{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

pindsvin :D {{forumTopicSubject}}

Ude ved mine kaniner har jeg et rum, hvor jeg har mit hø og halm i. I går kiggede jeg lidt grundigere, da kaninerne skulle have rent bur og jeg sku ind og have fat i halmen. Så ser jeg to lorte, og tænker, hvad er det dog for et dyr der laver sådanne lorte, det mindede om kattelorte og så alligevel ikke. Googler så "pindsvine lort" og det ligner temmelig meget det jeg fandt i mit hø/halm rum. Så eftersom jeg engang hørte at de spiser kattemad fyldte jeg bunden af en skål med kattemad. I dag, var der en ny lort udenfor rummet, men maden var spist. Så skulle jeg hælde nyt mad op, og DER så jeg pindsvinet. WOW hvor ser det stort ud, men jeg kan ikke se det hele, kun bagkroppen og dens små søde bagpoter. Den registerer mig slet ikke når jeg kommer derud smiley

hvad kan man give sådanne dyr at spise, hvis man gerne vil have de skal blive ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pindsvin :D
  • #1   12. sep 2010 regnorme og snegle (dem med hus) er et hit hos pindsvin smiley De elsker dem!

  • #2   12. sep 2010 mange siger også mælk, men det kan de ikk tåle, så det må de i hvert fald ikk få smiley

  • #3   12. sep 2010 Ja det er ligesom nogle andre dyr. Det er fordi der er for mange tilsætningstoffer i det mælk vi drikker. Men tror godt du kan købe noget killigemælk til den? Eller noget kaffefløde (det er uden tilsætningsstoffer) x)

  • #4   12. sep 2010 Team Sværke:
    Nej, det er ikke tilsætningsstoffer.
    Vi er faktisk det eneste dyr der bliver ved med at drikke mælk, efter vi holder op med at få bryst.

    Pindsvin er, som faktisk alle andre pattedyr, laktose intolerante, så de kan ikke tåle mælk, og man bør slet ikke tilbyde dem mælk i nogen form.
    Voksne får slem diarré, men overlever for det meste. Unger derimod, bliver dehydrerede og dør, fordi de får voldsom diarré.

    ---
    Det bedste er jo, at pindgrisen selv finder noget mad, da det er den eneste måde du kan være sikker på, at den får alt hvad den har behov for.
    En halv håndfuld kattemad gør nok ikke noget, men du skal tænke på, at det ikke kun tiltrækker pindsvin. Det tiltrækker også katte, rotter, mus og andet der kunne tænke sig et gratis måltid.
    Kan pindgrisen egentlig komme ud igen et eller andet sted?
    Frem for mad, kunne du prøve at stille en skål vand ind til den.

    Og så til hvad de egentlig spiser:
    Orme og snegle (m. hus) som allerede er nævnt, er ud over er der:
    Biller, larver, edderkopper + div. insekter
    Nedfalden frugt (sidste år havde vi et par der gik i selvsving i vores nedfalde morbær)
    Fugle æg, hvis de kan komme i nærheden af nogen
    Frøer og andre små hvirveldyr. De skulle heller ikke gå af vejen for ådsler.

    Så de får ikke alt det de har brug for, bare ved at spise kattemad smiley

    De går for at være insektædere, fordi de overvejende tager hvad der måtte være af kryp og kravl, men deres kost er noget mere kompliceret end det.


  • #5   12. sep 2010 Den burde kunne komme ud, eftersom den er kommet der ind selv smiley og intet er blevet lukket mere af siden. Min kat (en stille og rolig en) sov derinde i en periode, men andre katte er aldrig set derinde, der er ikke plads til at halvtykke katte kan komme derind smiley

  • #6   12. sep 2010 kattemad er godt -

Kommentér på:
pindsvin :D

Annonce