{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

hvad er det for en holdning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i glade gg'ere 😊

På min skole (læs: Den htx jeg går på) har man fra skolens side valgt at man ikke ønsker at støtte elevernes vidre uddannelsesvalg, men mindre man vælger DTU....

Jeg er så træt af det, hvad f***** er det for en holdning at have som uddannelsesinstitution?

Jeg ligger nu syg (læs jeg kan ikke rejse mig uden at besvime) fordi jeg i morges var tvunget til at tage i skole, hvis jeg ønsker at have "nok fraværdstimer at tá af" hvis jeg vil til åbent hus på KU... Men det er jo næsten ligemeget nu... Jeg tror ikke jeg når at blive rask inden...

Har jeres "skoler" samme forskruede holdning til vidre uddannelse? Eller er jeg bare helt ved siden af med min holdning?

Undskyld mit sure opstød smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er det for en holdning?
  • #1   29. feb 2016 Hvad betyder det, at de kun støtter DTU?

    Jeg er selv HTX'er, men det var noget helt andet, end det er i dag.
    Jeg har faktisk ondt af jer i dag. I har slet ikke de muligheder vi havde. Vi kunne vælge fag hele vejen gennem HTX. Der var nogle ting man skulle, f.eks. havde jeg fravalgt nogle fag, der gjorde at jeg var tvunget ud i Tysk B eller Engelsk A, men eftersom jeg hele tiden havde planlagt Engelsk A i 3. g, var det ikke et problem for mig.

    Men i dag er man jo låst allerede efter et halvt år, og finder man så ud af, at et fag ikke lige var ens stærke side alligevel, så er man sådan set bare ude at skide.

    Det er ikke fordi ældre altid er bedre, men lige pt synes jeg ikke at de gør uddannelserne bedre, så det undre mig faktisk ikke, at det også går endnu mere galt på de gymnasielle uddannelser...
    Men igen, man vidste jo godt at det ville gå helt galt, da der kom de nye regler, og det almene med djævlens vold og magt skulle hedde STX, for gud nåde og trøste det individ der skiller sig ud.

    Ja, jeg er fra en tid hvor det almene, HTX og HHX stod for noget forskelligt, var forskellige uddannelser, og man ikke skammede sig over at man ikke var som de andre retninger smiley

    Jeg var forresten på KU, men droppede ud, og vil ikke røre KU med en ildtang i dag. Så jeg prøver at komme ind på noget der ikke er KU.
    Men det er da til at lukke op og skide i, hvis der forskelsbehandles på uddannelses muligheder.
    Er det ikke noget man kan gå videre med?


  • #2   29. feb 2016 At de kun støtter DTU betyder at skolens vejledere, lige meget, hvor meget du prøver at forklare dem at du vil alt andet en lige DTU, kun vil anbefale DTU, og hvis du ikke er interesseret i DTU så bliver man pænt bedt om IKKE at andmode om et nyt vejledningsmøde.... Ligeledes giver skolen fri til åbent hus på dtu, men vil du noget andet, så er der fuldt fravær (rektors ord....)

    Normalt ville fravær ikke være noget problem da jeg har gennemført 5 semestre med 0-0.5% fravær. Men efter et dødsfald i familien pluds en indlæggelse her efter jul, så har jeg i det sjete semester 7% fravær allerede og det er de ikke just tilfredse med...

    Og så tror jeg at du har helt ret i at det kun er blevet forringet de seneste år.. Kvaliteten er gået ned og forventningerne og presset på eleverne er gået op (nu har jeg ikke gået i gymnasiet før, men det er min opfattelse, så ret mig endelig hvis jeg er forkert på den smiley )


  • #3   29. feb 2016 Det dér ville jeg overveje at skrive til en minister omkring.
    Det kan ikke være rigtigt, at de må lave sådan noget, med at bestemme hvor folk skal hen og hvor de ikke skal hen. Det lyder helt galt...
    Det kræver naturligvis noget overskud, men mon ikke man kunne skrive og spørge uddannelses ministeriet om det overhovedet er tilladt for en gymnasial uddannelse at bestemme over deres elevers fremtid på den måde.


  • #4   29. feb 2016 Jo det burde man virkelig, og jeg er normalt ikke bleg for at brokke mig, heller ikke i velformulerede mails til politikere smiley men jeg har ikke det store overskud for tiden, men hvis jeg kan få det på skrift, så er der ingen tvivl om at det er det jeg skal lave i min påskeferie

  • #5   1. mar 2016 Hold da op smiley
    Jeg er selv HTX'er, og ja der er et samarbejde med DTU. Men jeg kan slet ikke genkende det du skriver her.


  • #6   1. mar 2016 Er det alle HTX'ere det har den holdning? Jeg er selv HTX student, men fra en skole i Jylland, og jeg har aldrig hørt det før. Det lyder helt hen i vejret. Alle kan jo alligevel ikke blive ingeniører...

    Jeg og 2 andre har tilmed fået lovligt fravær fordi vi i sin tid ville til åbent hus på IT universitetet i København.
    Jeg læser selv på KU nu, og det har der aldrig været nogen, der har haft noget imod (på htx).

    Men alt efter om det er fordi du vil ind og se/høre noget bestemt, eller om du bare vil ind og se hvad de har at byde på, så kan du evt. komme som studerende for en dag, hvis du har kig på en bestemt uddannelse.
    Jeg håber dog stadig du bliver rask og kan finde en måde at komme afsted på.


  • #7   1. mar 2016 Af ren nysgerrighed. Hvilken HTX går du på?

  • #8   1. mar 2016 Jeg tror bestemt ikke at det er alle HTXer som har den holdning smiley

  • #9   1. mar 2016 H. C. Ørsted gymnasiet i Lyngby smiley jeg kender folk på de andre afdelinger (Ballerup og Frederiksberg) og de kan heller ikke genkende det jeg beskriver, heldigvis smiley men dem fra min klasse og min årgang er helt enige..

  • #10   1. mar 2016 Vil alle fra din årgang på DTU?
    For selvom DTU efterhånden har en del forskellige linjer, så er der godt nok også mange ting på de andre universiteter, der er oplagt hvis man har taget en HTX. Naturvidenskab er jo en ret stor del af HTX - var det i hvert fald da jeg gik på HTX smiley


  • #11   1. mar 2016 Der er ikke én i min klasse som vil på dtu, og ellers er det sådan lidt 50/50 med resten af årgangen. Så det er lidt blandet smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #12   1. mar 2016 Uff, så er det da vist meget let at være studievejleder på den skole....

  • #13   1. mar 2016 Haha ja Karina

Kommentér på:
hvad er det for en holdning?

Annonce