ikke indavle. Jeg avler/opdrætter marsvin (hyggeopdræt. Dog har jeg alligevel utrolig meget forstand på avl og genetik når det gælder marsvin).

Vi har/ har haft mus. Så vi ved selvfølgelig det basale. Og vi starter heller ikke opdræt før vi er sikre på vi ved nok (:

• #11   26. sep 2010 En god ting at gøre, er at sætte sig ned og kigge markedet igennem.
    - Er der mangel på mus? Er der mangel på de dyr I vil producere, og mener I at I har noget godt at tilføre til avlen?

Mht opdrætternavn, så find noget som passer til jer begge.
    - Evt. få hvert jeres, så hvis I en dag vælger at skille jeres avl ad, ikke skal skændes om hvem har navnet.

• #12   26. sep 2010 Og så et lille ps:
    Der er godt nok nogen der ser ned på folk der både avler til kæl og til foder, og jeg kan da også godt forstå hvis man ikke vil sælge unger til foder. Men hvis man avler sunde mus med henblik på foder, eller f.eks. sælger med henblik på at folk kan købe sunde avlspar til foder, så burde det jo ikke være noget der var et problem med.
    Det er bedre, end dem der går ned i den lokale dyrepusher og får mus der har gået under tvivlsomme forhold.

Kommentér på:
Opdrætter navn?

Annonce